OluÅŸturulma Tarihi: Ekim 09, 2002 00:00
BMW'nin en büyük showroom'u olan Kosifler Bostancı'nın açılışına katılan BMW Group Tasarım Direktörü Chris Bangle, ‘‘Eğer bir otomobilin tasarımı, size dokunma hissi vermiyorsa, o tasarım başarılı değildir’’ dedi. BMW, Mini ve Land Rover'in Türkiye Distribütörü Borusan Otomotiv'in bayisi Kosifler Oto Bostancı, düzenlenen özel bir törenle açıldı. Törende, BMW Group Tasarım Direktörü Chris Bangle, BMW'nin yeni roadster modeli Z4'ü tanıttı. Törene, BMW'nin efsanevi modellerinin tasarımına imza atan BMW Group Tasarım Direktörü Christopher Edward Bangle'ın (Chris Bangle) yanı sıra BMW Group Orta ve Doğu Avrupa Bölge Müdürü Rudolf Wallisch, Borusan Otomotiv Yönetim Kurulu Başkanı Hossein Vahabzadeh ile Kosifler Oto Yönetim Kurulu Başkanı Hasan Kosif katıldı.Chris Bangle, Z4'ün yanı sıra BMW Z9 Gran Turismo, X Coupe ve BMW 7 serisi uzun versiyonunun tasarım serüvenini anlattı. BMW modellerinin geçmişten bu güne uzanan tasarım özelliklerini anlatan Bangle, gelecekteki BMW araçlarının tasarımlarıyla ilgili de mesajlar verdi. Bangle, ‘‘Size dokunma hissi vermiyorsa, o otomobilin dizaynı başarılı değildir’’ dedi. İstanbul Bostancı-Küçükyalı semtlerinin sınırında yer alan Kosifler Oto Bostancı'nın tamamı Türk mimar ve mühendisler tarafından tasarlandı. Açılış töreninde konuşan Kosifler Oto Yönetim Kurulu Başkanı Hasan Kosif, 47 milyon
euro'ya malolan tesisi Türkiye'ye kazandırdıkları için gurur duyduklarını belirtti.ÖRNEĞİ YOKHasan Kosif, ‘‘İnÅŸaatına Nisan 1998'de baÅŸladığımız ve kısa bir süre içinde tamamladığımız tesisimiz toplam 57 bin metrekarelik inÅŸaat alanı üzerine kuruldu. Avrupa'da ve ABD'de bir örneÄŸi daha bulunmaya bir tesisi ülkemize kazandırdığımız için mutluyuz. Bu olay AB'ye girme yolunda özel müteÅŸebbislerimizin yaratıcılıklarını ve üstünlüğünü ispatlaması bakımından da önemli bir göstergedir’’ dedi.Borusan Otomotiv Yönetim Kurulu BaÅŸkanı Hossein Vahabzadeh ise Borusan Otomotiv'in oluÅŸturduÄŸu farklı standartlarla her zaman sektörde öncü bir rol üstlendiÄŸini anımsatarak, ‘‘Bu projeyi gerçekleÅŸtirmek kolay deÄŸildi. Ama Kosifler ailesi bunu baÅŸararak; Türkiye ekonomisine, BMW'ye ve Borusan Otomotiv'e olan inancını kanıtladı’’ dedi.BMW Group Orta ve DoÄŸu Avrupa Bölge Genel Müdürü Rudolf Wallisch de, ‘Cesur tasarımıyla ve yaratıcı ileri teknolojisi ile yeni 7 serisi dünyada satış rekorları karıyor. Yeni 7 serisi, Türkiye'nin de içinde bulunduÄŸu Orta ve DoÄŸu Avrupa Bölgesi'nde o kadar baÅŸarılı ki, haziran ayı satışları, daha önceki modelin en iyi satış yılını bile geride bıraktı’’ dedi.BMW’nin Türkiye keyfiBMW Group Orta ve DoÄŸu Avrupa Bölge Müdürü Kevin Coon, Türkiye'de 9 ayda 1.500 adet BMW sattıklarını, 2003 modellerinin piyasaya çıkmasıyla son 3 ayda 1.500 otomobil daha satmayı düşündüklerini söyledi.Coon, bu yılın 9 ayında satış rakamının, geçen yılın 12 aylık toplam satışından daha fazla olduÄŸunu kaydetti.Yeni ürünlerin ‘‘büyük kabul‘‘ gördüğünü, müşteri memnuniyetini herÅŸeyin üzerinde tuttuklarını dile getiren Kevin Coon, ‘‘Müşteri memnuniyeti çok önemli, çünkü uzun zaman burada kalmak istiyoruz ve Türkiye'de büyük müşteri potansiyeli var’’ dedi.2003 yılının otomobil modellerinin piyasaya çıkmaya baÅŸladığını, bunların piyasaya sunulmasıyla kalan 3 aylık bölümde bin 500 otomobil daha satmayı düşündüklerini bildiren Coon, ÅŸunları söyledi: ‘‘Türkiye'de, 10 yılda 35 bin BMW sattık. Türkler bizim otomobillerimizi seviyor. Bu nedenle en iyi servisi almaları gerektiÄŸine inanıyoruz. Gelecekten şüphemiz yok. 2003 modelleri ortaya çıkmaya baÅŸladı. Bu modeller, müşterilerin yeni otomobil alma isteÄŸini daha da kamçılayacak. Türkiye'de o kadar çok BMW kullanıcısı var ki, aslında yeni müşterileri de bu mevcut kullanıcılarçekiyor. ‘‘ Türkiye'deki otomobil pazarı ile ilgili ileriye yönelik düşüncelerinin ‘‘pozitif’’ olduÄŸunu, Türkiye ekonomisinin iyileÅŸeceÄŸine inandıklarını kaydeden Kevin Coon, Formula 1 yarışlarının Türkiye'de yapılması halinde, otomotiv pazarının da olumlu etkileneceÄŸini söyledi.Â
button