Balparmak, bal dışında bir sektöre giriyor

Güncelleme Tarihi:

Balparmak, bal dışında bir sektöre giriyor
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 29, 2012 14:43

Balparmak, Balkovan ve Binbirçiçek markalarıyla bilinen Altıparmak Gıda, ilk kez bal dışında yeni bir kategoriye adım atıyor. Altıparmak Gıda, bal, arı sütü, polen ve propolis karışımlarından oluşan yeni Balparmak Apitera Serisi sadece eczanelerde satılacak.

Haberin Devamı

Balparmak Apitera Serisi, arı sütü-bal, arı sütü-bal-polen, arı sütü-bal-propolis, arı sütü-bal-polen-propolis olmak üzere dört ayrı ürünü kapsıyor. Â

Yeni Balparmak Apitera Serisi’ni tanıtmak, Türkiye ve dünyadaki arı ürünleri pazarını değerlendirmek üzere düzenlenen toplantıda konuşan Altıparmak Gıda Yönetim Kurulu Başkanı Özen Altıparmak, şunları söyledi:

"Bal dışında kalan arı ürünleriyle ilgili araştırmalarımız ve çalışmalarımız uzun yıllara dayanıyor. Uluslararası Standartlar Örgütü (ISO) bünyesinde faaliyet gösteren Arı Sütü Standart Oluşturma Komisyonu’nun Türkiye’yi temsil eden üyesiyiz. Bu alanda yurtdışında gerçekleştirilen önemli organizasyonlarda aktif olarak yer alıyoruz. Yıllara dayanan AR-GE çalışmalarımız sonunda bal dışındaki arı ürünlerini de tüketicilerimizle buluşturmaya kendimizi hazır hissettik ve tüketicilerimize sunuyoruz."

Haberin Devamı

Bir bal ülkesi olan Türkiye’de bal dışında kalan arı ürünleri pazarının henüz hak ettiği yere gelmediğinin altını çizen Özen Altıparmak, şöyle devam etti:

"Dünya bal dışı arı ürünleri pazarının hacmi yaklaşık 1 milyar 800 milyon TL. Bu büyüklüğün büyük kısmını, yaklaşık 1 milyar 400 milyon TL ile arı sütü oluşturuyor. Ülkemizdeki arı ürünleri pazarının ciro büyüklüğünün 5 milyon TL civarında olduğu tahmin ediliyor. Ambalajlı bal pazarının ciro büyüklüğünün 254 milyon TL olduğu bir ülkede bal dışındaki arı ürünlerinin 5 milyon TL’lik bir ciroya sahip olması oldukça düşündürücü.

Yapılan araştırmalara göre Türkiye’de 1 yılda sadece 1 ton arı sütü, 200 ton polen, 500 kg-1 ton propolis üretiliyor. Altıparmak Gıda olarak arıcılara eğitim imkanı ve operasyonel destek sağlayarak üretimdeki verimliliği de artırmayı amaçlıyoruz. Amacımız; bal dışı arı ürünleri pazarını ilk 5 yılda 5 milyon TL’den 30 milyon TL’ye çıkarmak ve 10 yıl içinde 60 milyon TL’lik bir pazara sahip olarak Türkiye’nin sadece bir bal ülkesi değil, bir arıcılık ülkesi olmasına katkı sağlamak" dedi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!