Güncelleme Tarihi:
DÜNYANIN en önemli televizyon üreticilerinden biri olan Samsung, ürettiği en yeni ‘kavisli’ (curved) televizyon modelini dünyada ilk kez Bayrampaşa’daki şubesinde görücüye çıkardı. Bayrampaşa’da bulunan Forum İstanbul Alışveriş Merkezi’nde tanıtılan televiyon modeli 65 inçlik kavisli ekranıyla dikkat çekiyor. Kavisli televizyonlar için geliştirilen özel algoritma sistemini kullanan televizyon modeli, kullanıcıların etrafını sararak 3D etkisi yaratabiliyor.
YÜZDE 90’I KAVİSLİ
Samsung’un Bayrampaşa’da ilk kez vitrine çıkarttığı kavisli televizyon modeli için Türkiye’ye gelen Samsung Electronics Görüntüleme Sistemleri Başkan Yardımcısı Hyunsuk Kim, 3 yıl içinde Samsung’un televizyon satışlarının yüzde 90’ının kavisli olacağını söyledi. Kim, “Kavisli televizyonlar çıktıktan sonra ilk 700 satışımızın yüzde 97’si bu modellerden oluştu. Bu oran gelecekteki kavisli ekran satışlarıyla ilgili önemli ipuçları veriyor. Kavisli televizyonların pazar payı iki yılda yüzde 20’ye ulaşacak. Böylece kavisli televizyonlarla büyüyen bir jenerasyon oluşacak. Bu televizyonlarla büyüyen çocuklar artık televizyonları düz yerine kavisli çizecek” dedi. Kim, şimdilik premium modelleri tüketicilere sunduklarını ve yeni modelleri de vitrine çıkarmaya başlayacaklarını kaydetti.
EKRANI BÜKMEK KOLAY
Şu anda Samsung’un kavisli televizyon fiyatlarının, düz ekranlı modellere göre yüzde 15-20 daha yüksek olduğuna dikkat çeken Kim, aradaki farkın üretimdeki başarıdan geçtiğini söyledi. Kim, “Fiyatın artmama sebeplerinin başında Samsung olarak üretimi kolaylaştırmamız geliyor. Üretim bantlarını kolaylık üzerine kurduk. Bu yüzden kavisli ekranlar, şu anda bizim için düz bir ekranı iki ele bükmek kadar kolay” diye konuştu.
Gözlüksüz 3 boyut etkisi
KAVİSLİ televizyonların insan gözünün ergonomisiyle tamamen uyumlu olduğunu söyleyen Samsung Electronics Türkiye Tüketici Elektroniği Satış ve Pazarlama Direktörü Hüseyin Erel, “İnsanlar düz değil, panoramik bir çevre görüyor. Bu yüzden izlemesi en rahat televizyonlar kavisli modeller. Samsung’un modellerinin kavis açısı, izleyecileri görüntünün tam merkezine alıyor” dedi. Gün içinde herkesin düz ekranlara baktığını sözlerine ekleyen Erel, “Kavisli televizyon modellerimizde otomatik derinlik algoritması bulunuyor. Bu özellik, yanlardaki görüntüleri yaklaştırıyor, ortadakileri ise geriye alıyor. Böylece sarmalayıcı bir görüntüyle gözlüksüz 3 boyut etkisi alınabiliyor” şeklinde konuştu.