Best Buy: Bin yıllığına geldik Türkiye’nin bir parçası oluruz

Güncelleme Tarihi:

Best Buy: Bin yıllığına geldik Türkiye’nin bir parçası oluruz
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 13, 2009 00:00

Türkiye’de ilk mağazasını ekim ayı ortasında İzmir’de, ikinci mağazasını Ankara’da ve üçüncü mağazasını Bursa’da açmaya hazırlanan dünyanın en büyük elektronik perakendecisi Best Buy’ın CEO’su Bob Willett, "Türkiye’ye kısa vadeli bakmıyoruz. Milenyum (binyıl) için geldik. Buranın bir parçası olacağız" dedi. Willett, krizle düşen maliyetlerin pazara girişte avantaja dönüştüğünü de vurguladı.

Haberin Devamı

45 milyar dolar ciro, 4 bin mağaza, 155 bin çalışan ile dünyanın en büyük elektronik perakendecisi olan Amerikalı Best Buy, ekim ayı ortasında İzmir’de ilk mağazasını açacak. 2010’un ilk çeyreğine kadar ikinci mağazasını Ankara’da, üçüncü mağazasını da Bursa’da açmaya hazırlanan Best Buy International CEO’su Bob Willett, Türkiye’ye kısa vadeli bakmadıklarını belirterek, "Türkiye’ye milenyum (bin yıl) için geldik. Buranın bir parçası olacağız. Sosyal yaşamın, üretimin bir parçası olacağız. Lokal markalara da yer vermek isteriz, lokal üreticilerden tedarik sağlamak da" dedi.

Test edip riski azaltacak

ABD’de bir yılda 100 mağaza açtıklarını ve nasıl mağaza açılacağını çok iyi bildiklerini vurgulayan Willett şu değerlendirmeyi yaptı: "Başlarda yavaş olmalı ve pazarı dinlemeli. Her pazarda o pazarın ihtiyaçlarına göre hareket edilir. Mağaza açar pazarı test edersin, dinlersin ondan sonra hızlanırsın. Böylece riski azaltmış olursun. Pek çok perakendeciden daha yavaş ilerleriz ama hatalardan ders çıkarırız. Türk tüketicisinin de ne istediğini anlamadan yayılmak doğru değil. Çin ve Brezilya’da mağaza açılışını bir kaç kez erteledik. Açmış olmak için açmayız. Bizim için kritik olan işbirliği.

Türkiye Avrupa’nın Çin’i

Türkiye pazarına geç kaldıkları ve kriz ortamında girdikleri yönündeki bir değerlendirmeye Bob Willett, "Her kriz kendi fırsatını doğurur. Pazara giriş maliyeti azalır. Şu anda mağaza açma maliyeti daha düşük. Türkiye’nin büyümesi geriledi ama hálá çok çekici bir pazar" yanıtını verdi. Türkiye’yi hızlı büyüme rakamları nedeniyle ’Avrupa’nın Çin’i olarak değerlendiren Willett, Türkiye’nin rekabete rağmen çok da kalabalık bir pazar olmadığını, herkese yer bulunduğunu söyledi.

İkinci olmaya gelmedik

Türkiye’deki hedefleriyle ilgili Willett "Buraya ikinci olmaya gelmedik. Müşteri tecrübesinde, en çok çalışmak istenen şirkette ve en kárlı şirkette birincilik hedefliyoruz" dedi. Best Buy Türkiye Ülke Başkanı Ruşen Kopmaz ise kriterlerinin mağaza sayısı, büyüme oranı olmadığını belirterek, çalışan ve müşteri odaklı olunduğunda bunların kendiliğinden geleceğini söyledi. Nereden gelirse gelsin yeni fikirlere açık olduklarını anlatan Bob Willett "Türkiye’den gelecek fikirleri ABD’ye de taşıyabiliriz. Türkiye’deki başarılı markaları bulup, onları diğer ülkelere de taşımaya açığız" diye konuştu.

Türkiye’de devam eden 76 projeyi inceliyor

BEST Buy Türkiye Ülke Başkanı Ruşen Kopmaz, şu anda Türkiye’de alışveriş merkezleri dahil 76 proje ile ilgilendiklerini belirterek, ilk mağazayı İzmir’de açma nedenlerini "Karşımıza çıkan fırsatı ilk mağazayı İstanbul’da açalım diye kaçıramazdık" sözleriyle açıkladı. Kopmaz, Ankara ve Bursa’da açılacak ikinci ve üçüncü mağazaların 4 bin metrekarenin üzerinde olduğunu da vurguladı. İzmir mağazasında 100-150 civarında çalışan bulunacak.

Merkezde ürün değil müşteri var gücümüz mavi timden

PEK çok perakendeci ürün odaklıyken, farklarını ’müşteri odaklılık’ olarak açıklayan Bob Willett, "Biz büyük bir şirketiz ve büyümemizi sürdürmek istiyoruz. Büyümeyi sürdürmek artık daha zor. Rekabet zor, işler daha komplike ve sofistike. En iyisini yapmaya çalışırken bizim en büyük gücümüz mavi t-shirt giyen ekibimiz. En büyük farkımız bu. Tüketiciyi merkeze almamız, ona odaklanmamız bitecek bir program değil. Sürekli devam edecek bir yolculuk" dedi. Her gün tüketiciyle temas halindeki çalışanların fikirlerine kıymet verdiklerini anlatan Willett, tam çözüme odaklandıklarını ve olağanüstü müşterileri de onurlandırdıklarını kaydetti. Willett, "Adımız Best Buy. Böyle olunca en iyi fiyatı vermek durumundayız. Hedefimiz hep birinciliktir. Müşteri tecrübesinde, en çok çalışmak istenen şirkette birincilik isteriz" diye konuştu.

Haberin Devamı

Elektronikteki İş Fırsatları: http://www.yenibiris.com/IsIlanlari/Ilanlar.aspx?Keyword=elektronik 

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!