‘Beyaz yakalı’ çalışana ütülü gömlek

Güncelleme Tarihi:

‘Beyaz yakalı’ çalışana ütülü gömlek
Oluşturulma Tarihi: Ocak 27, 2015 01:00

Yoğun iş temposunun getirdiği yük en çok ofis çalışanlarını etkiliyor. Gün içinde temiz ütülü gömlek ihtiyacına pratik çözüm üreten akıllı yatırımcı, kendi yöntemini uluslararası marka yapmaya hazırlanıyor.

Haberin Devamı

Türkiye’nin yerli gömlek markalarından Zamate Gömlek, kadın-erkek çalışanlar için ‘kiosk’ adı verilen mağazalar zincirinin ilk halkasını Yenikapı’daki İDO Terminali önünde açtı. Bu noktalarda satılan gömleklerin en önemli özelliği ütülü haliyle giyilebilir olması.

Yıllarca dünya devlerine üretim yapan ve geçen yıl İstanbul Tekstilkent’te ilk showroom’unu açan Zamate Gömlek, yapılanmasını tamamladı, yeni bir mağazacılık konseptiyle markalaşma atağına geçti. Tamamı yerli ürünlerle ve yerli tasarımla hayata geçen ‘İş’ gömlekleriyle yurt içi piyasaya giriş yapan Zamate Gömlek firması, kısa süre içerisinde tüm İDO istasyonlarında yerini alacak. Daha sonra ise yaya geçişinin yoğun olduğu yurdun tüm önemli noktalarında ‘Kiosk’ adı verilen yeni konseptle çoğalacak.

Haberin Devamı

ÇÖZÜMÜ KENDİ ÜRETTİ
Zamate Gömlek Marka Direktörü Dilek Aydın Ekincioğlu, yeni konsept mağazacılık hakkında şunları söyledi: “Çalışan bir insanın sabah 08.00’de yola çıktığında gömlek alabileceği bir yer yok. Akşam evine geç gelmiş ve sabah ütüsüz bir gömlekle yola çıkmak zorunda kalan ‘Beyaz Yakalı’ bir çalışan zor durumda kalabiliyor. Ya da mesai saatleri içerisinde gömleğine bir şey dökülebiliyor. Bunun için de herhangi bir AVM’ye gidip gömlek almak için hiç kimse en az iki saatini oralarda geçirmez. Benim başıma da geldi. Çalışan bayan olarak İzmir’e gitmiştim. Akşam dönerim diyordum, olmadı, iş uzadı, kalmak zorunda kaldım. Ertesi sabah giyecek bir gömlek, bluz gibi bir kıyafet bulamadım. Tüm bunları düşününce gömlekte ulaşılabilir bir proje geliştirmek istedik. Kiosk sistemi de buradan doğdu. Kiosk sistemi Avrupa’da büfe ve gıda üzerine yapılan bir sistem. Biz bunu geliştirip gömlek konsepti haline getirdik. Buradan gömlek alan kişi hemen giyebiliyor. Ya da ütüsü bozulmayacak şekilde tasarlanan paketinde götürüp, gittiği yerde giyebiliyor”
Satın al, hemen giy, mutlu ol ilkesiyle yola çıktıklarını anlatan Ekincioğlu, iş hayatında zamanın çok değerli olduğunu söyledi.

ALMANYA VE İTALYA’DAN TALEPLER VAR
Kiosk sistemiyle gömlek satışı sistemini duyan yurt içi ve yurt dışından önemli taleplerin olduğunu belirten Ekincioğlu, bayilik konusunda çok titiz davrandıklarını belirterek şöyle devam etti: “Bayilik konusunda çok seçiciyiz. Yurt içi ve yurt dışından birçok talep geliyor. Özellikle Almanlar ve İtalyanlar, kalitemize hayran kaldılar. Piyasada 150-200 TL’ye satılan kalitedeki gömlekleri biz 59 ve 69 TL’den satacağız. 30 metrekarelik bir Kiosk’un maliyeti yaklaşık 100 bin TL civarında. Yıl sonuna kadar her ay 2-3 Kiosk olmak üzere, yıl sonuna kadar 25-30 civarı satış noktasına ulaşmayı hedefliyoruz. Hedefimiz 2016’nın ortalarına kadar 50 satış noktasına ulaşmak. Bir Kiosk’ta 100 adet gömlek sattığımız takdirde. 50 kiosk’ta günlük 5 bin adet gömlek eder. Ayda 150 bin, yılda da 1 milyon 800 bin adet eder. Bu rakamlarla dünyaya meydan okuruz”

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!