Barcelona Trabzon’u topa tuttu

Güncelleme Tarihi:

Barcelona Trabzon’u topa tuttu
Oluşturulma Tarihi: Mart 19, 2013 00:00

Fikri Aydın, Selim Benyeş ve Ari Meşulam’ın kurdukları İnterspor Dış Ticaret A.Ş. yılda ‘1 milyon top ve 100 bin koşu bandı’ satıyor. Barcelona’nın lisanslı top üretimini de yaptıklarını anlatan Aydın, geçen yıl taraftar toplarında Barcelona’nın Trabzonspor’u geçtiğini söylüyor.

Haberin Devamı

TÜRKİYE’nin girişimcileri küresel üretim olanaklarını kullanarak, yepyeni iş modelleri geliştiriyor. Fikri Aydın, Selim Benyeş ve Ari Meşulam’ın 1992’de kurduğu İnterspor Dış Ticaret A.Ş., Çin ve Tayvan’da koşu bantları ve kondisyon cihazları ürettirip hem Türkiye’de satıyor hem de ihracat yapıyor. Firma, K. Irak ve S. Arabistan’da anahtar teslimi fitness zincirleri kurmaya da başladı. Yılda 1 milyona yakın top ve 100 bine yakın koşu bandı satan İnterspor, Barcelona’nın lisanslı top üreticisi de oldu. Fikri Aydın, yılda 250 bini bulan lisanslı taraftar topları satışında ilginç bir gelişmeden bahsediyor sıralamada geçen yıl Barcelona’nın Trabzonspor’u geçtiğini söylüyor. Fikri Aydın şöyle anlatıyor ilginç iş modelini konuşuyor:

TOP’LA BAŞLADIK

Haberin Devamı

· Adanalıyız. Babam Mustafa Aydın çiftçiydi. Kardeşimle İstanbul’a okumak için geldik. Ben okulu bitirdikten sonra bir ithalat şirketinde çalıştım. Okul arkadaşım Selim 1992’de ’Gel spor malzemeleri ithal edelim Sirkeci piyasasına satalım’ dedi. Ürünleri ithal edip Sirkeci’de toptancılara satmaya başladık. Bir süre sonra Selim’in dayısının oğlu Ari’yi de ortak aldık. İlk ithalatımız top, el ve göğüs yayları, raketler, tenis topları, atlama ipleriydi. Pakistan’dan çok top ithal ettik. 1990’larda zincir marketlere ve bavul ticaretine (Laleli) çok ürün verdik. Sonra Voit’in lisansörü olduk. Şimdi; Dynamic, Goodman, V-Fit, Adidas Martial Arts, Diesel Fitness, Profitness, Startrac gibi markalarımızla da farklı kitlelere hitap ediyoruz. 170 kişilik istihdamımız var ve ciromuz 2012’de 85 milyon TL oldu. Bu yıl 100 milyon lirayı aşacağız. Voit lisanıyla öne çıkıyoruz. Ürünlerimiz Bosch mağazalarında satılıyor.

ANADOLU ÖNE ÇIKIYOR

· Son yıllarda İstanbul, Ankara ve İzmir gibi kentler dışında Diyarbakır, Muş, Kayseri, Niğde hiç fark etmiyor çok hızlı bir pazar büyümesi yaşıyoruz. Her yerde spor salonları açılıyor. İhracatımız da hızla yükseliyor. Suudi Arabistan’a, Irak’a, Azerbaycan’a, Gürcistan’a,Kazakistan’a ihracat yapıyoruz. Erbil’de bayimiz var. Geçen yıl Kuzey Irak’a 1.5 milyon liralık ürün sattık. Bu yıl 3 milyon lira bekliyoruz. Erbil’de de spor salonları hızla yayılıyor. Suudi Arabistan’da ise 8 spor salonunun kurulumunu yaptık. Bir projenin değeri 160 bin dolar civarındaydı. Bu ülkedeki temsilcimiz şimdi ikinci etaba başlıyor. Ayrıca; Yunanistan, Bulgaristan, Romanya ve Güney Kıbrıs’ta mağazaları olan bir zincir için de tüm koşu bantlarını biz tedarik edeceğiz.

Haberin Devamı

· Türkiye’de koşu bandı satışları yıllık 200-250 bin adetler arasında değişiyor. Son 5 yılda koşu bantlarının fiyatları yüzde 50 ucuzladı ve bu pazar da hızlı büyüyor. Biz yılda 100 bine yakın koşu bandı satıyoruz. Yani pazarın yüzde 50’sine hitap ediyoruz. Bu yıl 150 bin satacağız. Yeni ürünler artık teknoloji ağırlıklı. Mesela ipad ekranı, koşu bandı ekranı olabiliyor. Hızı, mesafeyi, kaloriyi, oradan takip edip kaydediyorsunuz ve kişisel gelişiminizi izliyorsunuz.

Trabzonsporlular bu işe el atsın

İNTERSPOR Dış ticaret A.Ş. Genel Müdürü Fikri Aydın, Barcelona toplarının Türkiye’deki satışının Trabzonspor toplarını geçmesine çok üzüldüklerini belirtiyor ve şöyle konuşuyor: “Ben de bir Adanalı olarak, Adanademirsporluyum. Ne yazık ki taraftar kendi kulübüne yeteri kadar mali destek vermiyor. Diğer Anadolu kulüplerinin topları neredeyse hiç satmıyor. Ama en azında 4 büyükler sıralamasında Trabzonsporun yerinin korunması lazım.”

Haberin Devamı

DİĞER E-KOBİ HABERLERİ

Asıl bahar ihracatta yaşandı

EKONOMİ Bakanı Zafer Çağlayan, Arap Baharı ve ekonomik krize rağmen Kuzey Afrika’ya ve komşu ülkelere ihracatın son 5 yılda yüzde 150 arttığını açıkladı. Hükümetin hedefleri doğrultusunda 2023 yılında 500 milyar dolarlık ihracata ulaşmak istediklerini  belirten Bakan Çağlayan, bunun için yıllık ortalama yüzde 11.’lik ihracat artışı gerektiğini kaydetti. Bulgaristan, Cezayir, Fas, Gürcistan, Irak, İran, Libya, Mısır, Suriye, Tunus ve Yunanistan’a ihracatın 2007 yılında 15 milyar dolar olduğunu anımsatan Çağlayan, “Avrupa’da yaşanan ekonomik kriz ve Arap Baharı nedeniyle yaşanan siyasi krizlere rağmen 2007-2012 döneminde sınır komşuları ve Kuzey Afrika ülkelerine yönelik ihracat arttı” diye konuştu. - Erdinç ÇELİKKAN

Haberin Devamı

Ukrayna’ya Türk ayakkabısı

OCAK 2012’de 84 bin dolarlık ayakkabı satılan Ukrayna’ya bu yıl aynı dönemde yüzde 2 bin 533’lük patlama ile 2.2 milyon dolar tutarında ihracat gerçekleştirildiğini ifade eden Türkiye Ayakkabı Sanayicileri Derneği (TASD) Başkanı Hüseyin Çetin Rusya’da yüzde 42, Irak’ta yüzde 43, Almanya’da ise yüzde 33,5’luk ihracat artışlarının yakalandığını söyledi. Çetin, toplam ihracatın yüzde 5,6 arttığı Ocak ayında, ayakkabıda yüzde 42 ile Türkiye’nin 7 katı ihracat artışı sağladığına dikkat çekti. Ayakkabı ihracatında ülke bazında tarihi rekorlara imza attıklarını vurgulayan Çetin, “2012’de 546 milyon dolarlık ayakkabı ihracatına karşılık 864 milyon dolarlık ithalat yapıldı. Son gelişmeler ihracat için umut verici” dedi.

Haberin Devamı

İstanbul’da  ‘mücevher’ şov

AVRUPA ve Orta Doğu’nun kuyumculuk ve mücevherat sektörünün önemli buluşma platformlarından Istanbul Jewelry Show Mart 2013 fuarı için geri sayım başladı. Fuara Çin, Hindistan, Hong Kong, İtalya ve Tayland’dan ülke ve grup pavilyonlarının yanı sıra, bireysel katılımlar ile birlikte toplam 25 ülkeden 1000’in üzerinde firma ve marka katılacak.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!