Güncelleme Tarihi:
Adıyamanlı Özger ailesinin hikâyesi İstanbul Tahtakale’de başladı. 1980’lerin başında Anadolu’dan İstanbul’a göçen ve üretim için kolları sıvayan Özger ailesi, Mercan Yokuşu’nda ilk şirketi kurdu. Aile önceleri küçük tabaklar imal etti, daha sonra çelik çaydanlık ürettiler. Bu tarihlerde ise Talha Özger, babasının yanında çaydanlıkları parlatıyordu. Amerika’da işletme eğitimi aldıktan sonra 2012 yılında şirkette çalışmaya başladı. İlk işi ise ihracat bölümünde çalışmaktı. Özger, İhracatçılar Birliği, İstanbul Ticaret Odası (İTO) gibi kurumlarda rol almaya başladı. Üretimde Ar-Ge’nin önemini gördü ve bu alana yaptığı yatırımlarla ihracatı 60 ülkeye çıkardı. Yıl sonunda ciro hedeflerinin 150 milyon lira olduğunu anlatan OMS Paslanmaz Mutfak Araçları yönetim kurulu üyesi Talha Özge, şunları söyledi: “
350 KİŞİYİ İSTİHDAM EDİYOR
İstanbul Esenyurt ve Adıyaman’da üretim tesisimiz bulunuyor. Esenyurt’taki fabrikaya ek olarak memleketimiz olan Adıyaman’da da 100 dönüm arazi üzerine tesis kurduk. Adıyaman’da 150, İstanbul’da 200, toplam da ise 350 kişiye istihdam sağlıyoruz.
Üretimini gerçekleştirdiğimiz ürünler arasında; çelik tencere, tava, düdüklü tencere, fırın tepsisi, yapışmaz granit model tencere, tava, grill tava, çok amaçlı pişirme setleri, çaydanlık, cezve, çift taraflı tavalar yer alıyor. Yanmaz, yapışmaz, granit ürünler üretiyoruz. Çizilme hassasiyetini azaltacak ürünler kullanıyoruz. Hem kendi markamız için üretim yapıyoruz hem de fason üretimi gerçekleştiriyoruz. Ürünlerimizle ilgili tüm sertifikaları ediniyoruz. Hammadde olarak aldığımız tüm ürünleri de sağlık testlerinden geçiriyoruz. Bu belgelerin tamamı herkese açık.
BARBADOS ADALARI VAR
Ürettiğimizin yüzde 60’nı ihraç ediyoruz. 2012 ve 2018 yılları arasında ihracatımız yüzde 100 arttı. Latin Amerika’da birçok ülkeye çelik tencere satıyoruz. Ekvador, Şili, Madagaskar, Barbados Adaları’na ürün satmaya başladık. OMS firması olarak 60 ülkeye ihracat yapıyoruz. Bu rakamı kısa sürede 75’e çıkarmayı hedefliyoruz. Katma değerli ihracat bizler için büyük önem taşıyor. Bu noktada çalışmalarımıza ağırlık veriyoruz. Önümüzdeki dönemde de ihracat pazarlarımızı çeşitlendirmek istiyoruz. Organize sanayi bölgelerinde mesleki eğitim verilecek okul, kurs olursa orada eğitim alacak insanlar da daha vasıflı olur. Bizim de bu bölgede okul ya da atölye açma planımız bulunuyor. İnsanlara fayda sağlamamız gerekiyor. Bu bölgelerdeki beyin göçünü engellemek için böyle bir sosyal projemiz bulunmakta.”
6 AYLIK İHRACAT 1.2 MİLYAR DOLARI BULDU
TALHA Özger, “Sektör olarak ilk 6 ayda 1.2 milyar dolar ihracat gerçekleştirdik. Geçen yıla oranla yüzde 9 arttı. İhracatın yüzde 55’i Avrupa Birliği ülkelerine. Bu yıl da en az geçen seneki oranda büyüme hedefliyoruz. Türkiye’de tencere modası bölgeden bölgeye değişiyor. İstanbul ve batıda tencereler küçük; renkler, tasarımlar sade. Doğuya doğru tencere boyutları büyürken pembeler, yeşiller giriyor. Türk kadını bulaşık telini fazla kullandığından kaplama kalınlaştı” diye konuştu.