Beş bankayı ‘ti’ye alan reklam Bankalar Birliği'nde

Güncelleme Tarihi:

Beş bankayı ‘ti’ye alan reklam Bankalar Birliğinde
Oluşturulma Tarihi: Kasım 01, 1998 00:00

Haberin Devamı

Demirbank'ın Yapı Kredi, Pamukbank, Akbank, Garanti ve İş Bankası reklam kampanyalarıyla dalga geçtiği reklamı Bankalar Birliği'ni harekete geçirdi. Birliğin bu tür reklamları yasaklayabileceği belirtiliyor.

Son dönemde ekranlara yansıyan ve rakip bankaları küçük düşürücü mesajlar içerdiği öne sürülen reklam kampanyaları, önümüzdeki günlerde Bankalar Birliği toplantısında gündeme getirilerek tartışılacak.

Yapı Kredi Bankası, Garanti Bankası, Pamukbank, İş Bankası ve Akbank olmak üzere beş büyüklerin reklam kampanyalarına göndermeler yapan Demirbank'ın son reklamı, bankacılar tarafından, ‘‘haksız ve iyi olanı karalayarak prim yapma’’ anlayışı olarak değerlendiriliyor.

Demirbank'ın söz konusu kampanyasının ardından sektörde başlayan ‘‘Küçük düşürücü’’ reklam tartışmalarına, Bankalar Birliği'nin son noktayı konulması bekleniyor.

Cıngıllı Grubu'na ait Demirbank'ın başlattığı ve rekabete aykırı bulunan reklam kampanyasının sektörde büyük rahatsızlık yarattığına dikkat çeken finans çevreleri, güven müesseseleri olan bankaların, yapıcı olmayan bu tür reklamlarla harcanmaması gerektiğini belirtiyorlar. Demirbank'ın Reklam Müdürü Murat Ermert ise kendi reklamlarına ilişkin eleştirileri haksız bulduğunu belirterek, ‘‘Bu reklamdan rahatsız olmak, bankaların kendi reklamlarından da rahatsız oldukları anlamına geliyor’’ yorumunu yapmıştı. Küçültücü, zedeleyeci reklamlardan kaçınılması gerektiğini söyleyen bir başka bankanın üst düzey yöneticisi ise, ‘‘Yaratıcılık adına, rakip kurumlar karalanmamalı’’ görüşünü savundu.

Bu arada, sektörde aykırı çıkışları ile bilinen ve hemen her reklamından sonra farklı eleştiriler alan reklamcı Ali Taran'ın da, Demirbank'ın son kampanyasını Sanayi Bakanlığı'na şikayet ettiği öğrenildi.

Bay Demir'in maceraları

Demirbank, reklam filminde; adının Bay Demir olduğunu öğrendiğimiz kişi, diğer bankaların reklam kahramanlarının arasına giriyor farklılığını hissettiriyor. Bay Demir, diğer kahramanlara dönerek, ‘‘Sizce de artık bir şeylerin değişme zamanı gelmedi mi’’ diye soruyor. Ardından da değiştireceği şeyleri sıralıyor. Diğer bankaların reklamlarından tanıdığımız kahramanlar, Bay Demir'in dansını görmek isteyince de, ‘‘Only You’’ parçası eşliğinde Bay Demir ve güzel bayan dans etmeye başlıyorlar. Reklamın sonunda Yapı Kredi Bankası'nın son dönemdeki reklamlarında kullandığı ‘‘Dıh dıh eyi günler’’, 40 yıldır Demirbank tarafından kullanılan haline dönüştürülüp, ‘‘Demirbank iyi günler diler’’ şeklinde düzeltiliyor.



Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!