Ozan ERMİŞ
Oluşturulma Tarihi: Kasım 11, 2005 00:00
ABD’li teknoloji şirketi 3M, çalışmalarında öncelikle yaratıcılığa özgürlük tanımayı temel alıyor. MediaCat Forum 2005’te yaratıcılık konulu panele katılacak olan şirketin Türkiye Genel Müdürü Gregg Bennett, ‘Başarıya ödül, hataya hoşgörü olmazsa, yaratıcılık da yenilikçilik de ilerlemez’ dedi.
17 KASIM’da düzenlenecek ‘Warketing-Pazarlamada Zafere Giden Yol’ temalı MediaCat Forum 2005’e katılacak 3M Türkiye Genel Müdürü Gregg Bennett, şirket kültürlerinin çalışanlara yaratıcı olmaları için gereken özgürlüğü ve ortamı sağlamaktan geçtiğini söyledi. Önümüzdeki günlerde pazarlama dünyasını biraraya getirecek olan forumda, ‘Hedefe Ulaşmak İçin Yaratıcılık Silahını Doğru Kullanmak’ konulu panelde konuşacak Bennett, küresel ekonomide, pazar içerisinde kazananları kaybedenlerden ayrıştırmak için fikirlerin ve yaratıcılığın önem kazandığına dikkat çekti. Bennett, ‘Şirketlerin başarılı olması ve bunu sürdürebilmesi için, kurum içinde yaratıcılığın cesaretlendirilerek, yararlı ve yenilikçi fikirlere dönüşebildiği bir ortam yaratılması gerekmektedir. Başarılara verilen ödüller ve yapılan hataların tolere edilmesini benimseyen şirket kültürü olmazsa, yaratıcılık da yenilikçilik de ilerlemez. Çünkü hem yaratıcık hem de yenilikçilik hataların oldukça sık rastlandığı süreçler olmasıdır’ diye konuştu.
LABORATUVARDA BAŞLADI:
103 yıllık geçmişi bulunan ve endüstri, ticaret, sağlık, tüketim gibi alanlarda faaliyet gösteren çok yönlü bir teknoloji şirketi olan 3M’deki kariyerine, kurumsal laboratuvarlardan birinde araştırmacı olarak başladığını anlatan Bennett şöyle devam etti, ‘Oradaki görevimiz öncelikli pazarların ihtiyaçlarını karşılamak için yeni ve kullanışlı bant teknolojileri geliştirmekti. Bu süreç içerisinde, plastik maddelerin, yağlı yüzeylerin ve optik uygulamaların daha iyi birleştirilmesine imkan veren yeni bant teknolojileri geliştirmek için birçok uzman ile birlikte çalıştım. Bu süreçlerin tümünde yaratıcılığın başarıya ulaşmak için gerekli olan en önemli araçlardan biri olduğunu söyleyebilirim.’
PATENTLERİ VAR:
Çalışmaları sonucunda birleştirilmesi zor plastikleri yapıştırmak için yüksek performanslı bantlar, yağlı yüzeyleri yapıştırmak için yüksek performanslı akrilik bantlar, akrilik bantlar için yeni çapraz bağlayıcılar ile DVD’leri yapıştırmak için yeni ve benzersiz bileşimler gibi alanlarda patent aldığını kaydeden Bennett, yaratıcılığın yalnızca laboratuvarlarda çalışan insanların kullandığı bir araç olmadığını vurguladı.
HAYAL GÜCÜ DE GEREKLİ:
Yaratıcılığa dağıtım ya da pazarlama gibi birçok alanda herhangi bir problemi çözmek için ihtiyaç duyulabileceğini dile getiren Bennett şöyle konuştu, ‘Albert Einstein ‘Hayalgücü bilgiden daha önemlidir’ demiştir. Günümüzde bu söylemin kesinlikle doğru olduğuna inanıyorum. Artık hazır bilgiye hızlı ve ücretsiz olarak ulaşabildiğimiz internet çağında yaşıyoruz. Hepimiz aslında arama motorlarında yazacağımız birkaç anahtar kelime ile ciddi bir bilgi yığınına ulaşabiliriz. Ancak, bu bilgi yığınını kullanılabilir yeniliğe dönüştürmek yaratıcılık ve hayalgücü gerektiriyor.’
TÜRKİYE’DE YATIRIMA DEVAM:
Son olarak, 50 binin üzerinde ürünün mucidi ve üreticisi olan 3M’in 1988 yılından bu yana Türkiye’de faaliyetlerini sürdürdüğünü bildiren Greggg Bennett, ülkemizdeki gelecekleri ile ilgili olarksa şunları söyledi, ‘21 milyar dolarlık çokuluslu bir şirketin, 35 yıldır hiç karşılaşılmayan bu ekonomik ortamda önemli yatırımlara hazırlanıyor olmasını, 3M Türkiye ofisinin karşısına çıkan bir fırsat olarak görüyoruz. Eminim ki 3M, burada yerel satış ve pazarlama ekibine olduğu kadar üretim organizasyonuna da yatırım yapmaya devam edecektir.’