Güncelleme Tarihi:
Renault'dan üçü bir yerde
Renault Mais, Megane'nın sedan modelinden sonra şimdi de Megane Scenic, Megane Coupe ve Megane Cabriolet modellerini satışa sundu. Yeni yıla atakla giren Renault'nun Megane Scenic modeli, fonksiyonelliği ve modülerliği ile bir aile otomobili olarak dikkat çekiyor. Stationwagon ve orta sınıf otomobillerin özelliklerini birleştiren Scenic, Türkiye'de 25-50 yaşlarında, evli-çocuklu ve özgürlüğü sevenleri hedefliyor. Renault Mais, bu yıl içinde 1500-2000 Scenic satışı hedefliyor. 1.6 ve 2.0 litrelik iki motor seçeneğiyle satışa sunulan Megane Scenic'in satış fiyatları 4.3 milyar liradan başlıyor, 5.7 milyar liraya çıkıyor. Megane Scenic'le aynı anda satışa sunulan Megane cabriolet'in fiyatı ise 5.5 milyar lira olarak belirlendi. İki kapılı, 4 kişilik bu modelin tavanı 25 saniyede açılıyor. Megane Cabriolet'in en büyük özelliği road box ekipmanı ile 2 kişilik bir roadster'e dönüştürülebilmesi. Road box ekipmanı
sayesinde bagaj hacminin büyüklüğü ikiye katlanıyor. Cabriolet'in 1598 cc'lik motoru 90 beygir gücünde. 0'dan 100 km'ye 11.5 saniyede çıkan otomobilin yakıt tüketimi ise şehir dışında 4.9 litre. Alüminyum alaşımlı jantlar, sürücü hava yastığı, ön sis farları, hidrolik direksiyon, uzaktan kumandalı merkezi kilit, klima, radyo teyp standart olarak sunuluyor.
Megane Coupe'nin 1.6 ve 2.0 litrelik iki motor seçeneği bulunuyor. 1.6 litrelik motor 90 beygir güç üretirken, 2.0 litrelik 16 valflık motorun beygir gücü 150 bg. Megane Coupe'nin 2.0 litrelik modelinde ABS fren sistemi, sürücü ve yolcu hava yastığı, hidrolik direksiyon, ön sis farları, üçüncü stop lambası, sürücü tarafı küresel dikiz aynaları, yol bilgisayarı, direksiyondan kumandalı radyo-teyp, klima, elektrikli açılır tavan standart olarak sunuluyor. Megane Coupe'nin 1.6 litrelik motorlu versiyonun fiyatı 3.7 milyar lira, 2.0 litrelik motorlu modeli ise 5.9 milyar lira.
Karayolları artan araç trafiğini kaldırmıyor
Türkiye'de karayollarında 6 milyon araç var ve sayıları her geçen gün artıyor. Trafiğe çıkan motorlu araçların sayısındaki bu artışa rağmen karayollarında gerekli önlemler hala alınamıyor. 2000'li yılların hemen başında araç sayısının daha da artacak olması, karayollarının bu artışa yetip yetmeyeceği sorusunu akla getiriyor.
TOBB'un Forum Dergisi yaptığı araştırmada, bu ay karayollarına değinmiş. Habere göre, yolcu taşımacılığının yüzde 95'ini karayolları ile yapan Türkiye'de taşımacılığın büyük kısmı özel otolar tarafından gerçekleştiriliyor. Ancak, buna karşın toplu taşımacılığa yeterince önem verilmiyor. Örneğin, İstanbul'da yolların yüzde 80'ini işgal eden otomobiller, yolcuların sadece yüzde 19.2'sini taşıyor. Bir araç başına 35 metrekare yol gerektiği düşünüldüğünde, yolların yetersizliği, hem yol uzunluğu olarak hem kullanım biçimi olarak ortaya çıkıyor.
Ulaşımı büyük oranda karayollarına bağlanmış olan Türkiye'nin mevcut karayolu ağının uzunluğu ise 60 bin kilometreyi aşıyor. Bu yolların 51 bin kilometrelik kısmı asfalt, 6 bin kilometresi stabilize, 1514 kilometresi ise otoyollardan oluşuyor. Bu uzunluklar birçok gelişmiş ülkeden çok gerilerde olduğumuzu gösteriyor. Örneğin, Fransa'nın karayolları uzunluğu 389 bin, Almanya'nın 226 bin, İtalya'nın 161 bin kilometreyi geçiyor.
Türkiye'de karayollarını artırmak için bir dizi çalışma yapılıyor. Araç sayısı dünya ortalamasının altında bulunan Türkiye'nin, bu sayının artışı ile yeni yollara ihtiyacı olacağı herkes tarafından kabul ediliyor.Türkiye son yıllarda önemli ölçüde karayolu olarak otoyol yapımına yöneldi. Türkiye'de bu yıl sonuna kadar 82 kilometrelik otoyol tamamlanarak ulaşıma açılacak. Yine 1997 yılında, planlama, ön proje ve uygulama projesi çalışmaları sürdürülen 1863 km'lik otoyol projesi bulunuyor.
Bu yollar; İstanbul-Bursa-Balıkesir-İzmir, Ankara-Pozantı, Gaziantep-Şanlıurfa, Denizli-Antalya, Doğu Karadeniz (Samsun-Trabzon-Sarp), Bandırma otoyollarıdır. Bunların içinde yer alan ve inşaatı devam eden 339 km'lik otoyolun 2000 yılına kadar bitirilmesi için her yıl 750-800 milyon dolar gerekiyor. Ancak, 1997 bütçesinde ayrılan para ise sadece 493 milyon dolar. Otoyolların dışında yeni yapılacak, yenilecek karayolları ve bu konu için gerekli diğer harcamalar için 1997 fiyatlarıyla 717 trilyon harcanması gerekiyor. Ancak, karayollarının bütçeden aldığı yatırım ödeneği payının sabit kalması ve yeni projelerin eklenmemesi halinde bu proje yükünün 10-11 yılda tamamlanabileceği öngörülüyor. Bu sürenin normalde üç dört yılı geçmemesi gerekiyor. Çünkü, sathi kaplamanın her beş yılda bir, asfalt beton kaplamanın ise her on yılda bir yenilenmesi şart. Karayolları açısından önümüzdeki yılların zorlu geçeceği görülüyor.
Scenic ‘iyi aile’ otomobili
Renault Mais, Megane Ailesi'nin en ilginç modeli Scenic için düzenlediği test sürüşünü İstanbul-Bolu arasında gerçekleştirdi. Bu test sürüşünde Megane Scenic'in 1.6 ve 2.0 litrelik motorlu versiyonlarını denedik. Orta sınıf bir otomobil olan Megane Scenic'in en önemli özelliği orta sınıf otomobillerle, stationwagon otomobillerin bütün özelliklerini birleştirmesi. Scenic, orta sınıf otomobillerden yüksekliği ile ayrılıyor. Scenic, diğer orta sınıf otolardan 20 cm. daha yüksek. Sürücü Scenic'in direksiyonunda diğer otomobillere tepeden bakıyor ve yola bütünüyle hakim oluyor. İki büklüm olmadan rahatlıkla iniş ve binişin yapılabildiği Megane Scenic'in diğer bir özelliği de, görüş açısı. Oldukça geniş bir görüş açısına sahip. Sürücü, tepeden yola bakarken, yanları rahatlıkla görebiliyor. Ön ve yanlarda geniş bir görüş açısına sahip olan Scenic'de sadece arka görüş zayıf. Ancak, arka ortada bulunan koltuğun kafalığı indirilerek, görüş açısını değiştirmek de mümkün. Aile otomobili tanımlaması tam Scenic için söylenmiş. İçi oldukça geniş olan Scenic'de ön koltukların arkasına uçak tipi tablalar yerleştirilmiş. Arka yolcuların ayaklarının altında bulunan kapaklı çekmeceler ise çocukların eşyalarını koymak için ideal. Katlanabilen arka koltuklar sayesinde bagaj hacmi büyüyor. Scenic'le dünyayı taşımak mümkün. Scenic'in 1.6 litrelik motoru 90 beygir gücünde. 0'dan 100 km'ye 13.7 saniyede
ulaşan Scenic'in şehir dışı yakıt tüketimi 6.1, şehir içi yakıt tüketimi ise 8.9 litre. Scenic'in 2.0 litrelik motoru ise 115 beygir gücünde. 2.0 lt. Scenic 0'dan 100 km'ye 11.1 saniyede çıkıyor. Şehir dışında 6.7 litre yakıt tüketen Megane Scenic 2.0 şehir içinde ise 10.7 litre yakıt tüketiyor. Scenic 1.6'da sürücü hava yastığı, hidrolik direksiyon, uzaktan kumandalı merkezi kilit, direksiyondan kumandalı radyo-teyp, akıllı cam silecekleri standart olarak sunuluyor. 2.0 litrelik Megane Scenic'de 1.6 modelinin ekipmanlarının yanı sıra ABS fren sistemi, yolcu hava yastığı, ön sis farları, elektrikli arka camlar, 2 adet renkli camlı manuel açılır tavan, klima, direksiyondan kumandalı radyo teyp ve alüminyum alaşımlı jantlar standart olarak bulunuyor. Motor performansının yeterli olduğu Scenic'de, sedan modelinde olduğu gibi ön panelde bazı eksiklikler var. Klima kontrol tablosunun eğik olması, gözleri yoldan ayırmadan klimayı ayarlamayı imkansız hale getiriyor. İki düğmeli kornaya, ihtiyaç halinde basmak mümkün değil. Küllüğün yeri kötü seçilmiş. Küçük küllük, sigara içen müşteriler için yetersiz. Ses izolasyonu 2.0 litrelik modelde iyi. Yüksek hızlar dışında motor sesi duyulmuyor. Yumuşak süspansiyonları yolculuğu keyifli hale getiriyor. İzolasyon ve süspansiyon sistemi sayesinde, Scenic'de yüksek hızı anlamak mümkün değil. Hızı ancak kadrana baktığınızda anlıyor ve ayağınızı gaz pedalından çekiyorsunuz.
Otomobilde şubat ocağı aratacak
OTOMOBİL sektörü Ramazan'a rağmen iyi bir satış grafiği yakaladı. Ocak'ta satışlar geçen yıla göre yüzde 55 arttı. Ancak, 1998 Ocak ayı toplam satışları, üretim ve satışların en yüksek olduğu 1994 yılına göre yüzde 36 oranında düştü. Toplam pazar içinde yerli otomobil satışları geçen yıla oranla yüzde 55 artmasına karşılık, ithal otomobil satışlarının yüzde 24 artmış olması pazarın yüzde 45 büyümesine yol açtı. Otomobil üretimi ise Ocak'ta yüzde 30 oranında arttı. Ancak, otomobil sektörü Şubat ayına düşüşle başladı. Yapılan kampanyalara rağmen Şubat ayında satışların Ocak ayını aratacağı tahmin ediliyor.
MZ motosikletten kampanya
KANUNİ MZ motosiklet ücretsiz yedekparça kampanyası başlattı. 28 Şubat'a kadar Kanuni MZ alan herkes 1 yıl boyunca ya da 50 bin kilometreye kadar ücretsiz yedekparça kampanyasından yararlanabilecek. Bu yedekparçalar arasında, buji, ön fren balatası, arka fren balatası, gaz teli, debriyaj teli, yağ pompa teli, şanzıman yağı, zincir, hava filtresi bulunuyor. Aynı zamanda, 28 Şubat'a kadar MZ'ler 20 aya varan ve en düşük 20 milyon liradan başlayan taksitlerle satılıyor.
OTO KISALAR
VOLVO Newsletter, otomobil meraklılarıyla bir kez daha buluştu. Volvo'nun kurumsal yayını Volvo Newsletter'ın 4. sayısında kapak konusu olarak, kuruluşun aynı zamanda sponsorluğunu üstlendiği yelken yarışı ‘‘Wihtbread Dünya Turu’’ seçildi.
NİSSAN Otomotiv'in gezici servis ağı genişledi. Nissan Gezici Servis Ağı, İstanbul'da 7, Adana, Ankara, Antalya ve İzmir'de ikişer, Bursa, Çorlu, Diyarbakır, Eskişehir, İzmit, Konya ve Samsun'da birer adet olmak üzere Türkiye genelinde 22 araca ulaştı.
TÜRKİYE'de karlar üzerindeki ilk off-road gösterisi Uludağ'da yapılacak. Zamana karşı yapılacak olan show'un organizasyonu İstanbul Off-Road Klubü tarafından gerçekleştirilecek. Show, sponsorluğunu İGS'nin yaptığı Kardelen 98 Kayak Yarışları çerçevesinde yapılacak.