Bazıları sıcak sever

Güncelleme Tarihi:

Bazıları sıcak sever
Oluşturulma Tarihi: Temmuz 16, 2000 00:00

Haberin Devamı

Bunaltıcı sıcaklar, su, meşrubat ve dondurma satışlarını patlattı. Şişe su ve kolalı içecek satışları yüzde 150'yi buldu, dondurma satışları yüzde 40 arttı. Böylece sıcaklar herkesi bunaltırken, firmaları sevindirdi.

YAZ aylarını seven sektörlerin başında yer alan su, meşrubat ve dondurmada satışlar, bunaltıcı sıcaklar nedeniyle büyük artış gösterdi. Özellikle bu hafta yaşanan sıcaklar, firmaların yazın başından beri en yoğun satış yaptığı günler oldu. Artan sıcaklara bağlı olarak son 10 günde yarım litrelik pet şişe su ve kutu cola satışlarında büyük artış gözlendi. Migros, Beğendik, Gima, Metro, Şok gibi hipermarketlerde son 10 günde bir önceki aya göre su ve kutu cola satışı, yüzde 150'ye varan oranlarda arttı. Hipermarketlerde meyvesuyu, ayran, maden suyu gibi içeceklerin satışının da önemli oranda artış yaşanıyor.

Hipermarketler, su ve kutu cola satışını karşılamak için soğutucu sayılarını da artırdı. Gün içerisinde defalarca dolup boşalan bu dolapların üreticileri de sıcaklardan kazançlı çıktı.

SUYA HÜCUM

Yaz aylarında satışlarını katlayan içme suyu sektörü, bu yıl altın yılını yaşıyor. Özellikle 150-200 bin liradan satılan yarım litrelik pet şişede, satışlar son 10 gün içinde önemli artış gösterdi. Haziran ayından itibaren etkisini göstermeye başlayan sıcaklarla birlikte su sektöründe pazar yaklaşık yüzde 40 büyürken, bu artışın devam etmesi bekleniyor. Yapılan tahminlere göre, Türk insanının 2000 yılında içtiği su miktarı 480 milyon litreye ulaşacak.

TOZ İÇECEKTE BAYRAM

Türkiye'de meyve suyu en hızlı gelişen sektörlerden biri. Meyve suları kapsamında yer alan toz içecekler ise inanılmaz bir yükselişe geçti. Uzun yıllardır sesi soluğu çıkmayan bu sektör, büyük grupların yeni ürünleriyle tekrar canlandı. Lipton Ice-tea ile başlayan bu gelişme, Kraft Jacobs Suchard ve Sabancı ortaklığı Marsa KJS'nin ürünü Tang ile yükselişe geçti Meyve sularındaki toplam artış yaz döneminde yüzde 50 oranında gerçekleşti.

DONDURMADA KAPASİTE ARTTI

Yıllardır arzuladıkları satış rakamlarına ulaşamayan dondurmacılar, bu yıl hedeflerini yakalayacak gibi görünüyor. Kışın Türkiye'de pek satış yapamayan dondurma üreticileri, son 10 günlük satışlarıyla bunun acısını çıkarttı. Dondurma üreticileri bu yaz satışlarını yüzde 25-40 oranında artırdı.

KLİMA 400 BİNE VURUYOR

Dayanılmaz sıcaklarda ev tipi klima satışlarında büyük artış yaşandı. 1997'de yaklaşık 100 bin adet olan klima satışlarının, bu yıl sonuna kadar 300-400 bine ulaşması bekleniyor. Arçelik, Vestel, Alarko Carrier, Mitsubishi gibi firmaların yer aldığı pazarda 80-85 marka yarışıyor.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!