Başarabilmenin hissi bir kere yandı içimizde artık durmayız

Güncelleme Tarihi:

Başarabilmenin hissi bir kere yandı içimizde artık durmayız
Oluşturulma Tarihi: Eylül 02, 2016 13:33

Bu yılki Kırmızı Ödüllerinde Ulusal Öğrenci Filmleri Afiş Yarışmasını kazanan Selçuk Üniversitesinden Duygu Aydın, Mustafa Kuş ve İsmail Pala, birinci olan çalışmalarının ardındaki hikayeyi ve hazırlık sürecini anlattı.

Haberin Devamı

Yarışmada birinci olan çalışmanızın hikayesini anlatabilir misiniz? (Hangi “insight” üzerinden ilerlendi, yaratıcı fikir nasıl doğdu,  tasarım aşamasında neler yaşandı gibi... )

Brief açıklandıktan sonra heyecanlı bir şekilde toplandık ve önce hangi yoldan gideceğimizi planladık. Yapacağımız afiş çalışması ile bizim gibi üniversite öğrencisi arkadaşlarımızı ikna etmemiz ve harekete geçirmemiz isteniyordu. Altın Koza uluslararası öğrenci filmleri yarışması öğrenciler için inanılmaz bir kariyer potansiyeli barındırıyor. Biz de stratejimizi kariyer fırsatının çok yakında olduğunu hissettirmek üzerine kurduk ve ‘filmini çekme sırası sende’ dedik. Önemli bir öğrenci içgörüsünü fikrimizi ifade etmek için kullandık. Öğrenci evlerinin vazgeçilmez konusu bulaşık sırasını çalışmamızda işledik. Düşündüğümüz fikre uygun mutfağı bulup fotoğrafını çektik ve uygulamaya başladık. Afiş içinde bulunan objeleri detaylı bir şekilde seçerek, en iyi şekilde uygulamaya çalıştık çünkü uygulama detaylarına verilen önemin reklamcılıkta fikrin yaratacağı etkiyi güçlendirdiğini biliyorduk. Bu detaylar içerisinde mutfakların olmazsa olmazı, temizliğin simgesi ve her mutfakta yeri belli olan sarı bezin ‘’temiz’’ ve ‘’mutlu son’’ algısını afişimizde belirgin bir şekilde kullandık. Film şeritleriyle birikmiş bulaşık görüntüsü yaratarak doldurulacak birçok film şeridinin olduğunu, bunların hepsini öğrencilerin dolduracağını ve bu film şeritlerinin onları beklediği algısını yaratmaya çalıştık. Görselde kullandığımız mutfak gerçek bir öğrenci evidir. Tabi biraz temiz olmasına özen gösterdik. Metin olarak istediğimiz mesajı hemen veren, öğrencileri harekete geçirecek bir metin kullandık. ‘Çekim Sırası Sende’yi ödülün ve iktidarın sembolü yaprak motifleriyle çerçeveleyerek metnin anlamına üstünlük katmayı amaçladık.

Haberin Devamı

Çalışmamızı tamamladıktan sonra heyecanla sonuçların açıklanmasını beklerken birden kendimizi sahnede Geveze’den ödül alırken bulduk. Gerçekten çok güzel bir anıydı bizim için.

Bu yarışmaya hazırlanmanın, katılmanın ve ödüllendirilmenin size bir katkısı, etkisi oldu mu; olduysa, ne söyleyebilirsiniz?

Haberin Devamı

Genç Kırmızı yarışmasının bize birçok katkısı oldu. İsmimiz ilk defa sektörde başarılı insanlar ile aynı yerde anılıyordu. Ödül töreninde birçok kişi ile tanışma ve konuşma fırsatı yakaladık. Okulda hocalarımız tarafından takdir edildik. Sektöre ödülle başlayabilme fırsatı yakaladık. Kendimizi sektör için biraz daha hazır hissettik. Yapabileceğimizi ve eğer bir işin peşine düşersek başarabileceğimizi gördük. Başarabilmenin hissi bir kere yandı içimizde artık durmayız.

Genç Kırmızı ve benzer öğrencilere yönelik reklam yaratıcılığı yarışmalarının, öğrencilerin eğitimine ve sektöre sizce ne gibi katkıları var?

İletişim sektörüne nitelikli insan kaynağı yetiştirmek iletişim fakültelerinin en başta gelen amaçlarından biridir. Öğrenim hayatları boyunca öğrencilerimizin teorik bilgilerini uygulamalı eğitim ile harmanlamayı tercih ediyoruz çünkü uygulamaya dayalı eğitim bizim alanımızda ‘olmazsa olmaz’dır. Nitelikli insan kaynağı hedefimize ancak bu eğitim anlayışıyla ulaşabiliriz. Genç Kırmızı ve benzeri yarışmalar bu sürece çok önemli katkılar sağlıyor. Öğrencilerimiz gerçek bir müşteri için gerçek bir uygulama yapıyorlar ve değerlendirmeler gerçek profesyoneller tarafından yapılıyor. Dolayısıyla henüz mezun olmadan gerçek bir deneyimi profesyonel ortamda edinme imkanı buluyorlar. Her geçen gün bir yeniliğe ayak uydurmak zorunda olduğumuz bir alanda çalışıyoruz bu anlamda yarışmalar öğrenciler için günceli yakalamak ve sektöre hazırlıklı olmak adına da fırsat olarak görülmelidir. Yarışmalara katılan öğrencilerimizin özgüvenlerinin arttığını, sektöre çok daha hazırlıklı hale geldiklerini ve daha hızlı bir şekilde istihdam edildiklerini yıllardır gözlemliyorum. Bu anlamda yarışmaların sektöre muazzam katkılar sağladığını düşünüyorum. Öğrencilerin yarışma brifini almalarıyla başlayan heyecanlı süreç, havada uçuşan fikirler, yıpratan günler geceler, yetiştirme telaşı, başarma ihtiyacı, ekip çalışmasına ayak uydurma mücadelesi, bekleyiş, hayal kırıklığı ya da mutlu son, mahcubiyet ya da gurur.. bütün bu duygular ve deneyimler çok etkili bir öğrenme şeklidir ve çok kıymetlidir. Genç Kırmızı ekibini genç yeteneklere bu kıymetli fırsatları yıllardır büyük bir özenle sunduğu ve heyecanlarına ortak olduğu için kutluyorum. 

BAKMADAN GEÇME!