Güncelleme Tarihi:
Gerek bankaların gerekse de tüketicilerin bu konuda bir hakkaniyet ölçüsünde, doğru bir yerde buluşmasını beklediklerini dile getiren Akben, "Bankalarımız ticari müesseselerdir, para kazanmaları ve yaptıkları hizmetlerin karşılığını almaları gerekiyor fakat bunların fahiş tutarlarda olmasını istemiyoruz" diye konuştu.
Rekabet koşulları içinde bazı şeylerin kendiliğinden geliştiğini aktaran Akben, bankalarda ise serbest piyasa koşullarının çok da hakim olmadığını ifade etti.
"ŞUBESİZ BANKACILIK ÜCRETLERİ DÜŞÜRECEK"
İnternet bankacılığının yaygınlaşmasıyla, tüketicilerden alınan hizmet gelirlerinin azalıp azalmayacağını da değerlendiren Akben, bankaların son yıllarda şubesiz bankacılığı daha fazla önemsediklerini söyledi.
Mehmet Ali Akben, şubesiz bankacılığın yaygınlaşmasıyla maliyetlerin de düşeceğini belirterek, "Bankaların en büyük maliyetleri teknoloji yatırımları, şube kiraları ve personel giderleri. Şubesiz bankacılık yaygınlaşıp, şube ve personel giderleri azaldığında bankaların bu ücretleri de daha düşük olacak" diye konuştu.
"EFT ÜCRETLERİ GÜNDEMİMİZDE"
Bu konuda "daha neler yapılabilir?" diye çalışmalara devam ettiklerini aktaran Akben, şunları kaydetti:
"Bu konuda bir başıboşluğu önlemek açısından, herkesin kendi kafasına göre ücret alamayacağı, bizim de devamlı denetimimiz altında olan... Mesela şu anda EFT ücretleri gündemimizde. Türkiye Bankalar Birliği ile onu çalışıyoruz. EFT ücretlerinden ne alınıyor, maliyeti ne, niye böyle alınıyor? Oralarla da ilgili birtakım çalışmalar içindeyiz. Yani sorunlu gördüğümüz... Oradaki dosya masrafı üzerinde zaten belirli bir oran üzerinde anlaşılmıştı. Bunları yapmayan bankalarımız var mı? Zaten biz onları tespit ettiğimiz zaman cezalarını veriyoruz."
Bu bağlamda, bu yılın ilk 6 ayında denetim faaliyetleri kapsamında birçok bankaya, tüketici şikayetlerinden, kurallara uymamaktan dolayı 3 milyar liranın üzerinde idari para cezası verdiklerini ifade eden Akben, "Bu alan denetimsiz değil. Bankalar, aynı suçu bir daha işlediklerinde tavandan ceza yemeye başlıyorlar. Onun için onlar da bunu yapmamaya özen gösteriyorlar. Burada proaktif bir yapıdan bahsediyoruz. Her gün yeni bir ürün, yeni bir alan çıkıyor ama burada artık bir yola girildi" dedi.