Beyaz eşyada fiyatlar yüzde 3.7 arttı, satışlar 6 ayda yüzde 1 daraldı

Güncelleme Tarihi:

Beyaz eşyada fiyatlar yüzde 3.7 arttı, satışlar 6 ayda yüzde 1 daraldı
Oluşturulma Tarihi: Eylül 27, 2010 00:00

BUZDOLABI, çamaşır ve bulaşık makinesi ile fırın ürün gruplarından oluşan büyük beyaz eşya sektörü, Ocak-Haziran 2010 döneminde önceki yıla göre adet bazında yüzde 1 küçüldü. Buzdolabı ve bulaşık makinesinin satışları azalırken, çamaşır makinesi ve fırınların satışları arttı. Fırındaki artışta ankastre ürünlerin etkisi oldu. 6 aylık dönemde sektörde fiyatlar yüzde 3.7 artış gösterirken, artışın nedeni ürünlere yapılan zamlar ve tüketicilerin yüksek fiyatlı gelişmiş modelleri tercih etmesi olarak ifade edildi.
Buzdolabı yüzde 3.3 düştü
GFK Türkiye’nin sektör araştırmasına göre, sektörün adet bazında yüzde 31.7’sini oluşturan buzdolabında satışlar, geçen yıla göre yüzde 3.3 düştü. Sektörün yüzde 30’unu oluşturan çamaşır makinelerinin satışlarında ise yüzde 1.3 artış gözlendi. Yüzde 24’lük payla talep açısından sektör üçüncüsü olan bulaşık makinelerinin satışları ise yüzde 3.8 düştü. Ankastre ürünlere olan talebin artmasının etkisiyle yüzde 14.3’lük paya sahip olan fırınların satışları yüzde 4.3 arttı. Bu yılın Ocak-Mart döneminde ise satışlar geçen yıla göre yüzde 16.2 artarken, vergi indirimlerinin etkili olduğu Nisan-Haziran 2009 dönemine göre yüzde 10.1 geriledi. Benzer şekilde Ocak-Mart döneminde geçen yıla göre sektörde cirolar artarken, Nisan-Haziran döneminde cirolar düştü.
Çamaşır makinesi yükseldi
Araştırmaya göre, fiyatlardaki yüzde 3.7’lik artışın nedeni ürünlere yapılan zamlar olduğu kadar tüketicilerin yüksek fiyatlı gelişmiş modelleri tercih  etmelerinden de kaynaklandı. En büyük fiyat artışı yüzde 6.1 ile çamaşır makinelerinde oldu. Artışın en büyük nedeni tüketicilerin daha pahalı olan yüksek kapasiteli modelleri tercih etmelerinden kaynaklandı. İkinci sırayı yüzde 4.6’lık fiyat artışıyla buzdolapları alırken, bulaşık makineleri yüzde 2.4’lük artışla üçüncü sırada yer aldı. Bulaşık makinelerinde ortalama fiyatın artma nedeni daha pahalı olan 4-6 program sayılı modellerin tercih edilmesi oldu. Fırında ise fiyatlar düştü. Tüketiciler, satın alım aşamasında su ve enerji tasarrufu gibi konuları göz önünde bulundurmaya devam etti.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!