Güncelleme Tarihi:
LÜKS mağazacılığın önde gelen ismi Beymen, gelinlik ve çocuk giyime odaklanıyor. Beymen Genel Müdürü Elif Çapçı, Beymen Bridal ve Beymen Kids’in üzerinde durdukları iki yeni konsept olduğunu belirterek, “Nişantaşı Beymen’in beşinci katını tamamen gelinliğe ayırdık. Pasta gibi bir kat oldu. 2 bin ile 45 bin TL arasında değişen fiyatlarda gelinlikler var. Fiyatı ne olursa olsun biz aynı hizmeti veriyoruz” dedi. Valentino, Lanvin, Alberta Ferretti, Kenneth Pool, Christos, Colette Malouf, Jennifer Behr gibi en çok ilgi gören gelinlik markaları arasında geliyor.
Hakan Yıldırım gelinlik
Beşinci kata gelen herkesin kendini prenses gibi hissetmesini sağladıklarını vurgulayan Çapçı, şöyle devam etti: “Beymen Gelinlik diye kendi markamız da var. Hakan Yıldırım özel bir gelinlik tasarlıyor. Gelinlik katını görüp daha önce evlendiğine pişman olan ve nikah tazelemek isteyenler çıkıyor. Özel uçakla gelinlik servisi yapmak zorunda kaldık. Azerbaycan ve Paris’e uçakla gidip gelinlik hizmeti veriyoruz. İnanılmaz talep var.”
Kate duvağa ilgiyi artırdı
Elif Çapçı’nın verdiği bilgiye göre, artık iki gelinlik alanlara sık rastlanıyor. Nikâh ve düğün için bir gelinlik alıp, sonrasında yapılacak parti için başka gelinlik giyenler var. Kır düğünlerinde koton gelinlikler de tercih ediliyormuş. Gelinlikle birlikte geniş ayakkabı da sunduklarını söyleyen Çapçı, “Örneğin kır düğünlerinde düz sandalet isteyenler oluyor. Çok özel duvaklar var. İngiltere Prensi William’la evlenen Kate, duvağa ilgiyi arttı” dedi. Gelinlik bölümünde 14 kişilik ekip bulunuyor. Gelinlik giydiriciler düğüne gidip gelini giydiriyorlar. Gelinlik bakmak en az iki saat sürüyor. Bazen 4-5 saate çıktığı oluyor.
Çocuk her mağazaya giriyor
Çocuk koleksiyonları için çok talep aldıklarını ve Beymen Kahire mağazasında uzun süredir çocuk ürünlerine yer verdiklerini hatırlatan Çapçı, şunları anlattı: “Mağazalarımızda yer verdiğimiz markaların çoğu çocuk koleksiyonuna da sahip. Şu anda İstinye Park, Erenköy, Kavaklıdere gibi dört mağazda Beymen Kids çatısı altında American Outfitters, Armani, Baby Dior, Etro, Fred Perry, Gucci, Juicy Couture, Moschino, Little Marc Jacobs, Paul Smith, Prada Linea Rossa, Stella McCartney markaların çocuk koleksiyonlarına yer veriyoruz. Eylülden sonra bütün mağazalarda çocuk olacak. Beymen markalı çocuk koleksiyonları üretmeyi planlamıyoruz. Belki ileride bunu düşünebiliriz.”
Saks Fifth Avenue’den büyük transfer yaptı
BEYMEN, yapımı süren Zorlu’nun Karayolları arazisi üzerindeki projede 9 bin 300 metrekare ile en büyük mağazasını açmaya hazırlanıyor. İsviçreli bir mimari grupla çalışan Beymen, kozmetikten şampanya bara, gelinlikten çocuğa, giyimden ayakkabıya çok geniş koleksiyonlara yer verecek. Elif Çapçı “İstanbul tadında bir mağaza olarak tasarlanıyor. İstanbul’a gelen bir turist, bir kapalı çarşıyı iki bu Beymen’i gezmeden İstanbul’dan ayrılmayacak” dedi. Saks Fifth Avenue’nün Dubai operasyon ve mağaza müdürü Muhammed Ali’yi uluslararası mağaza geliştirme ve satış müdürü olarak transfer ettiklerini belirten Çapçı, Ali’nin Zorlu projesinde de çok aktif çalıştığını söyledi.
Eylülde özel ayakkabı mağazaları geliyor
BEYMEN’in sadece ayakkabı ve çantalara yer verdiği mağazalar açacağını söyleyen Elif Çapçı, şu bilgileri verdi: “Krizlerde bile ayakkabı, çanta satışları azalmıyor. En top markaların seçilmiş ürünlerinin yer aldığı 200 metrekarelik mağazalar zinciri olacak. İlkini eylülde açılıyor. Büyüklüğü de mağaza açmayı kolaylaştırıyor; kısa sürede geniş bir ağa kavuşur.”
Beymen Club’a daha çok asılacağız
BEYMEN Club’ın mağaza sayısını 30’a çıkardığını ve üç yılda 50 mağazalık bir zincire dönüşeceğini belirten Elif Çapçı, “İlk dört aylık büyüme oranı yüzde 30. Son derece güçlü bir yıl; rekor cirolara ulaşılıyor. Bundan sonra Beymen Club’a daha çok asılacağız” dedi. Çapçı, şehirli zahmetsiz şıklık sunan markanın rahat giyim koleksiyonlarının yanına hem kadın hem erkekte çalışan şıklığı eklediğini de söyledi.
Kişiye özel gömleğe ilgi
ÖZGÜNLÜK sağlayan make to measure ‘kişiye özel’ gömlek hizmetini 365 gün verdiklerini hatırlatan Çapçı, yüzde 15-20 fiyat farkına rağmen çok tercih edildiğini; ölçüden yakaya, ilikten düğmeye ve etikete kişiye özel üretim yapıldığını, hatta isteyenlerin baş harflerini de işlediklerini söyledi. Make to measure eylül ayında takım elbiselere de taşınacak.
Turistlerin cirodaki payı yüzde 10’a çıktı
ANTALYA’da açtıkları Beymen Resort ile Akdenizli yanlarını ortaya koyduklarını vurgulayan Elif Çapçı, “Beymen’de genel olarak yabancı tüketici oranı hızla artıyor. Yüzde 5 seviyesinden yüzde 10 a çıktı” dedi.