Güncelleme Tarihi:
Türkiye’de günlük ve bayram şekerinin toplam büyüklüğünün 500 milyonluk TL’lik bir pazar oluşturduğunu ifade eden Mondelez International’in Türkiye Genel Müdürü İhsan Karagöz, “Pazarın 300 milyon TL’lik kısmını bayram şekerleri oluşturuyor. 300 milyon TL’lik satış 2 haftada yapılıyor. Sadece bayram dönemlerinde 6 bin 500 kişiye istihdam sağlıyoruz” dedi. Bu yıl maliyetler artmasına rağmen bayram şekerine yüzde 10 kadar zam yaptıklarını söyleyen Karagöz, “Maliyet baskısına rağmen tüketicilere en uygun koşullarda satış yapıyoruz. Panikle hareket etmiyoruz” diye konuştu.
2 HAFTADA YILLIK CİRO
Mondelez Türkiye’nin toplam cirosunun yüzde 33’ünü şeker kategorisinin oluşturduğunu belirten Karagöz, toplam cironun yüzde 14’ünün günlük, yüzde 19’unun ise bayram şekerlerinden oluştuğuna dikkat çekti. Ramazan ve kurban bayramlarında, bir yıl boyunca satılan şeker kadar hediyelik, ikramlık şeker satışı gerçekleştirildiğini belirten Karagöz, “Kent markamız ‘bayram şekeri’ olarak isimlendirilen bu kategorinin de açık ara lideri. Bayram yaklaşık bir haftalık bir dönemi kapsasa da hazırlık aşaması oldukça uzun. Biz bayram şekerleri üretimine altı ay öncesinden başlıyoruz. Bu bayram için de Gebze’deki üretim tesisimizde yaklaşık 12 bin tonluk bir üretim gerçekleştirdik. Bu üretimin yüzde 20’si, İstanbul içinde tüketilirken geriye kalan büyük bir kısım da Anadolu’da tüketiliyor. Bayram döneminde iki haftalık süreçte 20 bin satış noktasında oluyoruz. Bu iki haftalık dönemlerde de yıllık toplam şeker ciromuz kadar ciro elde ediyoruz” diye konuştu.
Kent şekerlerinin 50 yılı aşan tarihiyle tüketicisinde güven uyandırdığın belirten Mondelez International Türkiye Sakız ve Şeker Kategori Lideri Doğuş Kezer, “Türkiye’de hane başı yıllık bayram şekeri tüketimi ise 2.1 kilogram. Doğu, Güneydoğu Anadolu ile İç Anadolu bölgeleri bayram şeker alışverişinin en yüksek olduğu bölgeler, bu bölgeleri sırasıyla Marmara ve Ege Bölgeleri izliyor. ‘Kasaba Pazarları’ projemiz de devam ediyor. Bu yıl 40 farklı ilde olacak. Kent şekerleri Türkiye genelinde 250 pazarda standları ile yer alacak” dedi.
İHRACAT YÜZDE 56 ARTTI
İHSAN Karagöz, “Zorluklara rağmen, doğru strateji ile bu yıl büyümeyi başardık. Yeni piyasalara açılarak, ihracat pazarlarımızı arttırıyoruz. 2018’de de ihracatı odağımıza alarak çift haneli büyümeyi hedefliyoruz. 2016’da 141 milyon dolar olan ihracatı yüzde 56 arttırarak 2017’de 220 milyon dolara çıkarmayı başardık. Ülkeye de yatırıma devam ediyoruz. Son 6 yılda 200 milyon TL yatırım yaptık. 2018’deki yatırım miktarı ise 45 milyon TL olacak” dedi.