Güncelleme Tarihi:
TÜRKİYE’nin Avrupa’da üs olduğu hafif ticari araç üretiminde yaşanan kan kaybına yönelik hükümetten müdahale geliyor. Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanı Fikri Işık, son yıllarda iç pazarda önemli düşüş yaşayan hafif ticari araçla ilgili bir çalışma içinde oldukları bilgisini vererek, “Önümüzdeki süreçte hafif ticari araç segmentinde sizleri sevindirecek, üretimi artıracak yeni müjdeleri sizinle paylaşacağız, bu konuyla ilgili teknik çalışmamız şu anda yürüyor” dedi. Işık, Otomotiv Sanayi Derneği’nin (OSD), otomotiv sanayinin bugünü ve geleceğini değerlendirdiği ‘OSD 40. Olağan Genel Kurul Toplantısı’nda yerli otomobile ilişkin değerlendirmelerde bulundu.
İTHAL ARAÇ HANDİKAP
Geçen yıl Türkiye’de satılan 664 bin otomobilin, yüzde 79’unun ithal olduğunu anımsatarak, bunun da Türkiye için bir handikap olduğu yorumunu yapan Işık, şunları anlattı: “Elbette geçen yılın özellikle 22 Mayıs’ta Fed’in aldığı kararla birlikte, dünyada sıcak parayla birlikte bir daralmanın yaşanacağı, gelişen piyasalardan para çıkışının artacağı ve cari açık noktasında risk taşıyan ülkelerin bundan olumsuz etkileneceği gayet iyi biliniyordu. Bu noktada tedbirleri devreye sokmak ülkenin ekonomisi açısından kaçınılmaz. Son yapılan düzenlemeler tamamen Türkiye’nin cari açığını azaltmaya yönelik düzenlemelerdir. Beklenmeyen durumlara, beklenmeyen tepkiler vermek gerekir. Bazı tedbirler zamanında ve yerinde alınmazsa tedbir olmaktan çıkar, derde deva olmaz.”
ELEKTRİK SONUCU NİSANDA
Bakan Işık, büyük ihracat potansiyeli de düşünüldüğünde, yerli otomobil markası oluşturmak için şartların uygun olduğuna işaret ederek, şöyle konuştu:
“Biz bu meseleyi kuru bir milliyetçilik meselesi olarak görmüyoruz. Dünya otomotiv sektörünün içinde bulunduğu şartları gayet iyi biliyoruz, rekabetin hangi yönde gelişeceğini, Türkiye’nin sektörde iddialı olabileceği alanları gayet iyi biliyor ve bu konuyla ilgili yoğun çalışıyoruz. Enerjimizi boşa harcamak niyetinde değiliz. Akılcı bir anlayışla yerli otomobil konusuna yaklaşıyoruz. Şu an da içten yanmalı motorlardaki dünyadaki kapasite fazlasının farkındayız. Ama yeni alanlarda da Türkiye’nin fazla geç kalmadan bu yarışa girebileceği kanaatindeyiz.” Işık, TÜBİTAK’ta elektrikli araçlarla ilgili çağrı teklifine çıktıklarını hatırlatarak, bu çalışmayı sonuçlandırma aşamasında olduklarını, seçim hengamesinin bitmesinin arkasından nisan başında bu konuyla ilgili sonucu açıklayacaklarını duyurdu. Işık, sonraki çalışma alanının da hibrit araçla ilgili olacağını söyledi.
Kudret Önen yeniden başkan
OTOMOTİV Sanayii Derneği’nin (OSD), yeni yönetiminin belirlendiği 40. Olağan Genel Kurul Toplantısı’nda Kudret Önen yeniden Başkan seçildi. Bugün gerçekleştirilen genel kurulda OSD’nin yeni yönetimi belirlendi. Kudret Önen’in, 2014-2015 dönemi için yeniden başkan seçimldiği genel kurulda, OSD’nin 2014-2015 dönemi Yönetim Kurulu şu isimlerden oluştu; “Ales Bratoz - Başkan Vekili, Orhan Özer- Başkan Yardımcısı, Münür Yavuz - Başkan Yardımcısı, Habip Aşı-Başkan Yardımcısı, İzzet Kalaycı-Muhasip Üye, Üyeler, Yusuf Tuğrul Arıkan, Haydar Yenigün, İsmail Sümer, Murat Selek, Süer Sülün, Serdar Görgüç, Kamil Dinçer Çelik, Kamil Başaran.”
İhracatı iç pazarla desteklemeliyiz
OTOMOTİV Sanayii Derneği (OSD) Yönetim Kurulu Başkanı Kudret Önen, ihracattaki artışı iç pazarla desteklemek gerektiğini belirterek, “Biz cari açığı tanıyan ve bu konuda alınan önlemleri bilen bir ülkeyiz. Ama önemli bir konu var. Acil ve hızlı alınan kararlarla yarattığımız teşvikleri de zor duruma düşürmememiz lazım. İkisinin dengesini bulmamız lazım” dedi. Önen, sektörün son 7 yıldır ihracatta birinci sırada yer aldığını, son yıllarda kendilerini üzen rakamların ithalatın payının artması olduğunu söyledi. Ürettiklerinin yüzde 70-80’ini ihraç eden bir ülkede kullanılan araçların bu kadarının ithal olmaması gerektiğine inandıklarını belirten Önen, “Biz gittikçe ihracata dayalı bir sanayi haline geliyoruz. Bu da biraz tehlikeli. İç pazarda güçlü olanlar, dış pazarda güçlü olabilir” dedi.