Beş yıldızlı ama Somali'den beter

Güncelleme Tarihi:

Beş yıldızlı ama Somaliden beter
Oluşturulma Tarihi: Eylül 01, 2011 14:36

MUĞLA’nın Milas İlçesi’ne bağlı Boğaziçi Köyü’ndeki bir turistik tesiste bayram tatilini geçirmek üzere geldikten sonra hizmet sunulmaması ve yaşanan olumsuzluklar nedeniyle tatilcilerin isyan etmesi üzerine Milas Kaymakam Vekili ve Yatağan Kaymakamı Hasan Tanrıseven gerekli incelemenin başlatıldığını söyledi. Tesisleri bugün de terketmeye devam eden turizmciler "Buradaki şartlar Somali'yi andırıyor, tuvaletimizi yapmak için bile ormana gidiyorduk" şeklinde sitemde bulundular.

Haberin Devamı

Otelde kalan tüm tatilcilerin de tesisten ayrıldığı öğrenilirken Kaymakam Tanrıseven, "Tatilciye kabus yaşatanlardan turizmci olmaz, bayram tatilini geçirmek üzere sevinç içinde ilçemize gelen konuklarımızın yaşadığı sıkıntıdan büyük üzüntü duydum. Turizmde hizmet ve tesis kalitesini hızla arttırmaya çalışırken bu tür olaylara yönelenler gerekli hukuki cezayı görecek" dedi.

BODRUM'DA 5 YILDIZLI TESİS SKANDALI

Muğla’nın Milas İlçesi’ne bağlı Boğaziçi Köyü’ndeki beş yıldızlı turistik tesise Ramazan Bayramı tatili için internet ve tur şirketleri aracılığıyla rezervasyon yaptırarak geçen cumartesi gününden itibaren gelmeye başlayan tatilciler otelde hizmet sunulmadığı, suların akmadığı, yemeklerin kötü olduğu ve görevlilerin hakaret ettiğini ileri sürüp dün jandarmaya gidip şikayetçi oldu. Paralarının iadesini isteyen tatilciler olumsuz cevap alınca otel yetkilileri hakkında suç duyurusunda bulundu. Bunun üzerine konuyla ilgili açıklama yapan Milas Kaymakam Vekili ve Yatağan Kaymakamı Hasan Tanrıseven, Kültür ve Turizm Bakanlığı’dan iki müfettiş ile Sağlık Gurup Başkanlığı, Tarım İlçe Müdürlüğü, Çevre İl Müdürlüğü, Milas Vergi Dairesi ve jandarmanın tesiste bugün inceleme yapacağını belirtti. Kaymakam Tanrıseven, şunları söyledi:

"İddia edilen bu ortamda turizm olmaz, tatilciye kabus yaşatanlardan turizmci de olmaz. Bayram tatilini geçirmek üzere ilçemize gelen konuklarımızın yaşadığı sıkıntıdan büyük üzüntü duydum. Turizmde hizmet ve tesis kalitesini hızla arttırmaya çalışırken bu tür olaylara yönelenler gerekli hukuki cezayı görecek, tatilini yarıda kesip memleketlerine dönmek zorunda kalan konuklarımızdan özür diliyorum, bu tür olayların yaşanmaması için ne gerekiyorsa yapılacak. İncelemeler sonunda kusurlu görülenlere gerekli cezalar verilecek."

Eşi ve çocuklarıyla birlikte tatile gelen bugün tesisi terk etmek zorunda kaldığını belirten 38 yaşındaki Hüseyin Dursun "4 gündür 5 yıldızlı otelde değil sanki esir kampındaydık. Yiyecek içecek yok, olanlardan para isteniyor, sular akmıyor, odalar da yatılacak gibi değil, yanımızda fazladan getirdiğimiz nevresimlerle yatabildik. Tuvaletlere giremediğimiz için ormana gidiyorduk. Buradaki şartlar Somali’yi andırıyor, Hizmet istediğimizde, ’Sizi burada zorla mı tutuyoruz, isterseniz gidebilirsiniz’ dediler. Paramızı geri istedik, ’vermeyiz’ dediler. Tesisten ayrıldım jandarma ve savcılığa suç duyurusunda bulunduktan sonra İstanbul’a geri döneceğiz."

TESİS İŞLETME BELGESİ YOK

Kültür ve Turizm Bakanlığı’na bağlı Milas Kültür ve Turizm Danışma Sorumlusu Mehtap Yıldız, yaklaşık 3 ay önce kendilerine gelen yazılı şikayet üzerine söz konusu tesiste inceleme yaptıklarını ve tesisin hiç bir belgesinin bulunmadığını belirtti.

Yıldız, şunları söyledi:

"Burası sadece ikinci konut amacıyla yapılmış ev ve villaların bulunduğu bir sitedir. Turizm tesisiyle ilgili her hangi bir belgesi olmadığı gibi Bakanlık yada yerel idarelerden alınan turizm işletmeciliği belgesinin de bulunmadığını tespit ettik. Bununla ilgili faaliyetini sürdüren şirket yöneticileri ve tesisi internet üzerinden pazarlayan şirketler hakkında ’internet dolandırıcılığı’ ile ilgili savcılığa suç duyurusunda bulunduk. Kültür ve Turizm Bakanlığı’na konuyu yazıylı olarak bildirdik. Bu şahıslar mevzuatlardaki boşluklardan yararlanıyor ve resmi makamların uyarılarını dikkate almıyor. Böyle olunca da bu tür sıkıntılar yaşanabiliyor."

NEDEN, TRAFO PATLAMASIYMIŞ

Tesisin pazarlamasını yapan şirketlerden bir yönetici ise konuyla ilgili bugün yazılı açıklama yaptı. Açıklamada yaşananların nedeni olarak trafo patlaması gösterildi. Açıklamada şöyle denildi:

"Türkiye genelinde yaklaşık 600’e yakın otel ile işbirliği içerisinde çalışan firmamızın satışını gerçekleştirdiği tesislerden birisinde talihsiz olaylar yaşanmıştır. Bu tesisin tek satıcısı tarafımız olmayıp Türkiye’de faaliyet gösteren tur firmaları gibi şirketimiz de bu tesisin satışını gerçekleştirmektedir. Firmamız tıpkı diğer şirketler gibi otel ile misafir arasında tatil organizasyonları planlayan aracı bir kurumdur. Lakin bu tur acentalarının hiçbirinin ismi deşifre edilmemesine rağmen şirketimizin internet sitesi deşifre edilmiştir. Şirketimizin yaşanan olaylarla ilgili hiçbir kusuru yoktur. Otelden kaynaklanan trafo arızası ve ardından yaşanan su problemi, hizmet problemi ortaya çıkmıştır. Bize konunun intikal etmesinden itibaren mağduriyet yaşayan misafirlerimizin mağduriyetlerinin giderilmesi için kapsamlı çalışmalar yapılıp, tarafımızdan yaşatılan bir sorun olmamasına rağmen, misafirler ile görüşülüp gerekli çözüm önerileri kendilerine sunulmuştur."

Öte yandan 5 yıldızlı turistik tesiste yaşananların bir süredir devam ettiği, tesisi internet aracılığıyla pazarlayan şirketlerin sayfalarına tatilcilerin olumsuz yorumlarda bulundukları görüldü.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!