Güncelleme Tarihi:
İstanbul’da devam eden 91 kilometrelik metro hattını 2023’te bitireceklerini söyleyen Karaismailoğlu, “Projelerimiz tamamlandığında, İstanbul’un kent içi raylı sistemlerinin yarısından fazlasını bakanlığımız yapmış olacak” dedi. Arnavutköy’deki depo sahasında incelemelerde bulunan Bakan Karaismailoğlu yetkililerden çalışmalarla ilgili bilgi aldı. Raylara ilk kaynağı döken Bakan Karasmailoğlu, törendeki konuşmasında özetle şunları söyledi:
“Bakanlığımızca yapımı tamamlanarak işletmeye açılan şehir içi toplam 312 kilometrelik raylı sistem hatlarında yılda 2 milyar 393 milyona yakın yolcu taşınmaktadır. Ülke genelinde yapımı devam eden toplam 11 raylı sistem hattımızın toplam uzunluğu 147 kilometredir. Yakın zamanda yapımına başlayacağımız Kanal İstanbul Projesi ile de hizmetlerimizi taçlandıracağız. Bu alternatif ticari su koridoru ile küresel lojistik etkinliğimizi artırırken, İstanbul Boğazı’nı çevresel risklerden ve kaza olasılıklarından arındıracağız. İstanbul’u layık olduğu huzura, temizliğe ve sakinliğe kavuşturacağız.”
Karaismailoğlu şöyle devam etti: “Gayrettepe-İstanbul Havalimanı metro hattı ve Halkalı-İstanbul Havalimanı metro hattında, Pendik Tavşantepe-Sabiha Gökçen Havalimanı metro hattında, Bakırköy sahil (İDO)-Kirazlı metro hattında, Başakşehir Çam Sakura Hastanesi-Kayaşehir metro hattında çalışmalar yoğun bir şekilde devam ediyor. Bu hatlara ek olarak Altunizade-Ferah Mahallesi-Çamlıca Bosna Bulvarı raylı sistem hattı ile Kazlıçeşme-Sirkeci kentsel ulaşım ve rekreasyon dönüşüm projelerine de en kısa sürede başlayacağız. İstanbul’da devam eden metro hatlarımızın toplam uzunluğu 91 kilometreye ulaşmaktadır. Ayrıca, 13.5 kilometrelik yeni raylı sistem hattına da başlıyoruz. 2023 yılında bunların hepsini bitiriyoruz.”
EN HIZLILARI
Halkalı-İstanbul Havalimanı hattında 8 istasyon olduğunu belirten Karaismailoğlu, “31.5 kilometrelik ana hat uzunluğuna sahip bu metroya 2.5 kilometre depo bağlantısı yapılacak. Toplam 38 kilometrelik Gayrettepe-İstanbul Havalimanı metro hattı 9 istasyondan oluşuyor. Saatte 120 kilometre hıza göre tasarlanan iki hat İstanbul’un trafik yükünü hafifletecek, kentin en hızlı metroları olacak. Halkalı-İstanbul Havalimanı hattımızı 2022 sonu itibarıyla bitirmeyi hedefliyoruz. Gayrettepe-İstanbul Havalimanı hattımızın Kağıthane-İstanbul Havalimanı kısmını bu yıl sonu itibarıyla, tamamını ise ondan birkaç ay sonra bitirmeyi hedefliyoruz” şeklinde konuştu.