Bankacı robot

Güncelleme Tarihi:

Bankacı robot
Oluşturulma Tarihi: Aralık 10, 2018 08:30

Her alanda görmeye başladığımız robotların görev başına geçtiği son yerlerden biri bankalar oldu. Türkiye İş Bankası’nın İstanbul merkez şubesinde kullanmaya başladığı Pepper, önce müşterileri karşılıyor ve sohbet ediyor, sonra sıra numarası verip memnuniyetini ölçüyor.

Haberin Devamı

SANAYİ başta olmak üzere birçok alanda görmeye başladığımız robotların görev aldığı yerlerden biri de bankalar. Türkiye İş Bankası’nın hayata geçirdiği ‘Pepper’ adındaki robot, kullanıcılarla Türkçe olarak konuşuyor, sıra numarası veriyor ve müşteri memnuniyet anketi düzenliyor. Hatta sohbet bile ediyor. Biz de robotun bankalarda nasıl bir kolaylık sunduğunu deneyimlemek için Türkiye İş Bankası’nın İstanbul’daki merkez şubesine gittik.

15 ŞUBEDE GÖREVDE

Şubenin girişinde bizi karşılayan Pepper’ın arka planında doğal dil işleme yemeğine sahip olan yapay zeka var. İş Bankası’nın teknoloji şirketi Softtech tarafından geliştirilen bu yapay zeka, karşısında bir grup insan olsa bile aralarından kimin konuştuğunu ayırt edebiliyor ve onu dinliyor. Pepper’a “merhaba” diyerek sorular sormaya ve komut vermeye başlıyorsunuz. Banka içinde en çok kullanılabilecek özelliklerinin başında sıra numarası almak var. Pepper’a “Sıra numarası almak” istiyorum dediğinizde önündeki ekranına müşteri numaranızı veya TC kimlik numaranızı girebiliyorsunuz. Daha sonra Pepper, size sıra numaranızı söylüyor ve cep telefonunuza kısa mesaj gönderiyor. Bankadan çıkarken de müşteri memnuniyet anketini yine Pepper ile doldurabiliyorsunuz. Hatta selfie çektirebiliyorsunuz. Robot Pepper, şu anda tek şubede bulunuyor. Ardından İstanbul Kanyon AVM’deki Türkiye İş Bankası şubesinde yer alacak. 2019’un ilk üç ayında ise 15 farklı şubede görev alacak.

Haberin Devamı

Bankacı robot

Şu anda sadece yönlendirme yapan bankacı robotları ve yapay zeka teknolojilerini Türkiye İş Bankası Genel Müdür Yardımcısı Hakan Aran ile konuştuk. Pepper ile amaçlarının dijital jenerasyonu bankacılıkla tanıştırmak olduğunu belirten Aran, “Yapay zekayı çok geniş bir alanda kullanıyoruz. İşimizin arka planında el değmeden robot yazılımlarla 15 farklı süreç gerçekleştiriliyoruz. Operasyon tarafında bir verimlilik artışı yaşadık. Yapay zekayı kullandığımız alanlardan biri de doğal dil işleme oldu. Geçen ay Türkçe’yi anlama yeteneğine sahip olan yapay zeka altyapılı bankacılık asistanı ‘Maxi’yi İşCep uygulamasında sunmaya başladık. İşCep artık konuşan ve konuşmadan anlayan hale geldi. Pepper yapay zekalı ve doğal dil işleme teknolojimizi kullandığımız alanlardan biri oldu” dedi.

Haberin Devamı

YERİNE DEĞİL YANINA

Dijital dönüşüm stratejisine 4 yıl önce başladıklarını ve hazırlıklarını tamamladıklarını dile getiren Aran, “Bundan sonra daha akıllı bir banka ile etkileşim hedefliyoruz. Müşterilerimiz, karşılaştıkları her süreçte ‘leb demeden leblebiyi anlayan’ bir bankacılıkla karşılaşacak. Şubelerden mobil bankacılığa kadar tüm kanalları dijitalleştire-ceğiz” diye konuştu. Robotların insanlar yerine geçip geçmeyeceğini sorduğumuz Aran, “Tüm bu dijitalleşme sürecinde, teknolojiyi insanın yerine değil, insanın yanına konumlandırı-yoruz. Gelişim sürecinde yapay zeka ve teknolojiyi yanına alan çalışanlarımız kendi yetkinlik-lerini bir üst seviyeye çıkaracak” dedi.

 

Geleneksel

Haberin Devamı

bankacılık yerine ‘çevik atölye’

İŞ Kuleleri’nde Aran’ın bize gösterdiği alanlardan biri ‘Çevik Atölye’ oldu. 8’inci katta yer alan Çevik Atölye, ‘Google’a benzer bir tasarıma sahip. İş Kuleleri’nde herkes takım elbiseli iken, bu katta daha rahat bir ortam var. Aran, Çevik Atölye’de karma disiplinlerden oluşan bir ekip olduğunu ve işletme bankacılığı konusunda müşterilerin ihtiyaçları, beklentileri ve sorunlarına göre çözümler geliştirildiğini anlattı. Aran, “Burada yer alan çalışanlar müşterilerin kimliğine bürünüyor. En büyük artı özellikleri, sorumlu olduğu bölümü temsil etmesi. Klasik yolla 3-5 ayda çözülen bir sorun, bu yapı sayesinde hızlı bir şekilde çözülüyor. Bir konuya odaklı olarak çalışıyor ve bu konuda da sınır tanımıyorlar” dedi.

 

Haberin Devamı
 

SON 24 SAATTE YAŞANANLAR

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!