Güncelleme Tarihi:
Bankalararası Kart Merkezi’nin (BKM) verilerine göre, 15-17 Haziran tarihleri arasında 23.2 milyon alışveriş yapıldı. Babalar Günü’nde en çok tercih edilen hediye internetten giyim olurken, internet alışverişlerinde rekor kırıldı. Geçen sene 19.6 milyon adet düzeyinde olan Babalar Günü harcamalarında, 2.1 milyon işlemle sanal alışverişle rekor kırılırken geçtiğimiz yıl bu rakamın 1.5 milyon adet olduğu kaydedildi.
İnternette artış yüzde 40
Bu yıl Shopping Fest etkinliği ile birleşen Babalar Günü, başta alışveriş merkezleri olmak üzere pek çok yerde ve üründe uygulanan özel indirim imkanları sayesinde yaz dönemi alışverişlerine damgasını vurdu. İnternet sitelerinden yapılan alışverişle, sanal alımın geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre yüzde 40’lık bir artışı temsil ettiği belirtildi. Babalar Günü, özellikle giyim ve aksesuar sektöründe gerçekleştirilen 3.5 milyon alışveriş adedi ile Anneler Günü’ne göre yüzde 6, Sevgililer Günü’ne göre yüzde 63’lük artış gösterdi. Anneler Günü’nde ve Sevgililer Günü’nde alınan çiçek ve mücevherlerden farklı olarak Babalar Günü’nde giyim siteleri çok canlıydı. Babalar Günü’nde giyim sitelerinden 3 günde yapılan 80 bin adet alışveriş Sevgililer Günü’nün yaklaşık 1.5 katı oldu.