’Beyaz’a da giriyoruz, hedef 250 milyon YTL

Güncelleme Tarihi:

’Beyaz’a da giriyoruz, hedef 250 milyon YTL
Oluşturulma Tarihi: Mart 16, 2006 00:00

Adana Çimento Sanayi Genel Müdürü İsmail Erkovan, konut sektöründeki talep artışı, konut kredilerinin artışı ve Irak ihracatının çimento sektörünü büyüttüğünü belirterek, "Bu yıl sektör yüzde 8 büyüyecek. Biz beyaz çimentoya yatırım yapmayı planlıyoruz. Bu yılki, ciro hedefimiz 250 milyon YTL" dedi.

OYAK Çimento Grubu’na bağlı Adana Çimento Sanayi(AÇS), bu yıl 9.6 milyon YTL’lik yatırım yaparak yüzde 5 oranında büyümeyi hedefliyor. 2005’de kapasitesinin üzerinde üretim yapan AÇS, üretim ve satışta rekorlar kırdı. Yüzde 12 büyüyen şirketin toplam çimento satışı 2 milyon 401 bin ton oldu. Adana Çimento Genel Müdürü İsmail Erkovan, geçen yıl çimento üretimlerini yüzde 12 artırarak 2 milyon 405 bin tona, klinker üretimlerini 2 milyon 352 bin tona ulaştırdıklarını söyledi. Erkovan, şirket olarak nakit fazlalarının olduğunu ve beyaz çimento yatırımı yapmayı planladıklarını açıklayarak, geçen yıla göre bu yıl yüzde 5 oranında büyüyeceklerini ve ciro hedeflerinin 250 milyon YTL olduğunu kaydetti.

IRAK SEKTÖRÜ GÜLDÜRDÜ: Sektörde yurtiçi pazar paylarının yüzde 4.5 olduğunu ve sektörde ikinci durumda bulunduklarını aktaran Erkovan, "2005 yılı yurtiçi satışları ve Irak ihracatı sektörün yüzünü güldürdü. Geçen yıl sektör yurtiçinde yüzde 14 oranında büyüdü. Irak satışları aralık ayı sonu itibariyle 2 milyon 668 bin ton oldu. Bunun yüzde 21’i olan 574 bin tonununu biz gerçekleştirdik. Sektör, Suriye’ye de 200 bin ton çimento ihraç etti. Suriye daha çok talepte bulunursa zamanla iyi bir pazar haline gelecek" dedi. Erkovan, Çukurova yöresindeki konut stoğunun fazlalığı nedeniyle tüketimde canlanmanın daha yeni başladığını ifade ederek, "2004’deki yerel seçimler çimento tüketimini artırdı. Bankalar konut kredisi faizlerini düşürdü. Toplu Konut İdaresi (TOKİ) projeler başlattı. Bütün bunlar bir araya gelince ihtiyaç patlaması oldu. Antalya yöresindeki yoğun tüketime karşın Akdeniz’deki büyüme yüzde 3.4 oldu. Adana Çimento olarak yüzde 12 oranında büyüdük" diye konuştu.

KAPASİTE FAZLASI İHRACATA: 2005 yılındaki sermayelerinin 181 milyon 693 bin YTL olduğunu dile getiren Erkovan, Çimsa, Omsan Lojistik gibi 11 iştiraklerinin olduğunu, İspanya’da bir, KKTC’de iki tane olmak üzere yurtdışında üç üretim merkezlerinin bulunduğunu aktardı. AÇS’nin yurtdışı çimento ve klinker satışlarının tutarı ise, 923 bin ton oldu. Sektörün yıllık klinker üretim kapasitesinin 40 milyon ton, çimento öğütme kapasitesinin 66 milyon ton olduğunu dile getiren Erkovan, bu oranın Türkiye’nin ihtiyacının yüzde 35 üzerinde bulunduğunu, ihracat yoluyla sektörün bu sorunu aşmaya çalıştığını ancak kar marjı düşük bir ürün olan çimentonun ihracatının çok cazip olmadığını vurguladı.

2007 SEÇİM YILI: İsmail Erkovan, çimento sektörünün bu yıl yüzde 8 oranında büyüyeceğini dile getirerek, sözlerini şöyle sürdürdü: "İnşaat sektöründe 2006’da biraz hız kesse de, artışa devam edecek. Konut sektöründeki talep, Mortgage Yasası, ekonomideki pozitif hava, AB görüşme süreci ve 2007’nin seçim yılı olması sektör için olumlu. Sektördeki büyümeyi konut yapımındaki artış sağlıyor."

Sosyal sorumluğa önem veren rakiplerinden öne geçer

ADANA Çimento olarak eğitim, sanat ve sosyal etkinliklere çok önem verdiklerini dile getiren İsmail Erkovan, şunları söyledi: "Sadece teknolojik gelişmişlik düzeyinin ön plana çıkarılmasıyla yetinmiyoruz. Şirketlerin ait oldukları topluma ve çevreye karşı sorumluluklarını göz ardı etmedikleri sürece rakiplerine karşı daha avantajlı konuma gelecekleri inancıyla sosyal etkinlikler düzenliyoruz. Geçmişte sadece hissedarları düşünen şirket yapısı, tüm ilgili taraflara karşı sorumlu şirket yapısına dönüştü.Bu yıl içinde Sanayide Enerji Verimliliği Proje Yarışması’nda, ’2005 Yılı En Başarılı Enerji Verimliliği Uygulama Projesi’ kategorisinde beş projeyle katılarak birincilik ödülünü de kazandık."

Matematik Yarışması’na 450 bin YTL’lik bütçe

OYAK Çimento Grubu, 2003 yılından beri TÜBİTAK işbirliğiyle devlet liselerine yönelik Matematik Yarışması düzenliyor. Geleneksel hale gelen yarışma geçen yıla kadar Oyak Çimento şirketlerinin bulunduğu Mardin, Niğde, Adana, Bolu, Ordu, Elazığ’ta yapılıyordu. 2005 yılından bu yana Matematik Yarışması’nın düzenlendiği il sayısı 12’ye çıkarıldı. Adana Çimento Genel Müdürü İsmail Erkovan, Matematik Yarışması’na 450 bin YTL’lik bütçe ayırdıklarını dile getirdi. Bu yarışmaların geleneksel hale geldiğini ve bu yıl da devam edeceğini söyledi.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!