Güncelleme Tarihi:
Grup, distribütörlüğünü yaptığı Subaru ve Citroen'den İzmir'de de 500 tane satmayı ve 3 bin servis hizmeti vermeyi planlıyor.
Citroen, Subaru ve Infiniti gibi markaların Türkiye distribitörü olan ve bölgenin önemli firmalarından Ege Endüstri ile Ege Fren'i bünyesinde barındıran Bayraktar Grubu, yatırımlarının önemli bir merkezi olan İzmir'de de vites büyütüyor. Grup, satıştan servis hizmetine kadar olan 2010 hedeflerini belirledi. İzmir Konağı'nda bir basın toplantısı düzenleyen Bayraktar Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Bayraktar, otomotiv sektöründe mevcut tesislerinde yaptıkları yatırımlarla ileri bir seviyeye geldiklerini belirterek, 2009 yılını 450 milyon dolarlık cironun üzerinde kapadıklarını dile getirdi. Kriz yılında bir önceki yıla göre yüzde 15 civarında daralma yaşadıklarını anlatan Bayraktar, 2010 yılı cirosunu 500 milyon doların üzerine çıkartarak kriz öncesi dönemin cirosuna ulaşmayı hedeflediklerini kaydetti.
İZMİR'E 1 MİLYON TL'LİK YATIRIM
Otomotiv sektöründeki üretimin düşüşünden yan sanayinin ve satışların da etkilendiğini söyleyen Bayraktar, marka çeşitliliklerine dikkat çekti. “Bu işi iyi yapabilmek için çeşitli markalara ve birçok segmente hitap eden ürünlerle çalışmak gerekiyor” diyen Bayraktar, potansiyel gördükleri yerlerde perakende noktalarını arttıracaklarını vurguladı. İzmir'de Showroom ve servise 1 milyon TL'ye yakın yatırım yaptıklarını anlatan Bayraktar, 20 kişilik de satış ve satış sonrası ekip kurduklarını belirtti. Bayraktar, satışını yaptıkları markaların Türkiye'deki pazar payını arttırmayı istediklerinin altını çizerek “Ege Bölgesi'ndeki müşterilerin beklentilerini de araştırdık. Özellikle İzmir'de estetik ve kalite anlayışı yüksek. Bizim markalarımız da bölgedeki tüketicinin beklentileri ile örtüşüyor. Bu yüzden İzmir'de kesinlikle bulunmamız gerektiğini düşünüyoruz. İzmir bizim için büyük bir potansiyel gösteriyor” diye konuştu.
TALEBİN ÜSTÜNDEKİ SENTETİK KAPAK
Ar-Ge faaliyetlerine de özel önem verdiklerini açıklayan Bayraktar, bunun için de 20 kişilik bir ekip oluşturduklarını aktardı. Bayraktar, otomotiv pazarında Avrupa ve ABD için bir hareketlilik söz konusu olmasına rağmen Türkiye'de aynı kıpırdanmanın yaşanmadığını belirterek, “Türkiye'de otomotiv pazarının üzerinde anormal vergilerden dolayı sentetik bir kapak var. Ülkedeki otomobil sahipliği ortalamanın çok altında. ÖTV indirimlerinden sonra yaşanan satışlarda talebin ne kadar bastırıldığını gördük” dedi. Geçen yıl Otomotiv Distribütörleri Derneği olarak yaptıkları araştırma ile Türkiye'de yılda 1 milyon aracın satılabilmesi için ne yapılması gerektiğini bulmaya çalıştıklarını hatırlatan Bayraktar, ÖTV ve KDV indirimleri ile alternatif yakıt kullanan araçlara teşvik verilmesi halinde bu hedefe 4 yıl içinde ulaşılabileceğini tespit ettiklerini anlattı.
SEKTÖRÜN MEZARLIĞI YOK
Türkiye'de sigara kullanımını azaltmak için kampanya başlatıldığını hatırlatan Bayraktar, “Dumansız hava sahası diye yasaklandı da eski teknoloji ürünü araçlar caddelerde geziyor. Türkiye'de 16 yaş üzeri araçlar muayeneden geçemiyor. Bunların hurdaya çıkarılması lazım. Ancak Türkiye'de otomotiv sektörünün mezarlıklar müdürlüğü yok. Araç doğuyor, kullanılıyor ama bir türlü ölemiyor” dedi. Otomotiv yan sanayinin de büyümesi için mevcut pazarın büyümesi gerektiğine işaret eden Bayraktar, Avrupa'da bile uzun dönem yeni otomobil fabrikalarının açılacağını beklemediklerini dile getirdi.
‘İLERLEMENİN RESMİNİ İZMİR'DEN GÖRÜYORUZ’
Infiniti, Subaru ve Yokohama markaları ile perakende operasyonlarından Sorumlu Genel Müdür Murat Gürünlü ise, geçen yıl İzmir'de 80 adet Subaru sattıklarını, bu yıl da Subaru ve Citroen'le birlikte 500 otomobil satmayı hedeflediklerini söyledi. Gürünlü, 3 bin adetlik de servis girişi yapmayı planladıklarını aktararak, otomobil müşterilerinin değişen taleplerini İzmir'e bakarak anlamaya çalıştıklarını vurguladı. Gürünlü, “İlerlemenin resmini İzmir'den daha net görebiliyoruz. İzmir bize güzel bilgiler veriyor” diye konuştu.