Beyaz gömlekle fark attık, ABD’ye girdik

Güncelleme Tarihi:

Beyaz gömlekle fark attık, ABD’ye girdik
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 14, 2005 00:00

Bilsar Tekstil Yönetim Kurulu BaÅŸkanı Selman Bilal, beyaz gömlek markası Bil’s ile dünya pazarında farklarını ortaya koyduklarını belirterek, ‘Zor bir iÅŸ olan tek renk koleksiyon hazırlamayı seçtik. Böylece, stratejik pazar olarak belirlediÄŸimiz ABD kapısını açtık’ dedi. BEYMEN Business, Arrow, Rodier ve Brooksfield gibi markaların lisanslı üretimini ve satışını gerçekleÅŸtiren Bilsar Tekstil’in Yönetim Kurulu BaÅŸkanı Selman Bilal, 1947 yılında kurulan aile ÅŸirketinin 1990’larda ataÄŸa kalkarak bugün 25 milyon dolar ihracat yapar hale geldiÄŸini söyledi. GÖMLEĞİ KEÅžFETTÄ°K: Bilal, gömlek tasarımı ve üretiminde uzmanlaÅŸmayı seçen bir ÅŸirket olduklarına iÅŸaret ederek, şöyle konuÅŸtu: ‘1990’ların başında yatırım yapacak alan arıyorduk. Çorum’dan Ä°stanbul’a geldiÄŸimizde gömleÄŸi keÅŸfettik. O dönemde sanayileÅŸme ve hizmet sektöründeki beyaz yakalı çalışanlar artınca gömlek ön plana çıktı. Böylece, 1992’de Ä°stanbul’da baÅŸladığımız gömlek imalatını Çorum’a taşıdık’. ÖNCE BÄ°LGÄ°SAYAR: Bilal, 1994 kriziyle birlikte ihracata baÅŸladıklarını da belirterek, ‘Biz üretimden deÄŸil ticaretten geldiÄŸimiz için markalaÅŸmaya ve geleceÄŸi planlamaya önem verdik. Ãœretim iÅŸini bilmediÄŸimiz için hep uzmanını çağırdık’ dedi. Çorum’daki fabrikayı kurduklarında ilk iÅŸlerinin makina yerine bilgisayar satın almak olduÄŸunu söyleyen Bilal, ‘Bilgi iÅŸleme önemli yatırım yaptık. Ä°ÅŸimizi müşteriye sadece mal üretmek olarak görmedik. Müşterinin çözüm ortağı olmaya çalıştık. Tasarımdan marka üretimine kadar çeÅŸitli hizmetler sunduk. Kısacası bir Ä°talyan ÅŸirketi gibi çalıştık’ diye konuÅŸtu.TEK RENK ZORDUR: 1996 yılında Bil’s ile kendi gömlek markalarını yarattıklarını söyleyen Selman Bilal, ‘Beyaz gömlek kültürü konsepti çerçevesinde oluÅŸturulan Bil’s dünyada tek olma özelliÄŸine sahip. Çünkü tek renk üzerine koleksiyon hazırlamak ve farklılık yaratabilmek zor bir iÅŸ. Bil’s aslında dünya pazarına nasıl açılıp, kalıcı olabiliriz sorusunun cevabı’ diye konuÅŸtu. Bilal, cirolarının sadece yüzde 1’ini oluÅŸturan bu konseptte baÅŸarılı olduklarını belirterek, ‘Stratejik pazar olarak belirlediÄŸimiz ABD’nin kapısını bu markayla açtık. Ardından diÄŸer ürünlerimizle pazara yerleÅŸmeye baÅŸladık’ dedi. ÇİN’E KARÅžI ÖRNEK: Uzun vadede büyük boyutlarda seri üretimin Çin rekabeti nedeniyle avantajlı olmayacağını önceden tahmin ettiklerini söyleyen Bilal, ‘Biz daha esnek ve çok çeÅŸitli mal üretimine odaklandık. ÖrneÄŸin, geçen yıl 650 deÄŸiÅŸik model ve 2 bin 950 farklı renkte 2 milyona yakın gömlek ürettik’ dedi. Çin ve bölgesinin uzun bir dönem boyunca önemli bir hazır giyim merkezi olacağına dikkat çeken Bilal şöyle devam etti: ‘Avrupa’da pazar daralırken bizim ihracatımız yüzde 30 arttı. Çin’e karşı ne yapılması gerektiÄŸinin iyi bir örneÄŸiyiz. Avrupa’nın düşük hacimli fakat nitelikli ürün talebini karşıladık. Markaya, marka yönetimine yöneldik.’İTALYANA BENZEYELÄ°M: Türkiye’nin tekstilde Ä°talya’nın yerini almaya baÅŸladığını belirten Bilal, ‘Bilsar olarak biz de bir Ä°talyan ÅŸirketine benziyoruz. Zaten, bizim sektörde Ä°talya’nın yerini almak için çalışanlar Çin’e karşı rekabette ayakta kalacaklardır. Kotalar gibi dünya ticaretinin önündeki engeller uzun soluklu olamazlar. Bu bir geçiÅŸ sürecidir. Ä°yi deÄŸerlendirelim. Basit ve standart üretimden kaçınalım’ ÅŸeklinde konuÅŸtu. 2.5 milyon Euro yatırıp 10 maÄŸazaya ulaÅŸacağızGEÇEN yıl Capitol AlışveriÅŸ Merkezi’nde faaliyete baÅŸlayan Bilstore ile adım attıkları maÄŸazacılıkta da büyümeyi hedeflediklerini söyleyen Selman Bilal, 2008’e kadar yaklaşık 2.5 milyon Euro yatırım yaparak maÄŸaza sayısını 10’a çıkaracaklarını kaydetti. Bilal, Milano’daki Corso Como ve Paris’teki Collette maÄŸazalarının uyguladığı ‘lifestyle’ maÄŸazacılık anlayışını Türkiye’ye taşıyacaklarını belirterek, ‘Günümüzde insanlar sadece alışveriÅŸ yapmak istemiyor. AlışveriÅŸ yaparken eÄŸlenmek ve keyifli zaman geçirmek istiyorlar’ dedi.Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!