Beko gözünü Çin ve Hindistan’a dikti

Güncelleme Tarihi:

Beko gözünü Çin ve Hindistan’a dikti
OluÅŸturulma Tarihi: Eylül 05, 2005 00:00

Koç Holding Dayanıklı Tüketim ve Ä°nÅŸaat Grubu BaÅŸkanı Bülent Bulgurlu Rusya’da 9-10 milyon dolarlık yatırımla gelecek yılın ortasında TV üretimine baÅŸlayacaklarını ve Hindistan’da da Ar-Ge Merkezi kurma hazırlıkları olduÄŸunu açıkladı.Bulgurlu, Koç Dayanıklı Tüketim grubunun 5 yılda Çin’e 100 milyon Euroluk satış hedeflediklerini belirtirken Hindistan’da hem yerel bir ortakla üretim yapmayı hem de ülkedeki yazılım olanaklarından faydalanarak bir Ar-Ge merkezi kurmayı planladıklarını söyledi.RUSYA BAKÄ°R PAZAR: Almanya’nın Berlin kentinde düzenlenen Uluslararası Elektronik Fuarı’nda (IFA) yer alan Beko standında düzenlenen basın toplantısına Koç Holding Dayanıklı Tüketim ve InÅŸaat Grubu BaÅŸkanı Bülent Bulgurlu, Beko Elektronik Genel Müdürü Yağız EyüboÄŸlu ve diÄŸer üst düzey yöneticiler katıldı. Burada Beko ve geçen yıl satın alınan Grundig’in hedefleri konusunda açıklamalarda bulunan Bulgurlu ve EyüboÄŸlu, bakir bir pazar olarak deÄŸerlendirilen Rusya’da Arçelik arazisi üzerinde inÅŸaata baÅŸlayan tesisin gelecek yıl faaliyete geçeceÄŸini belirttiler. Beylikdüzü’ndeki Beko fabrikasından 500 bin adetlik tüplü televizyon üretim kapasitesini Rusya`ya taşıyacaklarını dile getiren Bülent Bulgurlu, 7 milyon adetlik TV pazarı olan Rusya`da ilk aÅŸamada 500 bin adetle baÅŸlayacak üretimin 1 milyon adede çıkarılmasının planlandığını kaydetti. Bulgurlu, Rusya pazarını tanıdıklarını, ayrıca Rusya’nın çevre ülkelere (BDT ülkeleri) ihracat potansiyelinin çok yuksek olduÄŸunu belirtti. Çin’in yanısıra Kuzey Afrika ve Siyah Beyaz televizyondan renkliye geçiÅŸin yeni yeni yaÅŸandığı Hindistan’ın hedef pazarlar olduÄŸunu belirten Yağız EyüboÄŸlu ise ‘Yılda halen 15 milyon adet siyah beyaz televizyonun satıldığı bir pazar Hindistan. Türkiye’deki kapasitenin bir kısmını oraya kaydırmak için bir partner arayışımız var. Pazarı araÅŸtırıyoruz ve pay almak istiyoruz’ dedi. Bulgurlu Çin’le ilgili olarak ‘Arçelik Demirdöküm ve Beko icin önümüzdeki 5 yılda 100 milyon euroluk satış hedefliyoruz. Ama amacımız orada üretip satmak’ dedi.GÖZLÃœKSÃœZ 3 BOYUT: Onlarca yeni ürünü fuar da tanıtan Beko Elektronik 2007’de pazara sunmayı plandığı gözlüksüz ve canlı izlenebilen üç boyutlu televizonları ile sektörde yeni bir çığır açmayı hedefliyor. Verilen bilgilere göre Ar-Ge’si Avusturyalı 3D firması tarafından gerçekleÅŸtirilen bu yeni ürünle canlı yayınlar 3D gözlüğü olmadan izlenebilecek. Genel Müdür Yağız EyüboÄŸlu birçok ÅŸirketin üzerinde calıştığı bu teknolojide çok ileride olduklarını belirtti. Bu arada Grundig markası ile üretilen üç boyutlu televizyonların sergilendiÄŸi 2500 metrekarelik Grundig standına Almanlar büyük bir ilgi gösterdi. Beko ve Grundig standı için toplam 3 milyon Euro’luk bir harcama yapıldı.Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!