Aysel ALP/ANKARA
Oluşturulma Tarihi: Ocak 16, 2017 12:31
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, İDO'nun Osmangazi Köprüsündeki indirimi uluslararası tahkime taşıması sonrasında Hürriyet'in sorusuna "Onlar da indirim yaptı ama biz mahkemeye taşımadık. Onların sözleşmesiyle bizimkinin ilgisi yok" yanıtını verdi.
İzmit Körfezinin köprüden ve denizden geçişini sağlayan iki şirket mahkemelik oldu. İstanbul Deniz Otobüsleri (İDO) A.Ş'nin İngiliz ortağı Souter Investments,
Osmangazi Köprüsünden geçiş fiyatında yapılan yüzde 26'lık indirimi uluslararası tahkime taşıdı. Souter, sözkonusu indirimin sözleşmelere aykırı olduğunu iddia etti.
İndirim sonrasında Osmangazi Köprüsünden geçiş ücreti 88.75 liradan 65 lira 65 kuruşa indirilmişti. BU karar sonrasında İDO da feribot geçiş ücretlerinde yüzde 25 indirim yaptığını ilan etmişti. Buna göre Köprüden 65.6 liraya geçmek mümkünken; feribotla araçların tek geçişi 45 lira, gidiş-dönüş 80 lira olmuştu.
BAKAN YANIT VERDİ: İKİ SÖZLEŞMENİN BİRBİRİYLE İLGİSİ YOKUlaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, Hürriyet'in konuyla ilgisi sorusuna, "İDO'nun sözleşmesiyle bizim Osmangazi Köprüsünün sözleşmesi arasında bir bağ yok. Bu iki sözleşmeyi birbirine bağlamak doğru değil. Onlar indirim yaptılar, diye biz dava açmadık" dedi.
Otoyol A.Ş yetkilileri de iki sözleşme arasında bir bağ olmadığını belirterek, İDO özelleştirme ihalesinin 2011 yılında İstanbul Büyükşehir Belediyesi tarafından, Osmangazi
köprü ihalesinin ise 2009 yılında Karayolları Genel Müdürlüğü tarafından yapıldığını anımsattılar. İki sözleşme arasında bir bağ bulunmadığını söylediler.
2011 YILINDA TAMAMI ÖZELLEŞMİŞTİİstanbul Büyükşehir Belediyesi'nin iştiraki İstanbul Deniz Otobüsleri Sanayi ve Ticaret A.Ş'nin (İDO) yüzde 100 oranındaki hissesinin özelleştirilmesi Nisan 2011'de yapılmış ve ihaleyi 861 milyon dolarlık teklifiyle Tepe-Akfen-Souter-Sera Ortak Girişim Grubu kazanmıştı.