Bankalarla startup el ele

Güncelleme Tarihi:

Bankalarla startup el ele
Oluşturulma Tarihi: Haziran 14, 2018 01:33

FİNANS ve bankacılık dünyasının gözü geçen haftalarda Amsterdam’da düzenlenen Money 20/20 konferasındaydı. Türkiye’deki bankaların yakından takip ettiği etkinlikte öne çıkan konu bankalarla startupların yapacakları işbirliği oldu.

Haberin Devamı

Konferansa katılan Türkiye İş Bankası’nın Dijital Bankacılık İnovasyon Müdürü Ceren Sayar, Money 20/20’de bu yıl A’dan Z’ye Fintech ekosistemindeki birçok konu hakkında zengin içerikler yer aldığını ifade etti. Sayar, “Bankacılık çözümlerinden blockchaine, kripto paralardan siber güvenliğe kadar birçok panel ve söyleşinin yapıldığı etkinlikte ağırlıklı olarak diyalog tabanlı ticaret ve banka-startup işbirlikleri ele alındı. Etkinliğe katılan diğer bankaların; boyutlarından ve çalıştıkları piyasalardan bağımsız olarak, bizim de üzerinde çalıştığımız konular hakkında çalışmalar yapmaları önemli. Aynı konu başlıklarına dair farklı bakış açılarını da görmüş olduk” dedi. Sayar, bu kapsamda etkinlikteki paylaşımların, bankacılık ve finans sektörü özelinde tek genel bir çözüm olmadığını, her bankanın kendi yapısına uygun olan kendi çözümünü bulması gerektiğini ortaya koyduğunu dile getirdi.

Haberin Devamı

Sayar, şunları anlattı: “Düzenlenen girişimcilik yarışması ile farklı startupları da tanıma fırsatı bulduk. Regülasyonlar da etkinliğin odaklandığı konu başlıklarının başında geliyordu; GDPR (General Data Privacy Regulation) ve PSD2 (Payment Services Directive 2) düzenlemelerinin değerlendirildiği birçok oturum gerçekleşti. Özetle, aynı anda farklı salonlarda gerçekleşen çok sayıda oturumda birçok değerli içeriği uzman konuşmacılardan dinlemek, ödeme teknolojileri, blockchain, açık bankacılık, yapay zeka üzerine son teknolojileri Money 20/20 kapsamında takip etmek gelecek vizyonumuz açısından oldukça faydalı oldu.” Ayrıca Sayar, Silikon Vadisi’ndeki inovasyon merkezleri Maxitech aracılığı ile iletişime geçtikleri ve yapay zekâ teknolojileri üzerine uzmanlaşmış ‘Clinc’ firması ile işbirlikleri sayesinde müşterilerine, temsilcileriyle işlem yaparken yaşadıkları deneyimi, dijital kanallarından yapay zekâ ile mekân ve zamandan bağımsız olarak sunmayı hedeflediklerini de söyledi.

 

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!