Güncelleme Tarihi:
KENDİLERİNİ savcı ya da polis olarak tanıtıp telefonla aradıkları kişileri dolandıranların yeni hedefi internet üzerinden banka hesaplarını boşaltmak oldu. Sosyal mühendislik olarak da adlandırılan yöntemle dolandırıcıların kendisini bankacı olarak tanıtıp kişileri banka bilgileri ve şifrelerini vermeye ikna ettiği vakalar artık daha sık gündeme geliyor. Yapı Kredi Bilişim Teknolojileri ve Operasyon Genel Müdür Yardımcısı Cahit Erdoğan, bu dolandırıcılık yöntemiyle mücadelenin en etkin yolunun tüketicinin bilinçlenmesinden geçtiğini söyledi. Tüketicilere ‘hangi şart altında olursa olsun hiç kimseye internet şubesi veya kredi kartı şifrelerinizi vermeyin’ uyarılarını dikkate almaları çağrısında bulunan Erdoğan, “Hiçbir banka görevlisi eğer kendisi sizi aramışsa şifre istemez. Bankalar ancak siz onları aradığınızda kimliğinizi doğrulamak için bazı sorular sorabilir veya şifrenizi tuşlamanızı isteyebilir. Ama banka sizi aramışsa size şifre sormaz” dedi.
BANKANIZI ARAYIN
Biri sizi bankadan aradığında şifre sormayacağı bilgisinin önemli olduğunu, bunun hiçbir zaman unutulmaması gerektiğini vurgulayan Erdoğan, “Sizi arayıp çeşitli senaryolar uydurarak yardımcı olmak ya da korumak amacıyla kart şifresi ya da farklı bankacılık bilgilerinizi isteyen birisi olduğunda bunları kesinlikle paylaşmayın. Telefonu kapatıp, bankanızı kendiniz arayın. Bunu her türlü şüphe uyandıran telefon aramasında yapabilirsiniz. Karşınızdaki kişiye, hiçbir bilgi vermeden, telefonu kapatın. Arayan kişinin telefonu kapatmamanız için sizi ikna etmesine asla izin vermeyin. Şifrenin korunması müşterinin sorumluluğunda. O nedenle bilinçlenme şart. Değil telefonla arayan bir kişiye, banka şubesinin içindeki bir ATM için bile size yardımcı olan banka görevlisine şifrenizi vermeyin” uyarısında bulundu.
TÜRKİYE’DE DAHA SIKI
Siber güvenliğin bankalar için son derece önemli ve en çok yatırım yapılan alanların başında geldiğini hatırlatan Erdoğan, şunları söyledi: “Türkiye’de siber güvenlik konusundaki yasal düzenlemeler dünyadaki genel uygulamalardan daha sıkı. Örneğin Türkiye’de müşterinin kimlik bilgilerinin yanı sıra, şifre bilgisi ile kimlik doğrulaması çift aşamalı olarak yapılıyor. Bu önemli çünkü siz bilgilerinizi paylaşmadığınız sürece dijital yolla hesaplarınıza ulaşılması çok zor. Dijital bankacılık dolandırıcılığında dikkat ederseniz bankanın teknik altyapısından çok kullanıcının sosyal mühendislik yöntemiyle kandırıldığı vakalar ağırlık kazanıyor. Yani bankanın sisteminin çökertilip müşteri bilgilerine ulaşılmasından çok, müşterinin kandırılıp şifre ve diğer bilgilerini paylaşmasıyla ortaya çıkan vakalar yaşanıyor.”
UÇAK KAZASI GİBİ NADİR
MÜŞTERİNİN dijital bankacılığı sunduğu kolaylık, her zaman her yerden anında ulaşma gibi avantajları nedeniyle çok sevdiğini kaydeden Cahit Erdoğan, herhangi bir dolandırıcılık olayı olduğunda müşterinin ilgisinin azalmadığını söyledi. Dijital bankacılıkla bağlantılı dolandırıcılık vakalarının aslında az sayıda olduğunu ancak tıpkı uçak kazaları gibi nadir görüldüğü için çok ilgi çektiğini ve bu nedenle de daha fazla gündeme geldiğini belirtti.