Güncelleme Tarihi:
Para Dergisi'nden Esin Çetinel'in haberine göre yer alan bir habere göre 50 milyona yakın vatandaşın kimlik bilgilerinin sızdırılmasının hemen ardından dolandırıcılık hikayeleri de artmaya başladı. Dolandırıcıların saldırısına uğrayan bir kişinin başına gelenleri anlattığı uyarı yazısı durumun ne kadar vahim bir noktaya geldiğini açıkça ortaya koyuyor.
"CEV DenizBank Kadınlar Şampiyonlar Ligi Dörtlü Final" maçları nedeniyle İtalya'da bulunan Denizbank Genel Müdürü Hakan Ateş ve Denizbank Genel Müdür Yardımcısı Tanju Kaya, arkadaşlarından kendilerine gelen bir WhatsApp mesajını paylaştılar. "Lütfen çok dikkatli olun" diyerek mesajı paylaşan Ateş, bankaların şu anda yeni güvenlik önlemleri için yoğun biçimde çalıştığı bilgisi de verdi. İşte, Ateş ve Kaya'nın paylaştığı, banka ve mağaza ismini gizleyip orjinaline hiç dokunmadığımız mesaj:
"06.04.2016… Bugün saat 18:30'da işten eve giderken (X Bankası'nın) kendi orijinal numarasından arandım. Arayan kişi (X Bankası'nın) internet güvenlik biriminden aradığını ve kredi kartımla (X internet sitesinden) kredi kartıyla 3D Secure devre dışı bırakılarak alışveriş yapılmaya çalışıldığını ve bunu benim yapıp yapmadığımı sordu. Ben de tabii ki bu alışverişi yapmadığımı söyledim.
Bunun üzerine kredi kartı bilgilerimin ele geçirilmiş olabileceğini, alışveriş yapılmasını engellemek için kredi kartımın ve diğer hesapların bloke edilmesi gerektiğini söyleyerek kimlik bilgilerimi saymaya başladı. Adımı. soyadımı, TC kimlik numaramı, adresimi, anne ve baba adımı harfiyen tek tek söyledi. Telefonuma gelen mesajdaki kodu telefona tuşlamamı istedi (telefonun tuşlama sesinden hangi numaraya basıldığını anlayabiliyorlar. İki kere 4'e bastın dedi!). Gelen mesajın sonunda bilgileri banka personeli dahil kimse ile paylaşmayın diye yazıyor… Bu yüzden sizinle paylaşamayacağım dedim. Bunun üzerine "kredi kartının arka tarafında yazan müşteri hizmetleri numarasına bakın" dedi.
Gerçekten de aradıkları numara X Bankası'nın numarasıyla bire bir aynı numara (bu insana çok inandırıcı, güven verici geliyor). Arkasından bir kaç mesaj daha gönderip gelen kodu sordular. Konuşma devam ederken bu arada eve gelip bilgisayarın başına geçtim vakit kazanmaya çalıştım ve aradıkları numarayı, mesaj gönderdikleri numarayı araştırmaya başladım.
Aradıkları numara X Bankası'nın internet sitesinde de yazan numara ile aynıydı. Ama yine de içime bir şüphe düştü ve telefonu kapatıp onu tekrar arayacağımı söyledim. Telefonu kapatıp tekrar aynı numarayı aradığımda bu sefer gerçek X Bankası'nın müşteri hizmetleri çıktı.
Hemen kredi kartımı ve hesaplarımı bloke ettirdim. Kredi kartımla nakit avans çekilmeye çalışıldığını ve hızlı kredi başvurusu yapıldığını söylediler. Hemen bu işlemleri de iptal ettirdim. Gerçekten dolandırıcılar çok profesyonel bir şekilde ve koordineli olarak çalışıyorlar. Kendimi bilişim ve teknoloji konusunda bilinçli zannederdim. Dolandırıcıların yöntemleri çok gelişti.
Başta 50 milyon kişinin kimlik bilgilerinin sızdırılması skandalı ve bankanın hizmet numarasını birebir kopyalamış olmaları onlara çok iyi bir avantaj sağlıyor. Herkes çok dikkatli olsun ve bu mesajı olabildiğince paylaşıp insanları bilinçlendirmeye çalışalım."