Güncelleme Tarihi:
Sirkeci ile Halkalı arasında çalışan banliyo trenleri İstanbul’un simgelerinden biriydi. Kırmızı renkleriyle kartpostalları bile süslüyorlardı. Ancak banliyo trenleri Marmaray Projesi için 10 yıl önce devre dışı bırakıldı. Tüm rayları söküldü.
YAYA ÖNCELİKLİ PROJE
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Sirkeci ile Kazlıceşme arasında, surlar ile tarihi binaların arasından geçen banliyo hattında hem turistik hem de ihtiyaçları karşılayacak yeni bir proje geliştirdi. Sirkeci ile Kazlıçeşme arasında hem tren çalışacak hem de yayalar için sosyal alanlar olacaktı. Bakanlık rayları yeniden döşedi, tarihi istasyon binalarını yeniledi, yaya yolları için çalışmalar başladı.
10 YIL ARADAN SONRA İLK DÜDÜK
Nostaljik trenin ilk test sürüşünü dün Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu yaptı. Bakan Uraloğlu, Sirkeci-Kazlıçeşme arasındaki 8 istasyonluk hattı bu yıl sonunda kullanıma açacaklarını söyledi. Projenin tamamlanmasıyla 2023-2053 yılları arasındaki ekonomik kazancın yaklaşık 800 milyon Euro olacağını belirten Bakan Uraloğlu, “Projede 7.30 kilometre bisiklet ve yaya yolu, 10 bin 120 metrekare büyüklüğünde meydan ve rekreasyon alanı, 6 bin metrekare kapalı sosyal kültürel ve 74 bin metrekare yeni yeşil alan yer alıyor. Araç ve yaya geçişleri için 22 adet altgeçit,Yedikule, Kocamustafapaşa, Yenikapı, Kumkapı olmak üzere 4 adet tarihi nitelikli istasyon, Sirkeci ve Cankurtaran olmak üzere iki adet yenilenecek istasyon ile ve Kazlıçeşme ile Cerrahpaşa’daki iki yeni istasyon yer alacak. Söz konusu hat, Kazlıçeşme’de Marmaray’la entegre olacak” şeklinde konuştu.
HASTANEYE ÖZEL ALTGEÇİT
Bakan Uraloğlu, Sahil Kennedy Caddesi’nden Samatya ve Cerrahpaşa hastanelerine geçişi sağlayan altgeçidi de yenilediklerini, geçidin yüksekliğini ambulanslara uygun hale getirdiklerini belirtti. Bakan Uraloğlu ayrıca Sirkeci Liman Bölgesi’ne yapılacak yeni demiryolu hattıyla Sirkeci ile Haydarpaşa limanları arasında da koordinasyon sağlanacağını söylerine ekledi.