Oluşturulma Tarihi: Ağustos 28, 2008 10:49
Yaz döneminde kene vakaları nedeniyle piknik sofralarından umduğunu bulamayan beyaz et sektörü, Ramazan ayından umutlu.
Şeker Piliç AŞ Genel Müdür Yardımcısı Emre Bor, yem fiyatlarındaki artış, enerji fiyatlarının yüksekliği, ekonomideki durgunluk, ihracatta yaşanan sıkıntılar ve üretim fazlasının yanı sıra bu yıl yaşanan kene vakaları nedeniyle zor günler geçirdiklerini söyledi.
Yılın ilk aylarında umutlarını, piknik sezonu nedeniyle yaz aylarına bağladıklarını ifade eden Bor, “Ancak 2006 yılında başlayan ve özellikle bu yıl artan kene vakaları nedeniyle satışlarımız oldukça düştü” dedi.
Bor, tavukçuluk sektöründe 2007 yılının kasım ayı başında maliyetin altına düşen fiyatların yalnızca şubat ayında maliyeti karşılar hale geldiğini dile getirerek, “Haziran ayına geldiğimizde ise zararına satışlar en üst seviyeye ulaştı. Geçen yılın aynı dönemine göre maliyetlerimiz yüzde 18 artarken, satış fiyatlarımız yüzde 31 oranında düşmüş oldu. Hatta haziran ayında sektör olarak dip yaptığımızı söyleyebilirim. Yani yaz aylarından da umduğumuz verimi alamadık” diye konuştu.
Geçen yıl kazandıkları parayı yatırıma aktardıklarını anlatan Bor, şunları kaydetti:
“Bu da sektör olarak üretimimizin artmasına neden oldu. Buna karşın satışlarda ciddi bir düşüş var. Şu anda sektörde ciddi bir arz-talep sorunu olduğunu söyleyebilirim. Üstelik artan ham madde fiyatları maliyetlerimizi yükseltiyor. Satış grafiğinin sürekli aşağı yönde olması nedeniyle tavuk fiyatlarını maliyetlerin altına çekmek zorunda kalıyoruz. Tüketicilerimizin mağdur olmaması için elimizden geleni yapıyoruz. Vatandaşlarımızın sağlıklı ve besleyici piliç etine daha ekonomik koşullarda ulaşması ilkesiyle hareket ediyoruz.”
“RAMAZAN SEKTÖRÜMÜZE İYİ GELECEK”Sektör olarak yaklaşan Ramazan ayından umutlu olduklarına işaret eden Bor, beyaz et tüketiminde ciddi bir artış yaşanacağına inandıklarını vurguladı.
Tüketicilerin artık daha sağlıklı beslenmek istediklerine değinen Bor, şunları kaydetti:
“Vatandaşlar sağlıklı protein kaynağı olarak beyaz eti tercih ediyorlar. Beyaz ette tercihlerini ya tavuk eti ya da balıktan yana kullanmak istiyorlar. Ancak Ramazan ayında
balık çok tercih edilmiyor. Bu nedenle beyaz et tüketiminde ciddi bir artış oluyor. Biz de tüm gıda sektörü gibi Ramazan ayında sektörümüzdeki arz-talep dengesizliğinin az da olsa ortadan kalkacağını düşünüyoruz. Ramazan ayı sektörümüze iyi gelecek.”