Güncelleme Tarihi:
Turuncu Hesap ile bir yıl önce bankacılık sektöründe yeni bir kategori oluşturan ING Bank’ın Bireysel Bankacılık Pazarlama ve Özel Bankacılık Genel Müdürü Cenk Tabakoğlu, gazetecilerle bir araya geldiği toplantıda geçen bir yılı değerlendirdi.
Yaklaşık bir yılı geçkin bir süre boyunca üzerinde çalıştıkları Turuncu Hesap ile şu anda mevduatı tabana en fazla yayılmış bankası haline geldiklerine dikkat çeken Tabakoğlu, serbest tasarruf hesabı kavramının çok sevildiğini, Turuncu Hesap ile müşteri sayılarının bir yılda 2.5 katına çıktığını belirtti.
AMAÇ YENİ MÜŞTERİ ÇEKMEK
ING Bank olarak büyüme hedeflerinde kredi ürünleri olduğu kadar mevduat ve tasarruf ürünlerinin de olduğunu söyleyen Tabakoğlu, önümüzdeki dönemde bankalar arasında tasarruf ürünleri arasında önemli bir yarışın başlayacağını, ancak kendilerinin bu yarışa bir yıllık bir deneyimle hazır olduklarını söyledi.
Tabakoğlu, “Biz belki de geleceği önceden görüp böyle bir mevduat hesabı geliştirdik. Üzerinde çok çalıştık. Bugün baktığımda, diğer bankaların da benzer ürünler çıkarmaya başladıklarını görüyorum reklam panolarında filan. Reklam yapmak önemli değil önemli olan ürünü hazırlayabilmek” diye konuştu.
TASARRUFTA TL DÖNEMİ BAŞLAYACAK
İnsanların tasarruf olarak genelde mevduata yöneldiğine dikkat çeken Tabakoğlu, yastıkaltı kültürünün devam ettiğini, altının da yine ilk tercihlerden biri olduğunu söyledi.
Tasarruf önlemlerinde insanların artık dövizi çok tutmadıklarını söyleyen yönetici, Türk ekonomisinin güven vermesiyle birlikte, TL yatırımlarının, mevduat hesabı tercihlerinin arttığını da söyledi.
Tabakoğlu, 2012’de insanların TL tercihlerinin devam ettiğini göreceğiz dedi.
Tabakoğlu, “Dolar ve euro zıplamadığı zamanlarda, tasarruf tercihlerinde döviz tercihi azaldı. TL güven veriyor ve insanlar 2012’de de TL’yi tercih edecek” dedi.
İNSANLARI TASARRUFA NASIL ÇEKERSİNİZ?
Toplantı sırasında insanları tasarrufa nasıl çekersiniz sorusuna yanıtlayan Tabakoğlu, gerekli maddeleri şu şekilde sıraladı:
- Farkındalık yaratmak
- Halka tasarrufu anlatmak
- Lafta kalmayıp, bu durumu ürünlerle desteklemek
- Tasarruf ürünlerini kolayca anlatmalı ve anlaşılması sağlanmalı
- Belli eğitim programları da yapılabilir.