Beko: Hedef, önce Avrupa sonra dünyanın zirvesi

Güncelleme Tarihi:

Beko: Hedef, önce Avrupa sonra dünyanın zirvesi
Oluşturulma Tarihi: Nisan 18, 2003 02:05

Beko Elektronik Genel Müdürü Ali Sümerval, 6.5 milyon adetlik üretim kapasitesiyle bugün Avrupa'nın en büyük üçüncü televizyon üreticisi durumunda olan Beko'yu önce Avrupa'nın, sonra da dünyanın ‘‘en büyüğü’’ yapmayı hedeflediklerini söyledi.

Beko Elektronik Genel Müdürü Ali Sümerval, 6.5 milyon adetlik üretim kapasitesiyle bugün Avrupa'nın en büyük üçüncü televizyon üreticisi olan Beko'yu önce Avrupa'nın, sonra da dünyanın zirvesine taşımayı hedeflediklerini söyledi.

Beko Elektronik'in dün yapılan 37'inci Olağan Genel Kurul toplantısında konuşan Ali Sümerval, Türkiye'nin artık Avrupa'nın 34 milyonluk televizyon pazarının 12 milyonunu karşıladığına dikkat çekerek, ‘‘Bu artık Türkiye'nin büyüme politikaları içine girmek zorunda’’ dedi. Ali Sümerval, ‘‘Bunu yaptığımız takdirde Türkiye, Avrupa'nın ve gelecek on yıl içinde dünyanın tüm elektronik markaları için çok ciddi bir üretim üssü haline gelebilir’’ uyarısında bulundu.

BÜYÜK EKRAN AVANTAJI

Dünyada elektroniğin Meksika, Çin ve Türkiye'de hızla geliştiğine işaret eden Ali Sümerval, şunları söyledi:

‘‘Teknolojiyi Japonlar'dan Almanlar'dan daha hızlı olarak hayatın içine sokabiliyoruz. Bunun devlet politikaları içinde de yer alması gerekiyor. Türkiye'nin büyük ekran teknolojisinde önemli bir rekabet avantajı var. Küçük ekranda bu yoktu. Taşıma masrafından dolayı büyük ekran her ülke için avantajlı değil. Türkiye ise bu konuda avantajlı.’’

Beko'nun Avrupa'da hayatını sürdürebilmek için büyümek zorunda olduğuna dikkat çeken Ali Sümerval, mevcut işleyen bir sistem yürürken bunu yapmanın zorlukları olduğunu ve verimliliğin zaman zaman düştüğünü söyledi.

Beko Elektronik'in bundan sonra televizyon dışındaki ürün gruplarında da söz sahibi olmayı hedeflediğini belirten Ali Sümerval, özellikle analog yayınları dijitale geçişi sağlayacak ürünlerde yoğunlaşacaklarını söyledi. Sümerval, tüm Avrupa'nın beklentilerini temmuz sonrasına ertelediğini belirterek, ‘‘Esas büyük çıkışımızı temmuzdan sonra yapmayı planlıyoruz’’ dedi.

2003 yılında 24 milyon Euro'luk yatırım yapılacağını söyleyen Sümerval, Beko'nun Mayıs içinde LCD televizyon, Temmuz'da da plazma televizyon üretimine başlayacağını bildirdi.

Grundig ve başka fırsatları değerlendirmeyi sürdüreceğiz

Koç Holding Dayanıklı Tüketim Grubu Başkanı ve Beko Elektronik Başkan Vekili Cengiz Solakoğlu, Beko'nun genç ekibinin şirketin verimlilik ve kárlılığını artıracak şekilde hareket ettiğini söyledi. Solakoğlu, Beko Elektronik'in Grundig'i satın almaktan neden vazgeçtiği konusunda ise şu açıklamayı yaptı:

‘‘Beko'nin genç ve dinamik bir kadrosu ve önünde katedeceği çok da yol var. Türkiye'nin önüne gelen fırsatları da değerlendirme açısından elinden geleni yapacaktır. Koç Holding olarak kendilerine verdiğimiz büyük hedefler var. Bu hedeflere ulaşmak için her türlü fırsatı değerlendirmek için çaba sarfediyorlar. Grundig böyle bir fırsattı. Gelecekte başka bir fırsat çıkabilir. Böyle bir arayış içindeyiz. Her türlü gelişmeyi kamuoyu ile paylaşacağız.’’

Solakoğlu, Grundig ile temasların yeniden başlayıp başlamayacağının ise önümüzdeki günlerdeki gelişmelere göre değerlendirileceğini söyledi.

Geçmişte yurt dışında pazar payı olan güçlü bir marka olduğu için Grundig'le görüştüklerini belirten Solakoğlu, ‘‘Grundig'i satın almak istememizin nedeni de üretim tesisleri değildi. Bizim üretim tesislerimiz yeteri kadar büyük, rekabetçi bir üretim yapımız var’’ dedi.

Ali Sümerval ise iflas eden Grundig'in artık başka bir şirket olduğunu vurgulayarak, ‘‘Bizim incelediğimiz Grundig'di, artık karşımızda iflas eden bir başka yapı var. Bizim incelediğimiz şirket değil. Dolayısıyal bize Grundig'den bize ileriye dönük yeni bir teklif gelirse bunu da inceleriz. Ama henüz böyle bir teklif yok’’ diye konuştu.

Sümerval, Grundig'in iflas masasında nasıl satışa sunulacağının henüz belli olmadığını belirterek, ‘‘Şirketin parçalanması durumunda bütün koşulları görüp ona göre neye talip olacağımıza karar veririz. Yeni marka arayışlarımız devam ediyor’’ dedi.

Solakoğlu: Sıkıntılı üç ayı geride bıraktık, iyimserim

Koç Holding Dayanıklı Tüketim Grubu Başkanı Cengiz Solakoğlu, ‘‘Her zaman Türkiye ekonomisinin potansiyeli olduğuna inandık, güvendik. Bunda hiçbir zaman yanılmadık. Çok sıkıntılı bir üç ayı geride bıraktık, önümüzdeki günler daha aydınlık gibi gözüküyor’’ dedi.

Beko Elektronik Genel Kurul toplantısı sonrasında soruları yanıtlayan Solakoğlu, bir soru üzerine, her zaman Türkiye ekonomisinin potansiyeli olduğuna inandıklarını ve güvendiklerini söyledi. Bu güvende hiçbir zaman yanılmadıklarını söyleyen Solakoğlu, şöyle devam etti:

‘‘Çok sıkıntılı bir 3 ayı geride bıraktık. Önümüzdeki günler daha aydınlık gibi gözüküyor. Özellikle Türkiye'de bu yıl kış sezonu çok yağışlı geçti, mahsul konusunda oldukça ümitli bir bekleyiş var. Bu mahsul, önümüzdeki günlerde hem ucuzluk hem bereket olarak dönecek diye düşünüyorum. Turizm sezonunun da hareketlenmesiyle birlikte piyasalarda 2-3 haftadır başlayan canlılığın artarak süreceğini tahmin ediyorum.’’
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!