Bankalar ‘ayağı yorgana göre uzatmanın’ yolunu göstersin

Güncelleme Tarihi:

Bankalar ‘ayağı yorgana göre uzatmanın’ yolunu göstersin
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 16, 2012 00:00

HSBC Türkiye’nin özellikle bireysel bankacılıkta yeni bir atağa geçmek için yaptığı araştırma müşterilerin, “Bankalar bize ayağımızı yorganımıza göre uzatmanın yolunu göstersin” talebini ortaya koydu.

Haberin Devamı

HSBC Türkiye’nin bireysel bankacılıktan sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Taylan Turan, “Yaptığımız araştırmayla birlikte müşteri taleplerini dikkate alarak kendimize yeni bir yol haritası çizdik. Bu yıl bireysel kredilerde yüzde 40, kredi kartlarında da yüzde 20 büyüme hedefliyoruz. İlk 3-4 aylık veriler bu büyümeleri yakalayacağımızı gösteriyor” dedi.

359 şubeye çıkacak
Taylan Turan, HSBC Türkiye Bireysel Bankacılık Ürün Grup Başkanı Elçin Yanık, Stratejik Planlama ve Kurumsal İletişim Grup Başkanı Evren Altıok ve bankanın Başekonomisti Melis Metiner’le birlikte düzenlediği sohbet toplantısında daha fazla aktifleşmeye başladıklarını belirterek, şunları söyledi: “Son 2-2.5 yıldır duraksadığımız şube açmada bu yıl yeniden aktifleşiyoruz.

Bu yıl 30 şube açma kararı aldık. İlkini de birkaç gün önce açtık. Böylece şube sayımız 330’a çıktı. Yıl sonuna kadar 359 şubeye ulaşacağız. Şube açılışlarımız İstanbul, Ankara ve İzmir’de yoğunlaşacak.”

Haberin Devamı

Sektörde birçok bankanın ayda 50 liradan başlayan ödeme dilimleriyle tüketici kredisi kullandırdığını anımsatan Taylan Turan, şunları dile getirdi: “Biz, ‘Taksit başladığı gibi biter’ sloganıyla devreye aldığımız ‘Kredi Net’ uygulamasında talebin 5 kat arttığını gördük. 1-1.5 aylık dönemde ‘Kredi Net’ çerçevesinde 300 milyon liralık kredi kullandırdık. Bu durum tümüyle müşterinin, ‘Kredi vadesinin bitimine kadar aylık ödeme diliminin büyüklüğünün değişmesini istemiyorum’ tavrından kaynaklanıyor. Müşteri 50 liralık taksitle ödemeye başlayıp, sonra 200-250 liraya çıkması gibi bir sürprizle karşılaşmak istemiyor.”

Avrupa 3’üncüsü
HSBC’nin dünyada büyüme öngördüğü pazarlara daha çok yoğunlaştını kaydeden Taylan Turan, şunları dile getirdi: “Başta kredi kartları olmak üzere kredi kartlarında Avrupa’daki pazarlarımız arasında Türkiye 3’üncü sırada. Birinci sırada İngiltere var. İngiltere’yi Fransa izliyor. Türkiye, Avrupa’nın önümüzdeki dönem büyüme motoru olarak görülüyor.”

 

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!