Oluşturulma Tarihi: Temmuz 23, 2011 00:00
Teknoloji perakende zinciri Teknosa, Türkiye pazarından çekilen Amerikalı Best Buy’ın Türkiye’deki iştiraklerinin satın almasını tamamlarken, zincirin İzmir ve Ankara mağazalarının açılışını da kendi markasıyla yeni formatlarında yaptı.
Teknosa Genel Müdürü Mehmet Nane, Best Buy Türkiye’yi satın alma sürecinin İzmir ve Ankara mağazalarının Teknosa olarak hizmete girmesiyle tamamlandığını söyledi. Bu mağazaların iki şehirdeki en büyük Teknosa mağazaları olduğunu ve toplam ciroya yüzde 5’lik bir katkı getireceklerini belirten Nane, “İki mağazanın Teknosa bünyesine girmesiyle pazar liderliğimizi pekiştirdik. İzmir mağazasında 47 bin kalem ürün var. Bunu 50 bine çıkaracağız” dedi.
Hedefin üzerinde büyümeNane, İzmir mağazasının 4 bin 200, Ankara mağazasının ise 3 bin 400 metrekare satış alanına sahip olduğunu da dile getirdi. Mehmet Nane, sözlerini şöyle sürdürdü: “2011 yılı için 20 bin metrekarelik mağaza açma hedefi koyduk. Bu iki mağazayla 27 bin metrekareye ulaştık. Yılı 30-31 bin metrekare ile hedeflerin üzerinde bir büyümeyle kapatacağız. Mağaza açma hedefinde yıl başında öngördüğümüz hedefin yüzde 50 üzerine çıkmış olacağız.”
Yeni alımlara açığız
Mehmet Nane, Türkiye’deki yerel oyuncuların dünya perakendecileriyle boy ölçüşecek noktaya geldiğini belirterek, “Best Buy’dan önce Türkiye pazarından çekilen Alman Electronic Partners’in 5 mağazasını devraldık. Türkiye pazarından çıkmak isteyen olursa almaya hazırız, buradayız bekleriz” diye konuştu. Yurtdışında yatırım için Türkiye’nin çevresindeki 38 ülkeyi araştırdıklarına da dikkat çeken Nane, “Uygun fırsatlar çıktığı takdirde bunu değerlendireceğiz. Yıl sonuna kadar bir fırsat görünmüyor. Ancak 2012 yılında nasıl bir gelişme olacağını bilemiyorum” dedi.
Yüzde 20 büyürüz
Nane, pazarın bu yıl beyaz eşya ve küçük ev aletleri hariç yüzde 16 büyüyeceğini öngürdüklerini de işaret ederek, “Teknosa olarak yüzde 20’nin üstünde büyüyeceğiz. 2014 yılı sonuna kadar açılacak alışveriş merkezleri belli. Bu merkezler için pozisyon aldık ancak fırsatlar olursa bunları da değerlendireceğiz” diye konuştu.
Cari açığa etkimiz az her tedbire uymak boynumuzun borcu
TEKNOSA Genel Müdürü Nane, cari açık sorunu ve ekonominin soğutulması yönünde alınan önlemlerin sektöre etkileriyle ilgili de şu değerlendirmeyi yaptı: “Elektronik, cari açıkta en küçük kalemi oluşturan sektörlerden biri.İthalat çok büyük rakamlarda değil. Bir küsur milyar
dolar civarında. Beyaz eşya ve elektronikte net ihracatçı bir ülkeyiz. Cari açık ve istihdam en büyük sorun. Sektör olarak alınacak her tür tedbire uymak boynumuzun borcu. Ne yapılıyorsa hep beraber kabullenmek mecburiyetindeyiz. Bu hafif frenler getirir ama bu frenler hiçbir zaman kriz dönemlerindeki frenler gibi olmayacaktır.”