Batık markadan 50 şubeli restoran zinciri çıkarmayı başardı

Güncelleme Tarihi:

Batık markadan 50 şubeli restoran zinciri çıkarmayı başardı
Oluşturulma Tarihi: Nisan 08, 2015 01:27

2010 Eylülü’nde, zor durumdaki Bursa Kebap Evi’nin tamamını 250 bin dolara satın alan Cem ve Caner Helvacı kardeşler, 5 yıldan az sürede 50 şubeli bir restoran zinciri kurmayı başardı. Markanın çatısı altında 1100 kişilik istihdam sağlandı.

Haberin Devamı

GİRİŞİMCİLİK heyecanı, batmak, kapanmak üzere olan bir markayı daha hayata döndürdü. Gaziantepli Cem ve Caner Helvacı kardeşlerin, 2010 Eylül ayında 250 bin dolara satın aldıkları sadece 3 şubeli ve zor durumdaki Bursa Kebap Evi şu anda 22 ilde 50 şubeye ulaşmış durumda. Markanın tabelaları altında çalışan sayısı 1100 kişiye ulaştı. Cem Helvacı şöyle konuşuyor:

250 BİN DOLARA ALDIM

“Gaziantep 1978 doğumluyum. 16 yıldan beri gıda sektöründeyim. Birkaç kafe markasının bayisi olarak çalışırken sigara yasağından sonra kafe işinden çıkma kararı aldım. Restoran bayiliği için Bursa Kebap Evi ile anlaştım ve Florya Fly Inn’de bir tane açtım. Bir tane de Bakırköy Carusel AVM’de açtım. 2010 Eylül ayında Bursa Kebap Evi’nin sahipleri markayı satma ve işten çıkma kararı aldı. O günlerde 3 Bursa Kebap Evi vardı ikisi zaten bize aitti. Kardeşim Caner ile markayı 250 bin dolar + KDV ödeyerek aldık. Bir mimarla hemen konsept hazırladık. Beykent Perla Vista AVM’ye ilk franchisingimizi verdik. ‘Gerçek iskender herkesin hakkı’ diye yola çıktık. Tereyağı, yoğurt, pide, et, tatlılar, içecek hepsinin Bursa’ya özgü olmasına özen gösterdik. Sos için Ar-Ge yaptık ve közlenmiş dometesle çözdük. Şu anda 22 ildeki 50 şubede aynı lezzeti tutturmuş durumdayız. Kestane şekeri, Kemalpaşa tatlısı, üzüm şırası özgün ürünler. Mesela beyaz et, tavuk külbastı koyduk ama yanına beğendi koyduk. Çünkü beğendi saray yemeğidir ve Bursa da Osmanlı başkentlerinden biridir.

Haberin Devamı

ÜRETİM VE EĞİTİM

2011 Aralık ayında Esenyurt’ta 1200 metrekarelik bir binaya geçtik ve burada üretim, lojistik ve eğitim birimleri oluşturduk. Franchising alanlar genellikle meslek dışı insanlar. O yüzden onlara, eğitimli usta ekipler yetiştirmek gerekiyor. Ürünlerin de yarı pişmiş veya donmuş olarak hazırlanması çok önemli bir süreç. Bunun için önce altyapımızı güçlendirdik ve büyümemiz bu sayede sağlıklı ve hızlı olabildi. Şu anda 22 ilde 50 şubeyiz. Bu yıl sonunda 65 şube oluyoruz. 2014 Eylül’ünde Almanya’ya masterfranchising verdik. Orada ilk 2 yılda 7 şube açılacak. İlki açıldı. Ortadoğu’da da ilk şube haziranda Kuveyt’te açılıyor. Bizim 2 şirketimiz var. Biri üretimin, diğeri bize ait olan 7 restoranın şirketi. Bizim ciromuz üretim ve bize ait restoranlarda 36 milyon lira civarında. Doğrudan bizim istihdamımız 250 kişi. Franchising olan 43 şubenin cirosu 50 milyon lira ve markamızın sağladığı toplam istihdam 1100 kişiye ulaşmış durumda.”

Haberin Devamı

İstanbul dışı için personel eğitimi

CEM Helvacı, franchising isim hakkı bedeli olarak 40 dolar+KDV, yüzde 4 cirodan royalty aldıklarını belirtiyor ve şöyle konuşuyor: “60 gün de vadeli ürün desteği sağlıyoruz. 2011’de ilk franchising bedelimiz 15 bin dolardı. Bayilerimize personel desteği sağlıyoruz. İstanbul dışındakiler, şubeye yakın ev tutuluyorlar ve elemanların yarısını eğitip gönderiyoruz. Sahada gezen 13 kişilik de ekibimiz var. Gizli müşteri denetimi yapıyoruz. Denetim sonucu ödül veya ceza çıkıyor.”

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!