Bazı okullar erken açılıyor tekno marketler bayram ediyor

Güncelleme Tarihi:

Bazı okullar erken açılıyor tekno marketler bayram ediyor
Oluşturulma Tarihi: Eylül 04, 2009 00:00

Ramazan Bayramı’nın 20 Eylül tarihine denk gelmesi ve bazı okulların ders yılı açılışını erkene alması okul öncesi alışverişleri ağustos ayına çekti. Teknoloji marketlerde yer yer izdihamı andıran kalabalıklarla karşılaşılırken, satışlarda da ciddi artışlar yaşandı.

Haberin Devamı

RAMAZAN Bayramı’nın 20 Eylül’e denk gelmesi nedeniyle bazı okulların ders yılı başlangıcını öne çekmeleri, teknoloji marketlerinde okul alışverişlerinin ağustos ayında yoğunlaşmasına neden oldu. Teknosa Genel Müdürü Mehmet Nane, “Ramazan nedeniyle bazı okullar erken açılıyor ve Teknosa kurulduğundan beri yaşadığımız en yüksek aylık satışlara ulaştık. Okullar açılmadan önceki dönemde inanılmaz bir ivme yakaladık. 2009 ağustos ayı satışı 2008 ağustosun yüzde 30 üzerine çıktı” dedi. Mehmet Nane, hemen her sektörün satışlarının zirve yaptığı dönemler olduğunu belirterek, “Bizim gibi teknoloji marketlerin satışları en çok ‘back to school’ yani okullar açılmadan önceki dönemde artar. İşlerin en tepede olduğu başka bir dönem de yılbaşlarıdır” diye konuştu.
Yüzde 67 büyüdü
Bazı teknoloji marketlerde de izdihamı andıran kalabalıklar yaşanırken, sektörün artan satışlardan çok memnun olduğu bildirildi.
Electro World Türkiye Genel Müdürü Bahadır Özbek de, Electro World mağazalarında da benzer bir tablo olduğunu söyledi. Özbek “Ağustos 2009, Ağustos 2008 aynı mağaza karşılaştırmasında biz de yüzde 30 artış görüyoruz. Öte yandan GfK araştırmasına göre Türkiye’de ocak-haziran döneminde pazar yüzde 11 küçüldü. Biz ise dönemde yüzde 67 büyüme kaydettik” dedi.
Bizsiz kampanya çalışmaz
Nane AMPD ödül töreninde yaptığı konuşmada İTO, TOBB, Reklamcılar Konseyi gibi kuruluşların alışverişi tevşik etmek ve ekonomiyi canlandırmak için düzenledikleri kampanyalara destek verdiklerini hatırlattı. Nane, “Bizim olmadığımız bir kampanya çalışmıyor. Bizi içine almayan bir grup, bir kampanya maalesef tüketiciye ulaşamıyor. Bu bizim gücümüz. Bir, her zaman sıfırdan büyüktür. Gönül isterdi ki kampanyalar çok daha iyi, çok daha etkin olsun ama her zaman pozitif olaylara bakmaya çalıştık. Her zaman bardağın dolu tarafını görmeye çalıştık” diye konuştu.

Haberin Devamı

Metro, Ericek köyünün gelirini 2.5 kat artırdı

METRO Group Türkiye Temsilcisi Nurdan Tümbek, ödül getiren sosyal sorumluluk projelerini şöyle aktardı: “2003 yılında Metro Cash & Carry, METRO Group ve TEMA Vakfı öncülüğünde bu projeye başlandı. Ericek köy halkı tarım ve çiftçilik ile geçimlerini sağlıyorlardı. Erozyon nedeniyle topraklarını kaybetmişler, geçim sıkıntısı yaşıyorlardı. Kişi başına düşen yıllık gelir 400 dolar civarlarında idi. Ekipçe birçok kez Ericek’e gittik. “Ericek Köyü Erozyon Önleme Amaçlı Kırsal Kalkınma Projesi”nde teraslama çalışmaları sonucunda tarıma ve nhayvancılık gelişti.  Türkiye’deki 20 bin köyün 10 bini rehabilite edilmeli. Her şirket bir köy üstlensin, Türkiye fakirlikten kurtulsun.”

Haberin Devamı

Krizle duran AMPD ödüllerine krizde dönüldü

2000 yılına kadar 3 sene dağıtılan ancak kriz nedeniyle ara verilen Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Derneği (AMPD) Ödülleri global krizin yaşandığı bu dönemde yeniden verilmeye başlandı. Önceki gün düzenlenen AMPD 2009 ödül törenine, 8 kategoride verilen ödüllerin 4’ünü toplayan Teknosa damgasını vurdu. 2008 yılının en iyi alışveriş merkezlerini ve perakendecilerini belirlemek için Bankalararası Kart Merkezi (BKM) işbirliğiyle düzenlenen AMPD 2009 ödüllerinde toplam 8 kategoride 44 perakendeci ve alışveriş merkezi (AVM) başvuruda bulundu. Migros da 2 ödül alarak dikkat çekti. AMPD Başkanı Mehmet Nane, 15 yılını dolduran derneğin, organize perakendecilik sektöründe 47 milyar dolar ciroyu yöneten, 25 bin noktada hizmet veren ve 500 binin üzerinde istihdam sağlayan 372 üyesi bulunduğunu kaydetti.

Haberin Devamı

İstinyePark yılın AVM’si Migros yılın marketi oldu

Yılın alışveriş merkezi: İstinyePark
Yılın outleti: Via/Port
Yılın perakendecisi (zincir mağaza): Teknosa
Yılın perakendecisi (market): Migros
Yılın pazarlama kampanyası (AVM): Astoria (Özel uçak kampanyası)
Yılın pazarlama kampanyası (perakende): Teknosa (Milli Takım Kampanyası)
Yılın perakende konsepti: Tchibo
Yılın müşteri memnuniyeti projesi (AVM): Capitol (Cap-Getir Projesi)
Yılın müşteri memnuniyeti projesi (perakende): Teknosa (Kadın İçin Teknoloji)
Yılın girişimcisi (teknoloji): Migros
Yılın girişimcisi (müşteri hizmetleri): YKM
Yılın sosyal sorumluluk projesi: Metro Group (Bursa ili Ericek Köyü Erozyon Önleme Amaçlı Kırsal Kalkınma Projesi) ve Teknosa

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!