Güncelleme Tarihi:
Türkiye’de balık tüketiminin dünya ortalamasına oranla kişi başı 5.5 kilogram gibi çok düşük bir seviyede olduğunu belirten CarrefourSA Genel Müdürü Kutay Kartallıoğlu, “Su ürünlerine yatırım yapmaya devam edeceğiz. Yatırımlarımıza, geçmişte ilk kez buz üzerinde balık satışı gerçekleştiren öncü bir marka olarak öncelikle; balık reyonlarımızı yenileyerek başladık. Sezonda 70–80 farklı çeşit ürüne yer vermeye başladık. Av yasağının olduğu dönemlerde müşterilerimizi balıksız bırakmamak amacıyla İzmir’den Muğla’ya kültür balıkçılığını destekleyerek bu dönemde reyonlarımızdan balığı eksik etmedik. Yatırımlarımızın devamı olarak 2017’de Gebze’de 1 milyon TL yatırımla Su Ürünleri Platformu kurduk. Yine 2017 yılında 110 marketimizde balık satışı gerçekleştirirken bu yıl balık satılan market sayımızı 7 milyon TL yatırımla 27’si hiper, 112’si süper, 21’i gurme ve 6’sı Gima olmak kaydıyla 166’ya çıkardık. 2018 yılında müşterilerimize 138 farklı su ürünü sunduk. Böylelikle balığa olan ilginin arttığını görüyoruz, av mevsiminin başlamasıyla eylül ve ekim aylarındaki balık satışları, et satışlarımızı yakaladı. Dolayısıyla yılsonunda balık satışımızı, geçen sene açıkladığımız 8 bin ton hedefine ulaştırmış olacağız” dedi.
3.95 TL’YE BALIK
Bu yıl 3.95 TL’lik kilogram fiyatı ile balık sattıklarını anlatan Kartallıoğlu şunları söyledi: “Ekmekten ucuz balık satıyoruz. Balığı denizden çıktıktan sonra minimum kar marjı ile satmaya çalışıyoruz. Yatırımlarımızın devamı olarak 2017 yılında Gebze’de 1 milyon TL yatırımla Su Ürünleri Platformu kurduk. Yine 2017 yılında 110 marketimizde balık satışı gerçekleştirirken bu yıl balık satılan market sayımızı 7 milyon TL yatırımla 27’si hiper, 112’si süper, 21’i gurme ve 6’sı Gima olmak kaydıyla 166’ya çıkardık. Marketlerden Su Ürünleri Platformu’na, saha operasyonundan yönetimine kadar su ürünleri için 281 kişi görev yapıyor. 2018 yılında müşterilerimize 138 farklı su ürünü sunduk.”
ADANA VE ANKARA İLK SIRALARDA
BALIK satışlarının, ürün çeşitliliğinin bolluğu ve tazeliğiyle doğru orantılı olduğunu belirten CarrefourSA Gıda Kategori Genel Müdür Yardımcısı Ali Nadir Akan da, “Özellikle çocuklu ailelerin, en az hafta 1–2 kez balık satın aldığını gözlemledik. Son bir yıllık satış bilgilerimizi incelediğimizde balığa en çok ilgi duyan illerin başında Adana ve Ankara geliyor. Bu yerlerde müşterilerimizin sepeti somon, levrek, çipura ve hamsiden oluşuyor” diye konuştu.