Güncelleme Tarihi:
OTOMOTİVDE yeni bir dönemin kapısını açmaya hazırlanan elektrik çağına Türkiye hızlı girdi. Türk hükümetinin, dünyadaki bir çok ülkeyi geride bırakarak elektrikli araçların ÖTV oranlarını yüzde 3’e kadar indirerek verdiği desteğin arkasından hem otomotiv firmaları hem de altyapı şirketleri harekete geçti. Gerekli altyapının oluşması ve yeterli şarj istasyonuna ulaşılmasıyla birlikte ilk elektrikil otomobiller eylül ayından itibaren Türkiye’de yollara çıkmaya başlayacak. Renault, Peugeot ve Mitsubishi arasında ‘Türkiye’de ilk elektrikli aracı ben sunacağım” yarışı yaşanırken, kurumlardan da 6 ay öncesinden sipariş yağmaya başladı.
4 ayda 1000 adet satarız
Türkiye’de üretilecek ilk elektrikli otomobil ünvanını alacak Renault Fluence Z.E, eylül ayında start alacak yeni dönemde en avantajlı model olarak ön plana çıkarken, Peugeot’nun iOn, Mitsubushi’nin ise iMiev isimli küçük elektrikli modelleri de yarışa hazır bekliyor. Oyak Renault Genel Müdürü Tarık Tunalıoğlu, yılın son 4 ayında Türkiye’de 1000 adet Fluence Z.E satılacağını tahmin ettiğini belirtti. Yüzde 3’lük ÖTV dilimine girdiği için Türkiye fiyatının yaklaşık 26 bin Euro (60 bin TL) olması beklenen Fluence Z.E için şimdiden Ankara Belediyesi 100, Gaziantep Belediyesi 50, Sanayi ve Ticaret Bakanlığı da 10 adetlik sipariş verdi.
Ağaoğlu 500 adet alacak
2010 yılında Türkiye’de ilk elektrikli otomobili satın alan Ağaoğlu Şirketler Grubu Başkanı Ali Ağaoğlu da 500 adetlik Fluence Z.E siparişini yeniledi. Ağaoğlu, “ÖTV oranları bence sıfır olmalıydı ama yüzde 3’lük oranda önemli bir destek. Geleceğimiz için hem konutlarda hem de araçlarda temiz enerjiyi tercih ederek öncü olmak istiyorum. Bu yüzden geçtiğimiz yıl söylediğimi tekrarlıyorum. Bursa’da üretilecek ilk elektrikli model olan Fluence Z.E’den 500 adet alıp, grubumun araç filosunu yeni nesil elektrikli araçlarla değiştireceğim” dedi.
Ağaoğlu’nun bu açıklamasıyla Fluence Z.E’ye şimdiden oluşan sipariş 660’i buldu. Tarık Tunalıoğlu’na 660 adetlik bu rakamı hatırlattığımızda cevabı ilginç oldu: “Yanılıyorsunuz. Ağaoğlu’nun 500 adetlik talebiyle birlikte toplam sipariş sayısı 660 değil 661 oldu. Başbakan Erdoğan’ın ilk aracı istediğini unutuyorsunuz. ”
Türkiye’nin ilk elektrikli makam otosu i-MIEV
JAPON Mitsubishi’nin seri üretime geçmiş ilk elektrikli otomobili olan i-MIEV, Türkiye’de bu özelliği taşıyan ilk makam aracı oldu. Mitsubishi’nin Türkiye distribütörü Temsa Global’in Satış ve Pazarlama Genel Müdürü Yusuf Soner, i-MIEV’i makam aracı olarak seçti. Soner, i-MIEV’i kendisine makam aracı seçerek hem elektrikli araçlar konusunda sektörün öncülerinden olmak istediğini, hem kamuoyunun konuya duyarlılığını hedeflediğini söyledi.
Ağaoğlu, elektrikli otoda 100 bin liralık ÖTV farkını Maliye’den alacak
GEÇEN yıl elektrikli araçlara yönelik düzenlemeyi beklemeden yüzde 37’lik ÖTV oranıyla 475 bin lira ödeyerek Türkiye’de ilk elektrikli aracı Tesla’yı alan Ali Ağaoğlu, ÖTV oranlarının yüzde 3-15 olarak belirlenmesinin ardından harekete geçti. Toplamı 20 milyon lirayı bulan 15 süper lüks araca sahip olmasına rağmen fazladan verdiği ÖTV’nin peşine düşen Ağaoğlu, “Elektrikli aracım yüzde 15’lik ÖTV dilimine giriyor.Yüzde 22’lik ÖTV farkı yüzünden yaklaşık
100 bin TL fazladan ödemişim. Ama geri alıyorum” dedi.
Suzuki’ye kamyoncu genel müdür geliyor
DOĞUŞ Otomotiv, temsilciliğini yeni aldığı Suzuki’nin genel müdürünü bünyesindeki ağır ticari araç markası olan Scania’dan seçti. Scania, Krone ve Meiller’in Türkiye Genel Müdürü Tolga Şenyücel’in Suzuki’nin yeni Genel Müdürü olacağı belirtilirken, onun yerine de DOD Genel Müdürü İlhami Keskin’in oturacağı kaydedildi.
Corolla, Türkiye’de üretime yanında yeni modelle dönüyor
TOYOTA’nın 2007 yılında ani bir kararla üretimini Japonya’ya kaydırdığı başarılı modeli Corolla’yı 2013 yılından itibaren yeniden Adapazarı’nda üreteceği kesinleşti. Toyota Türkiye (TYT) CEO’su Orhan Özer, 11’inci nesil Corolla’nın üretimiyle ilgili olarak hem fabrikadaki hem de yan sanayideki çalışmaların devam ettiğini belirterek, “2013 yılında üretmeye başlayacağız Corolla Sedan dışında bir başka model üretimi için de çaba harcıyoruz” dedi.
Japonya’daki merkeze Adapazarı fabrikasının avantajlarını, üretim kalitesini aktardıklarını anlatan Özer, “Şu anda ortada bir model yok. Ancak, her seferinde yaptıklarımızı ve yapabileceklerimizi anlatıp, yeni bir modeli Türkiye’ye getirmek için uğraşıyoruz” diye konuştu. Toyota Türkiye fabrikasında 2006’da 177 bin adetlik üretimin yapıldığını hatırlatan Özer, hedefinin 200 bin adet olduğunu anlattı. Özer, yeni modellerle hedefe ulaşılabileceğini söyledi.
Özer, geçen hafta Sakarya Üniversitesi’nda yaptığı bir konuşmada üretim adetlerinin düşük olduğundan söz etmiş, “Cayır cayır zarar ediyoruz” demişti. Bu yıl 95 bin adet araç ürettiklerini hatırlatan Özer, üretimin en az 130 bin adete çıkarsa Toyota Türkiye’nin kar edeceğine dikkat çekmişti. Toyota’nın dünyadaki en büyük distribütörü olan ve Japon markanın 2009 yılı sonunda Türkiye temsilciliğini Sabancı Grubu’ndan alan ALJ’de son 1 yıldır Corolla’nin geri dönmesi için Japonya’ya baskı yapıyordu.
1.2 milyar Euro yatırım
Toyota Adapazarı fabrikasında Corolla Verso ve Auris modelleri üretiliyor. Üretimin, çoğunluğu Avrupa’da olmak üzere 30’dan fazla ülkeye ihraç ediliyor. Toplamda 1.2 milyar Euro’luk bir yatırıma sahip olan Toyota Türkiye, 3 bin kişinin üzerinde bir istihdama da sahip. Yıllık 150 bin araçlık üretim kapasitesiyle, Toyota’nın Japonya dışındaki en büyük 10 fabrikasından biri.
2. el otomobil fırsatları için tıklayın