Güncelleme Tarihi:
ARİFE gününün bir gün öncesi de dahil olmak üzere Ramazan Bayramı’na denk gelen 7-11 Eylül 2010 döneminde kredi kartlarıyla 19 milyon 280 bin 872 adetlik işlem gerçekleşti. Bankalararası Kart Merkezi (BKM) verilerine göre, bu işlemlerle 1 milyar 263 milyon 116 bin 778 lira tutarında harcama yapıldı. Arife gününe denk gelen 8 Eylül Çarşamba günü, banka ve kredi kartları ile yaklaşık 6 milyon 300 bin adet işlem gerçekleştirildi. Bu işlem adedi ile arife gününde tüm zamanların rekoru kırıldı.
Yüzde 22’lik artış
Türkiye’deki kredi ve banka kartı sayısına oranlandığında her 17 karttan biri ile mutlaka bir adet işlem yapıldığı belirtildi. Bu işlemlerle yapılan harcama cirosu 395 milyon 797 bin lirayı buldu. Rapora göre, Ramazan Bayramı dönemine ait harcamaların toplamı 2009’a oranla yüzde 22 arttı. Okul öncesi harcamalar ile bayram alışverişinin kesişmesi bu artışta önemli rol oynadı. Bayram öncesi hafta sonuna denk gelen 4-5 Eylül tarihlerinde alışveriş merkezlerinde ve kırtasiye sektöründe yapılan harcamalar cironun yüzde 20’sini aştı.
Cironun yüzde 20’si
Arife Günü’nde market ve alışveriş merkezlerinde kredi kartları ile yapılan harcamaların tutarı toplam cironun yüzde 20’sini buldu. Bayramın ilk günü ise kredi kartı harcamalarının yüzde 22’si benzin ve yakıt istasyonlarında yapıldı. Bayramın ikinci ve üçüncü günlerinde yine market ve alışveriş merkezleri kart harcamalarında başı çekti. Benzin istasyonları ikinci sırada gelirken, çeşitli gıda harcamaları da yüzde 13 ile üçüncü sırada yer aldı.
Referandumda market harcamaları da arttı
REFERANDUM ve tatil bitiminin aynı güne denk geldiği 12 Eylül’de ise market harcamaları arttı. Söz konusu harcamalar toplam cironun yüzde 22.51’ini buldu. Verilere göre, 12 Eylül Pazar günü 2 milyon 873 bin 792 adet işlem gerçekleştirildi. BKM’nin yerli kredi kartlarının yurtdışı kullanımı verilerine göre, bayramda yurtdışına gidenler en çok harcamayı ABD’de yaptı. ABD’yi, İngiltere ve Fransa izledi.
AMPD: Siyasi istikrar perakendeyi olumlu etkiler
ALIŞVERİŞ Merkezleri ve Perakendeciler Derneği (AMPD) Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Nane, siyasi istikrarın perakendeyi her zaman pozitif etkilediğini bildirdi. Referandum sonuçlarının, belirsizliğin ortadan kalkması ve istikrarın korunması sayesinde perakende sektörüne başta istihdamın artması olmak üzere olumlu etki edeceğini söyleyen Mehmet Nane, “Siyasi istikrar perakendeyi her zaman pozitif etkiler. Belirsizlik ortadan kalktı. Sektör 2015’te toplam 800 bin istihdam sağlayacak” dedi.