Beyaz vergi duyarlılığına dokunacak

Güncelleme Tarihi:

Beyaz vergi duyarlılığına dokunacak
Oluşturulma Tarihi: Şubat 23, 2007 13:15

İstanbul Vergi Dairesi Başkanlığı, 17-25 Şubat 2007 tarihleri arasındakir 18'inci Vergi Haftası kutlamaları kapsamında hazırlanan ve ünlü şovmen Beyazıt Öztürk'ün oynadığı 2 reklam filmi, sinemalarda gösterime girdi.

Etkinlikler kapsamında İstanbul'un çeşitli yerlerine asılan afişler ile gazete ilanları ve radyo duyurularıyla vatandaşlar vergi konusunda bilgilendiriliyor. İstanbul Vergi Dairesi Başkanlığı tarafından hazırlanan ve daha çok ”Beyaz” adıyla bilinen Beyazıt Öztürk'ün oynadığı 2 reklam filmi de, sinemalarda gösterime girdi. Geçen yıl en fazla gelir vergisi ödeyen sanatçılar arasında 12'inci sırada yer alan ünlü şovmen Beyazıt Öztürk, reklam filmlerinde, esprili bir şekilde yurt dışına çıkmak isteyen mükelleflerin yurt dışı çıkış yasağını sorgulamaları, vatandaşların öneri ve şikayetlerini iletmeleri için İstanbul Vergi Dairesi Başkanlığının 'ivdb.gov.tr' internet sitesinden yararlanabileceklerini ifade ediyor.  Reklam filminin “Vergiye tık diye, ivdb.gov.tr” sloganını şarkıcı Nil Karaibrahimgil, müzik eşliğinde seslendiriyor.

DİĞER ETKİNLİKLER

Kentin 12 büyük alışveriş merkezinde kurulan standlarda ise vatandaşlara faydalı olacak broşürler dağıtılıyor ve plazma ekranlar kullanılarak İstanbul Vergi Dairesi Başkanlığına ilişkin bilgiler sunuluyor. İstanbul'da bu yıl ilk defa, ödediği vergi tutarına bakılmaksızın, vergi yükümlülüğünü yerine getirme konusunda en az 25 yıldır sürekli bir duyarlılık gösteren mükelleflere İstanbul Vergi Dairesi Başkanı Mehmet Koç imzalı teşekkür mektupları gönderiliyor.
Yine bu yıl ilk defa vergi konulu ödüllü bir bilgi yarışması düzenlenerek, öğrencilerin vergi konusunda bilinçlendirilmeleri hedeflendi. Yapılacak çekilişte 2 bin 500 öğrenciye değişik hediyeler verilecek, ayrıca en fazla katılım sağlayan 10 okula da bilgisayar hediye edilecek.

“İSTANBUL'DA FİŞ ALMA ALIŞKANLIĞI YÜKSEK”

İstanbul Vergi Dairesi Başkanı Mehmet Koç, yaptığı açıklamada, amaçlarının 2 yıllık geçmişi olan kurumu, maliyenin geleneksel birikimi ve teknoloji ile buluşturmak olduğunu ifade ederek, reklam filmine de Nil Karaibrahimgil ve Beyazıt Öztürk'ün sosyal sorumluluk çerçevesinde katkıda bulunduğunu, gazetelerde yer alan ilanların da aynı kapsamda gerçekleştirildiğini söyledi. Koç, “Vatandaşlarımıza daha yakın olmak suretiyle vergiye ilişkin sorunları yerinde ve anında tespit ederek çözüme kavuşturmayı amaçlıyoruz” dedi. İstanbulluların gerek fatura veya fiş alma konusundaki gerekse diğer vergi mükellefiyetlerini yerine getirme konusundaki duyarlılıklarının yüksek olduğunu vurgulayan Koç, amaçlarının bu duyarlılığı maksimuma çıkarmak olduğunu kaydetti.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!