Güncelleme Tarihi:
Karim Raşid, “Tasarım konusunda Türkiye, kendine özgü orijinal dilini oluşturmak için Batı’nın ürün ve mimarisini kopyalamaktan vazgeçmeli” diye konuştu.
KARİM Raşid Türkiye hayranı bir tasarımcı. Eşine de evlenmeyi Türkiye’de teklif etmiş bir isim. Önümüzdeki hafta bir şarap markası için tasarladığı kadehlerin lansmanı yapılacak. Mey İçki’nin CEO’su Galip Yorgancıoğlu, “Neden Karim Raşid tasarımları?” sorusuna, “Şarap üretimine gösterdiğimiz özeni ve mükemmellik arayışımızı bu kez servis anlayışına taşımak istedik. Tıpkı şarap yapımındaki ustalık gibi, şarabın yaşam döngüsünde son sahne olan kadehlerin de, usta bir tasarımcının imzasını hak ettiğini düşünüyoruz. Yaklaşık 2 senedir bu projemizin üzerinde çalışıyoruz. Anadolu topraklarında büyük bir yeri ve tarihi olan cam işciliğini dünya çapında bir tasarımcıyla buluşturduk” diye yanıt verdi.
Türk cam sanatı
Lansman öncesinde Karim Raşid de sorularımızı yanıtladı. Türk şaraplarını her Türkiye seyahatinde denediğini ve beğendiğini söyleyen Karim Raşid, Türk cam ustalarının teknikleriyle ve onlardan ilham alarak hazırladığı tasarımla ilgili olarak, “Daha önceden, cam eşya konusunda, Orrefors, Nambe, Arnolfo di Cambio, Purho gibi İtalyan, İskandinav ve Amerikan şirketleriyle çalıştım. Hepsinin benzersiz perspektif, zanaatkarlık ve uzmanlıkları var. Türk cam sanatının da benzersiz ustalığı ilham verici oldu. Ben doğu karması ile batı buluşmasını, İslam modernizimini, eşsiz süslü siparişlere karşı, klasik mimarinin, çağdaş gençlik kültürü ile karışımını ve egzotik tatların çeşitliliğindeki bolluğu seviyorum. Bu yer insana çok güçlü bir ilham kaynağı oluyor” dedi.
Otel tasarımı istiyor
Karim Raşid aynı zamanda İstanbul aşığı bir tasarımcı. İstanbul da kalıcı bir eser de bırakmak istiyor. Bu düşüncelerini de şu sözlerle anlatıyor: “Türkiye’nin geleceği ile ilgili oldukça iyimserim. Çünkü, birçok küçük girişimci ile çalışırken farkettim ki, birçoğu sürekli değişen ve genişleyen yaşam tarzlarımızın nabzını tutarak, bir gecede tanınmış marka yaratmayı başarabilecek kadar kararlılar. Ancak tasarım konusunda Türkiye, kendine özgü orjinal dilini oluşturmak için batının ürün ve mimarisini kopyalamaktan vazgeçmeli. Türkiye simgelerinin çoğu yaklaşık 2000 yıl kadar önce inşa edildi. Oysa biz şimdi çağdaş ikonoklasik yeni referanslar yaratmak durumundayız. Sembol olarak pek çok alemler, borular, pirinç ve bakır hatıra eşyaları, nazar boncukları ve diğer ucuz taklit tarihi emanetler var. Oysa şimdi, önümüzdeki 1000 yıl için insan eliyle yaratılmış önemli kültürel eserler yaratmak zamanı... Günümüzde artık sanayi daha titiz olmalı, küresel gündemleri olmalı ve bunun için rekabetçi benzersiz ürünler ve hizmetler geliştirmeli. İstanbul’da bir sanat galerisi ve otel dizayn etmek istiyorum. Ayrıca Türkiye’yi küresel pazar yapacak yeni ürünler yaratmak için de danışmanlık yapmak istiyorum...”
Asma yaprağı ilham verdi
KARİM Raşid GAIA&GINO danışmanlığında Mey İçki için Anadolu topraklarında yetişen asma yapraklarından ilham alarak tasarımlarını hazırladı. Mey İçki bu hafta Karim Raşid’in de katılacağı bir etkinlikte sınırlı sayıda üretilen şarap kadehlerini ve buz kovalarını tanıtacak. Bu ürünler de İstanbul’un önde gelen restoranlarında kullanılacak.