Bankacılar ’mutlu son’u masaj salonunda arıyor

Güncelleme Tarihi:

Bankacılar ’mutlu son’u masaj salonunda arıyor
Oluşturulma Tarihi: Şubat 14, 2009 00:00

Dünyayı durgunluğa sürükleyen ekonomik krizin merkez üssü New York, boş cadde ve dükkanları, kapanan mağazaları, asık yüzlü insanlarıyla maçı kaybetmiş duruyor.

Krizde işleri artan ender yerlerden biri ise masaj salonları. Meşhur China Town’ın masaj salonları, happy ending (mutlu son) arayan çoğu bankacı krize yenilmişlerle dolup taşıyor.

DÜNYAYI resesyona sürükleyen ekonomik krizin merkezi New York’ta moralsizlik ve yenilmişlik sadece insanların yüzüne değil şehrin ruhuna da yansımış. Alışveriş mabedi Fifth Avenue (5’inci Cadde), Madison Avenue sinek avlayan mağazalar ve boş kaldırımlarıyla krize teslim olmuş. Boşaltılmış mağazalar, kiracı bekleyen dükkanların çokluğu moralsizliği katlıyor. Turistlerin eksikliği, insan selinin aktığı Times Square’in bile tenhalaşmasına neden olmuş. Havanın çok soğuk olması da krizin etkilerini artırmış. Kaprisli taksi şoförlerinin yerini, müşteri kapmaya çalışanlar almış ama yine de taksilerin çoğu boş. Brooklyn Köprüsü’nün dibindeki meşhur Pier 17’deki restoranlar bile sinek avlıyor. İki masa dolduran keyifleniyor. İnsanların yüzünü, doğal bir afetin ardından ne yapacağını bilmemek gibi bir çaresizlik sarmış.

Masaj salonları yükseliyor

Krizin yüzleri güldürdüğü ender yerlerden biri ise meşhur China Town’ın masaj salonları. Çoğu bankacı, finanscı krizden bunalıma girmiş erkekler, masaj salonlarında happy ending (cinsel hazla mutlu son) ile rahatlamaya çalışıyor. Sıkıntılarını eşi, sevgilisi ya da ailesiyle paylaşmak istemeyen, herhangi bir yargılama duymayı reddeden ve bir uzmana gittiğinde kendini daha sorunlu hissetmekten korkan bankacılar, hiç tanımadıkları masörlere dertlerini anlatıyorlar. Son aylarda masaj salonları happy ending arayışındaki bankacıların akınıyla kárlı günler geçiriyor.

Baba evine geri dönüş

ABD’de kriz nedeniyle işini kaybetmiş ya da kaybetme korkusu yaşayan insanların yeni başlattığı trendlerden biri de baba evine geri dönmek. Değerinin bir kaç katına mortgage kredisiyle alınan evlerin kredisini, işini kaybettiği için ödeyemeyenler anne-baba evine yerleşiyor. Kriz dalgasıyla işsizler ordusuna eklenme endişesi taşıyanlar da baba ocağında biraz tasarruf etmeye çalışıyor. Fifth Avenue’de kitapçı Barners & Noble’ın önündeki bankta sohbet ettiğimiz Henry Clive, "İşimi kaybetmedim. Çünkü emekliyim" diye espri yapıp ardından ciddileşiyor: "İki oğlum da işten atılmadı ama korkuyorlar. Tasarruf etmek istiyoruz. Fakat tasarruf nasıl yapılır gerçekten bilmiyoruz."

Daha çok çalışmalıyız

İşini kaybetme endişesi insanları daha bir çalışkan yapmış. Brooklyn’de yaşayan bir arkadaşımın evinde bir kaç kişi sohbet ediyoruz. Bankacı eşi, stüdyo dairede acil işlerini sessiz bir ortamda bitirebilmek için klozet kapağını indirip üzerine oturuyor; laptop’ında çalışmaya başlıyor. "Binlerce kişi işten çıkarıldı. Ufacık bir şeyi aksatma lüksü yok. Daha çok çalışmak zorunda kalıyoruz" diyor. Bir emlakçıda çalışan Rus Suetlana Novikova da işler azaldığı için geçinemeyip, Madison Avenue’deki Türk Sarar’ın mağazasında çalışmaya başlamış.

Kuyumcular satmaktan çok altın alıyor

47’inci caddedeki mücevher ve altın satan dükkanlar eski şaşalı günleri arıyor. NY Dynasty’den bir satış elemanı "Eskiden bir günde binlerce dolarlık satış yapardık. Şimdi satış yapamadığımız gibi insanların çoğu altın ya da mücevherini bize satmaya geliyor" diye dert yanıyor. Jewel Port’tan "Bana Candy de" diyen Hintli bir satış elemanı "Yaşamının bir yerinde zengin bir adamdan değerli bir mücevher kapmış ama artık eskisi gibi popüler olmayan kadınlar geliyor. Belki de sahip oldukları tek değerli varlıkları bu dükkanlarda bırakıp gidiyorlar. Bir iş bulma şansları var mı; bilmiyorum. Ama buradan çıkarken yüzlerinde beliren hüzünlü ifadeye çok üzülüyorum" diyor.

Oto tamircilerinin işinde artış var

ABD’de oto tamircileri tüm zamanların en parlak dönemini yaşıyor. Eskiden eğer tamir masrafı 1000 doları geçecek olursa otomobilini tamamen değiştirme eğilimindeki Amerikalı tüketici, artık mevcut otomobilini mümkün olduğunca uzun süre kullanmaya çalışıyor. Parkway Auto Care’den Ron Alcorn, geçen yıla göre işlerinin yüzde 10 arttığını belirterek, yeni otomobil almak yerine tüketicinin eskisini tamir ettirdiğini söylüyor.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!