Bakan Zeybekci’den Körfez yorumu

Güncelleme Tarihi:

Bakan Zeybekci’den Körfez yorumu
Oluşturulma Tarihi: Nisan 15, 2015 10:57

EKONOMİ Bakanı Nihat Zeybekci, Mısır, Suriye ve Irak’taki gelişmelerle birlikte Körfez ülkelerine ihracatta Ro-Ro taşımacılığından konteynıra kayma olduğunu söyledi. Zeybekci, deniz yolunun Ro-Ro taşımacılığına göre ihracatçıya daha elverişli navlun fiyatı sunduğunu da açıkladı.

Haberin Devamı

Bakan Zeybekci, son dönemde Ortadoğu’da yaşanan gelişmelerden olumsuz etkilenen ihracatçıların durumunu değerlendirdi.

Zeybekci, Körfez ülkelerine karayoluyla yapılan ihracat için kullanılan İskenderun-Port Said-Adabiya-Duba hattının kurulduğu günden bu yana zaman zaman yaşanan bazı operasyonel sorunlar dışında düzgün bir şekilde çalıştığını söyledi. Zeybekci, yaşanan gelişmeleri şöyle değerlendirdi:

“Mısır Hükümetinin aldığı karar sonucunda söz konusu hattın işlerliğini kaybetmesi halinde bile ihraç ürünlerimizin bölgeye ulaştırılmasında herhangi bir sorun yaşanmayacağını düşünüyoruz. Esasen Körfez bölgesine yoğunlukla ihraç edilen tarım ve sanayi ürünleri nitelikleri itibariyle Süveyş Kanalı’ndan konteyner gemileriyle taşınmaya müsait ürünlerden oluşuyor.

Haberin Devamı

KONTEYNERE KAYIYOR
İhracatçılarımızdan ve deniz yolu taşımacılığı sektöründen alınan bilgiler bir yıldan daha uzun süredir Körfez bölgesine yönelik taşımalarda Ro-Ro’dan konteynere doğru bir yönelme olduğunu, konteyner firmalarının Körfez bölgesine taşımalarda öteden beri hedef pazarımız konumundaki Suudi Arabistan’ın Cidde Limanı’na düzenli seferler düzenlemeye başladıklarını gösteriyor. Konteyner firmaları ayrıca İskenderun Limanı’ndan Birleşik Arap Emirlikleri’nin Jebel Ali Limanı’na direkt, Katar’ın Doha Limanı’na ise aktarmalı olarak seferler düzenliyor. Körfez ülkelerine Süveyş Kanalı üzerinden konteynerle yapılan taşımacılık halen bölgeye Mısır üzerinden Ro-Ro ile yapılan karayolu taşımacılığıyla eşzamanlı biçimde sürdürülüyor.

RO-RO’DAN DAHA UCUZ
Mevcut şartlarda birim maliyet itibariyle Ro-Ro ile yapılan taşımacılığa kıyasla elverişli navlun fiyatları sunabilen deniz yolu taşımacılığının Mısır üzerinden karayoluyla yapılan taşımacılık dursa dahi artış göstermesi beklenen talebe de cevap verebilecek şekilde Körfez ülkelerine ihracatımızın devamlılığını sağlayacağını düşünüyoruz. Arap Baharı sonrasında Kuzey Afrika ülkelerinde önemli siyasi gelişmeler yaşanıyor. Fakat olumsuz gelişmelere rağmen ikili ticari ve ekonomik ilişkilerimiz sürdürülüyor.”

BAKMADAN GEÇME!