Güncelleme Tarihi:
Beylerbeyi Kavşak Projesi / Foto Galeri
Bölge trafiğini daha konforlu ve güvenli hale getirecek olan projenin inşaatına yakında başlanarak, 2010 yıl sonuna kadar hizmete alınacak.
Proje ile Beylerbeyi – 1.Boğaz Köprüsü akımının sürekliliği sağlanırken, proje kapsamında önerilen altgeçit ile Üsküdar – Beykoz trafik akışı, kesintisiz olarak işleyecek. Beylerbeyi sarayı önünde projelendirilen dönel ada ile mevcut durumda sağlanamayan U dönüşleri sağlanabilecek. Gerekli yerlere istinat duvarları, yaya merdivenleri ve yeşil alanlar önerilerek, projenin çevre ile uyumu sağlanacak.
Kavşak bölgesindeki yayaların daha güvenli geçişini sağlamak için ise yaya alt geçitleri projelendirilecek. Böylece sahil yolundan metrobüse ve tam ters istikamette giden yaya hareketlerinin de güvenli ve konforlu bir şekilde devamlılıkları sağlanacak. Üsküdar yönündeki mevcut tünelden çıkan otobüsler için de standart durak cepleri oluşturularak toplu taşıma araçlarının sebep olduğu duraklamaların önüne geçilecek.
Proje ile mevcut yollar yürürlükteki karayolu standartlarına ve bölgenin ihtiyaçlarına göre genişletilecek, 1 adet karayolu altgeçidi, 2 adet yaya altgeçidi, 1 adet yaya merdiveni ve istinat duvarları yapılacak.
1.6 KM YOL YAPILACAK
Proje kapsamında yaklaşık olarak 1,6 km yol, 600 m2 sanat yapısı ve 3000 m2 kazıklı istinat duvarı, betonarme duvar ve toprakarme duvar projelendirildi.
Sonuç olarak proje hayata geçirildiğinde, sinyalize kavşaktan kaynaklanan trafik akışındaki düzensizlikler giderilecek, yaya sirkülasyonu emniyetli ve konforlu bir şekilde sağlanacak, beklemelerden kaynaklanan zaman kayıpları minimize edilerek, kesintisiz, konforlu ve güvenli trafik akışı sağlanmış olacak.
Şimdiki Durum: Mevcut yol Üsküdar- Çengelköy istikametinde bir şerit gidiş bir şerit geliş olmak üzere hizmet veriyor. Projelendirilen kavşakta ise Üsküdar-Beylerbeyi ve Sahil Yolu-D100 akımları 3 fazlı sinyalize olarak çalışmakta. Sinyalizasyon özellikle pik saatlerde tıkanmalara ve kuyruklanmalara neden oluyor. Ayrıca trafiğin yoğun olduğu saatlerde Boğaziçi köprüsündeki kuyruklanma da mevcut sinyalize kavşağa kadar ulaşarak kavşak işleyişini ve trafik sürekliliğini olumsuz etkiliyor.