Güncelleme Tarihi:
Acar Group Yönetim Kurulu Üyesi Mustafa Acar, özellikle ekonomik krizle birlikte ihtiyaca paralel olarak firmaların birbirinin makine parkını kullanmaya başladığını belirtti.
Acar, şunları söyledi:
"Meslektaşlar arasında işbirliğini çok önemsiyoruz. Firma olarak, hem bizim makine parkımızdan faydalanılıyor, hem biz meslektaşlarımızın makine parkını kullanıyoruz. Örneğin yılsonu birkaç ay promosyon işimiz çok diye baskı makinesi almıyoruz. Promosyon işi geldiğinde, bir meslektaşımızın firmasında yaptırabiliyoruz. Benzer şekilde birçok matbaanın sert kapak işleri bizim tesisimizde yapılıyor. Meslektaşımız olan firmalar ile iş yapıyor olmaktan ayrı bir keyif alıyoruz. Nitekim, karşılıklı çalışmalarda etik değerlere bağlı kalmak ve birbirinin müşterisine gitmeme prensibi hayata geçiyor."
Dünya devi firmalar da işbirliği yapıyor
Otomotiv, gıda, bilişim gibi global pazarlarda dünya devi olan firmaların da, milyarlarca dolar iş hacmi, binlerce çalışanı vs olmasına rağmen, başka bir işletme ile işbirliği yapmakta olduğuna dikkat çeken Mustafa Acar, konuşmasını şöyle sürdürdü:
"Son birkaç yıldır dünyada, artan maliyetler ve azalan karlar karşısında ayakta kalabilmek için işletmeler arasında, ‘işbirliği yapma kültürü’ oluştu. Mesela, aynı ildeki 2 bisküvi fabrikası lojistikte işbirliği yaptığında maliyetleri ortalama yüzde 10’a yakın düşmüş olsa, bu oran her iki firmaya da rekabette ciddi bir avantaj sağlıyor. Zira, sadece şirketler arasında değil, sektörler ve hatta ülkeler arasında bile işbirlikleri sürecine doğru gidiliyor."