Güncelleme Tarihi:
Barfoed, Ulaştırma Bakanlığınca Haliç Kongre ve Kültür Merkezi'nde düzenlenen 10. Ulaştırma Şurası'nın Bakanlar Oturumu'nda yaptığı konuşmada, Avrupa'nın şu anda ekonomik ve iklim değişikliği zorluklarından geçtiğini belirtti.
Bütün Avrupa'da trafiğin arttığını dile getiren Barfoed, Danimarka'da da trafiğin son 20 yıl içinde yüzde 50 arttığını ve gelecekte de aynı oranda artacağının öngörüldüğünü ifade etti.
Şurada bulunan tüm Bakanların önemli bir sorumluluğu olduğuna dikkati çeken Barfoed, karbondioksit salınımlarının azaltılması gerektiğini söyledi.
Danimarka Hükümeti'nin, Danimarka'nın ulaştırma politikasını “Yeşil”e doğru çevirmek istediğini anlatan Barfoed, şunları kaydetti:
“Tabii ki, dünya çapındaki alt yapımızı bu süreçte feda etmeyeceğiz. Bu, çok önemli ve zorunlu bir girişim. Ulaştırma politikamızı ve stratejimizi tekrar gözden geçirmemiz gerekiyor. Danimarka Hükümeti, uzun vadeli bir yeşil plan sundu yakınlarda. Bunun adı, 'Sürdürülebilir ulaştırma ve daha iyi altyapı” idi. 2020 yılına uygulanılması düşünülen bu politika, Danimarka'da ortaya çıkmış olan en hırslı politika sayılabilir.
7 Danimarkalı partiden 6'sı bu politikayı onayladı ve 20 milyar Avro'dan daha fazla yatırım yapılacak yeşil ulaştırmaya önümüzdeki 10 yıl içinde. Yollarımızı iyileştireceğiz ve böylelikle karbondioksit salınımını azaltmış olacağız.
Danimarka hükümeti, aynı zamanda 'yeşil vergi'yi de başlatmak istiyor. Böylece Danimarkalılar enerjiyi verimli kullanan arabalar aldıklarında daha az vergi ödeyecekler. Yolları paralı yapmak da düşünülebilir. Böylelikle arabayı nerede kullanacağımız konusunda belki bizi 2 kere düşündürür.”
Barfoed, Fehmarn Boğazı'nda kurulacak kara ve demir yolu hattıyla Danimarka'yı Avrupa kıtasına daha iyi bağlayacaklarını belirterek, “Almanya ve Danimarka arasındaki bu köprünün inşaatı, 2012 yılında başlayacak. Bu, Avrupa'daki en büyük inşaat projelerinden biri olacak ve neredeyse 10 bin işçi ve mühendise istihdam sağlanacak” diye konuştu.
MAKEDONYA ULAŞTIRMA BAKANI
Makedonya Ulaştırma ve İletişim Bakanı Mile Janakieski de bütün ülkelerin amaçlarının aynı olduğunu, ulaştırma konusunda alt yapı inşa etmek istediklerini bildirdi.
Ekonomik krizin etkilerini azaltmak için Makedonya Hükümeti'nin mart ayında bir program benimsediğini hatırlatan Janakieski, programın, ekonomik büyümeyi hızlandıracak alt yapı projelerini kapsadığını söyledi.
Ulaştırma sektörünün, ekonomik büyümeyi artırmakta çok kilit bir rol oynadığını dile getiren Janakieski, Makedonya Hükümeti'nin başlattığı stratejik alt yapı projeleriyle seyahat maliyetlerini yüzde 20-30 oranında azalttıklarını belirtti.
Janakieski, “Bu dönemde de uygulamalarımıza devam edeceğiz” dedi.
Bölgesel ve yerel yollara da yatırım yapacaklarını anlatan Janakieski, “Stratejik planları benimsemek ve Makedonya'nın 2015 yılında nerelerde olacağını düşünmek daha önemli. O zamana kadar kriz geçmiş olacak. Şimdi alt yapılarını iyileştirmek için çalışan ülkeler, rekabetçiliklerini artırmış olacaklar ve kriz bittiğinde daha iyi bir noktada olacaklar. Gerçek zaman, bu zaman” şeklinde konuştu.
UKRAYNA ULAŞTIRMA BAKANI
Ukrayna Ulaştırma Bakan Yardımcısı Kateryna Fomenko ise krizin Ukrayna'da ağır sanayiyi ve ulaştırma projelerini etkilediğini söyledi.
Ağır sanayide verimliliğin krizde yüzde 40 oranında azaldığını dile getiren Fomenko, Hükümet olarak krizin etkilerini azaltmak amacıyla bir program hazırladıklarını ve hazırladıkları bu programla demir yolu taşımacılığında geçen yıla göre yüzde 40 artış beklediklerini ifade etti.