Beko: Hedef, önce Avrupa sonra dünyanın zirvesi

Güncelleme Tarihi:

Beko: Hedef, önce Avrupa sonra dünyanın zirvesi
OluÅŸturulma Tarihi: Nisan 18, 2003 00:00

Beko Elektronik Genel Müdürü Ali Sümerval, 6.5 milyon adetlik üretim kapasitesiyle bugün Avrupa'nın en büyük üçüncü televizyon üreticisi durumunda olan Beko'yu önce Avrupa'nın, sonra da dünyanın ‘‘en büyüğü’’ yapmayı hedeflediklerini söyledi.Beko Elektronik Genel Müdürü Ali Sümerval, 6.5 milyon adetlik üretim kapasitesiyle bugün Avrupa'nın en büyük üçüncü televizyon üreticisi olan Beko'yu önce Avrupa'nın, sonra da dünyanın zirvesine taşımayı hedeflediklerini söyledi.Beko Elektronik'in dün yapılan 37'inci OlaÄŸan Genel Kurul toplantısında konuÅŸan Ali Sümerval, Türkiye'nin artık Avrupa'nın 34 milyonluk televizyon pazarının 12 milyonunu karşıladığına dikkat çekerek, ‘‘Bu artık Türkiye'nin büyüme politikaları içine girmek zorunda’’ dedi. Ali Sümerval, ‘‘Bunu yaptığımız takdirde Türkiye, Avrupa'nın ve gelecek on yıl içinde dünyanın tüm elektronik markaları için çok ciddi bir üretim üssü haline gelebilir’’ uyarısında bulundu. BÃœYÃœK EKRAN AVANTAJIDünyada elektroniÄŸin Meksika, Çin ve Türkiye'de hızla geliÅŸtiÄŸine iÅŸaret eden Ali Sümerval, ÅŸunları söyledi:‘‘Teknolojiyi Japonlar'dan Almanlar'dan daha hızlı olarak hayatın içine sokabiliyoruz. Bunun devlet politikaları içinde de yer alması gerekiyor. Türkiye'nin büyük ekran teknolojisinde önemli bir rekabet avantajı var. Küçük ekranda bu yoktu. Taşıma masrafından dolayı büyük ekran her ülke için avantajlı deÄŸil. Türkiye ise bu konuda avantajlı.’’Beko'nun Avrupa'da hayatını sürdürebilmek için büyümek zorunda olduÄŸuna dikkat çeken Ali Sümerval, mevcut iÅŸleyen bir sistem yürürken bunu yapmanın zorlukları olduÄŸunu ve verimliliÄŸin zaman zaman düştüğünü söyledi. Beko Elektronik'in bundan sonra televizyon dışındaki ürün gruplarında da söz sahibi olmayı hedeflediÄŸini belirten Ali Sümerval, özellikle analog yayınları dijitale geçiÅŸi saÄŸlayacak ürünlerde yoÄŸunlaÅŸacaklarını söyledi. Sümerval, tüm Avrupa'nın beklentilerini temmuz sonrasına ertelediÄŸini belirterek, ‘‘Esas büyük çıkışımızı temmuzdan sonra yapmayı planlıyoruz’’ dedi.2003 yılında 24 milyon Euro'luk yatırım yapılacağını söyleyen Sümerval, Beko'nun Mayıs içinde LCD televizyon, Temmuz'da da plazma televizyon üretimine baÅŸlayacağını bildirdi. Grundig ve baÅŸka fırsatları deÄŸerlendirmeyi sürdüreceÄŸizKoç Holding Dayanıklı Tüketim Grubu BaÅŸkanı ve Beko Elektronik BaÅŸkan Vekili Cengiz SolakoÄŸlu, Beko'nun genç ekibinin ÅŸirketin verimlilik ve kárlılığını artıracak ÅŸekilde hareket ettiÄŸini söyledi. SolakoÄŸlu, Beko Elektronik'in Grundig'i satın almaktan neden vazgeçtiÄŸi konusunda ise ÅŸu açıklamayı yaptı:‘‘Beko'nin genç ve dinamik bir kadrosu ve önünde katedeceÄŸi çok da yol var. Türkiye'nin önüne gelen fırsatları da deÄŸerlendirme açısından elinden geleni yapacaktır. Koç Holding olarak kendilerine verdiÄŸimiz büyük hedefler var. Bu hedeflere ulaÅŸmak için her türlü fırsatı deÄŸerlendirmek için çaba sarfediyorlar. Grundig böyle bir fırsattı. Gelecekte baÅŸka bir fırsat çıkabilir. Böyle bir arayış içindeyiz. Her türlü geliÅŸmeyi kamuoyu ile paylaÅŸacağız.’’SolakoÄŸlu, Grundig ile temasların yeniden baÅŸlayıp baÅŸlamayacağının ise önümüzdeki günlerdeki geliÅŸmelere göre deÄŸerlendirileceÄŸini söyledi. GeçmiÅŸte yurt dışında pazar payı olan güçlü bir marka olduÄŸu için Grundig'le görüştüklerini belirten SolakoÄŸlu, ‘‘Grundig'i satın almak istememizin nedeni de üretim tesisleri deÄŸildi. Bizim üretim tesislerimiz yeteri kadar büyük, rekabetçi bir üretim yapımız var’’ dedi.Ali Sümerval ise iflas eden Grundig'in artık baÅŸka bir ÅŸirket olduÄŸunu vurgulayarak, ‘‘Bizim incelediÄŸimiz Grundig'di, artık karşımızda iflas eden bir baÅŸka yapı var. Bizim incelediÄŸimiz ÅŸirket deÄŸil. Dolayısıyal bize Grundig'den bize ileriye dönük yeni bir teklif gelirse bunu da inceleriz. Ama henüz böyle bir teklif yok’’ diye konuÅŸtu. Sümerval, Grundig'in iflas masasında nasıl satışa sunulacağının henüz belli olmadığını belirterek, ‘‘Şirketin parçalanması durumunda bütün koÅŸulları görüp ona göre neye talip olacağımıza karar veririz. Yeni marka arayışlarımız devam ediyor’’ dedi.SolakoÄŸlu: Sıkıntılı üç ayı geride bıraktık, iyimserimKoç Holding Dayanıklı Tüketim Grubu BaÅŸkanı Cengiz SolakoÄŸlu, ‘‘Her zaman Türkiye ekonomisinin potansiyeli olduÄŸuna inandık, güvendik. Bunda hiçbir zaman yanılmadık. Çok sıkıntılı bir üç ayı geride bıraktık, önümüzdeki günler daha aydınlık gibi gözüküyor’’ dedi. Beko Elektronik Genel Kurul toplantısı sonrasında soruları yanıtlayan SolakoÄŸlu, bir soru üzerine, her zaman Türkiye ekonomisinin potansiyeli olduÄŸuna inandıklarını ve güvendiklerini söyledi. Bu güvende hiçbir zaman yanılmadıklarını söyleyen SolakoÄŸlu, şöyle devam etti:‘‘Çok sıkıntılı bir 3 ayı geride bıraktık. Önümüzdeki günler daha aydınlık gibi gözüküyor. Özellikle Türkiye'de bu yıl kış sezonu çok yağışlı geçti, mahsul konusunda oldukça ümitli bir bekleyiÅŸ var. Bu mahsul, önümüzdeki günlerde hem ucuzluk hem bereket olarak dönecek diye düşünüyorum. Turizm sezonunun da hareketlenmesiyle birlikte piyasalarda 2-3 haftadır baÅŸlayan canlılığın artarak süreceÄŸini tahmin ediyorum.’’Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!