A.A
Oluşturulma Tarihi: Eylül 15, 2008 22:10
Devlet Bakanı Kürşad Tüzmen, “Ulaştırma sektörümüz zor işler başardı. Çünkü Türkiye artık 15-16 sene önceki küçük dış ticaret rakamlarından, iki haneli dış ticaret rakamlarından çok daha yüksek rakamlara, bu sene 330 milyar doları geçen bir dış ticaret hacmine artık sahip olacak” dedi.
Tüzmen, Uluslararası Nakliyeciler Derneği'nin (UND) düzenlediği iftar yemeğinde yaptığı konuşmasına Bandırma'da Ro-Ro gemisinin batması sonucu ölenlere baş sağlığı, yaralı olanlara da acil şifalar dileyerek, başladı.
Kazanın Ro-Ro içerisinde yanlış bir yerleştirme nedeniyle meydana geldiğini tahmin ettiğini bildiren Tüzmen, “Yanlış bir yerleştirme. Ro-Ro içerisindeki kamyonların ağırlıklarına dikkat etmeden yapılan bir yerleştirme sonucu olmuş diye düşünüyorum. Çünkü 15 dakika sonra battı. Net rapor geldiğinde anlaşılır” dedi.
Ulaştırma sektörünün zor işler başardığına dikkati çeken Tüzmen, “Çünkü Türkiye artık 15-16 sene önceki küçük dış ticaret rakamlarından, iki haneli dış ticaret rakamlarından çok daha yüksek rakamlara, bu sene 330 milyar doları geçen bir dış ticaret hacmine artık sahip olacak” diye konuştu.
Bu noktada Türkiye'nin 16, 10 ya da 6 sene önceki kotalarla bu ticaret hacmini artırmasının mümkün olmadığını ifade eden Tüzmen, UND'nin bu sorunun çözümüne yönelik çalışmalarını desteklediklerini söyledi.
-TOBB BAŞKANI-
TOBB Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu da Türkiye'nin dış ticaretinin yüzde 40'nı karayolu taşımacılığıyla gerçekleştirdiğini belirterek, Türkiye'nin bin 300'ü aşkın firma ve yaklaşık 40 bin araç kapasitesiyle Avrupa'nın en büyük filolarından birine sahip olan karayolu taşımacılığı sektörünün karşılaştığı sorunların son yıllarda arttığına dikkati çekti.
AB üyesi ülkelerin bir süredir Türkiye menşeli nakliye araçlarına gümrük kapılarından girişte “geçiş kotaları” uyguladığını anımsatan Hisarcıklıoğlu,”bu uygulamaların AB hukuku çerçevesinde hiçbir haklı dayanağa sahip olmadığını ve 'malların serbest dolaşımı' ilkesine dayanan Gümrük Birliği'ni açıkça ihlal ettiğini” söyledi.
-UND YÖNETİM KURULU BAŞKANI-
UND Yönetim Kurulu Başkanı Tamer Dinçşahin ise dünyada yaşanan ekonomik krizin sektöre etkilerine değinerek, bu ortamda Türkiye taşımacılık ve lojistik sektörünün ayakta kalma mücadelesi verdiğini ifade etti.
Dinçşahin, Türk nakliyecilerinin bir dizi uluslararası anlaşma ve hukuk kurallarına rağmen haksız yere yüklenen taşıma kotaları, sınır geçiş ücretleri, giderek zorlaşan vize işlemleri gibi ilave kısıtlamaların getirdiği fazladan maliyet yükleriyle de mücadele etmek zorunda olduğunu vurguladı.
Dinçşahin, bu tür uygulamalar nedeniyle Bulgaristan ve Rusya ile yaşanan sorunlara da değindi.
UND olarak bu sorunlarla mücadele çerçevesinde bu yılın başında “Kotasız Avrupa İçin 2008 Yılı Eylem Planı”nı başlattıklarını bildiren Dinçşahin, 2012 yılına kadar Türkiye'nin 3 kıtanın lojistik üssü olması ve Türk lojistik sektörünün ülke ekonomisine sağlayacağı katma değerin en az 50 milyar doları bulmasını hedeflediklerini söyledi.