Babadağlı Zorlu Dreamland'li oldu

Güncelleme Tarihi:

Babadağlı Zorlu Dreamlandli oldu
Oluşturulma Tarihi: Ocak 14, 2002 02:17

Zorlu Holding'in patronu Ahmet Nazif Zorlu, dünyanın en büyük ev tekstili fuarı konumundaki Heimtextil'de en seçkinlerin yer alabildiği Dreamland'de stand açan ilk ve tek Türk oldu.

Dünyanın en büyük ve en önemli ev tektsili fuarı konumundaki Heimtextil dün sona erdi. Dünya genelinden 3000 tekstil firmasının ürünleriyle görücüye çıktığı fuarda en seçkin markaların stand kiralayabildiği 1 Hol'deki Dreamland (Rüya Ülkesi)'de ilk kez bir Türk firmasının markaları sergilenebildi. Fuarda, Türk firmalarının sayısı 129'a toplam stand alanı ise 10 bin 72 metre kareye ulaştı. Heimtextil'e ilk kez 16 yıl önce 40 metrekarelik bir stand ile katılan Zorlu Holding Tekstil Grubu ise 1400 metrekarelik stand alanı ile fuarın en büyük tekstil grubu konumuna yükseldi.

Zorlu Holding Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Nazif Zorlu, firması Korteks'in yıllık 250 milyon dolarlık ihracat gücü ile Heimtextil'deki en büyük katılımcı olduğunu belirterek, ‘‘Bu fuarda bu kadar büyük başak firma yok. Biz tekstilde dünyanın zirvesini zorluyoruz. Bu noktaya da Babadağ'daki iki adet ağaç dokuma tezgahından geldik. Dreamland denilen bölümde Fransızlardan satın aldığımız Bel-Air, Lisans hakkını aldığımız İngiliz Kraliyet Ailesi Markası Rolay Ascot ve kendi yarattığımız Bianca Luna ile girdik. Bu bölümdeki ilk Türk tekstilcisi biz olduk. Umarım sayımız gelecek yıl artar’’ dedi.

Zorlu'nun Bel-Air ile stand açtığı Dreemland'de dünya ev tekstilinin en ünlü markaları yer alabiliyor.

BİR YEMİN ETTİM Kİ

Zorlu Grubu olarak tekstilde dışa açılma kararı aldıkları yılları da hatırlatan Ahmet Nazif Zorlu, 1980'de Almanya'ya tekstil makinası almak için geldiğinde önemli bir yemin ettiğini söyledi. Zorlu şöyle konuştu:

‘‘O seyahatte Almanlardan tekstil makinası satı almak istedim. Benden peşin ödeme talep ettiler. Çünkü bir Türk girişimcisine pek güvenmiyorlardı. Bu yaklaşımları beni çok üzdü. Kendi kendime yemin ettim ve (sizden makina almak için vereceğim her 1 mark karşılığında 10 markınızı alacağım) dedim. Şimdi bakıyorum da 2001'de grup olarak 950 milyon dolarlık ihracatk yapmışız. 2002'de ise 1 milyar 150 milyon dolar hedef koyduk’’.

Zorlu, Korteks'in ulaştığı güç ile bugüne kadar Alman finans çevrelerinden 8 yıl vadeli toplam 230 milyon mark doğrudan kredi kullandığını vurguladı. Zorlu Grubu'nun amiral gemilerinden Korteks'i 2002'nin ilk yarısında halka arz edileceğini bildiren Zorlu, ‘‘Yüzde 20'sini halka açacağız. 100 milyondolarlık bir halka arz hedefliyoruz. Garanti Yatırım ve Denizbank çalışmaları sürdürüyor’’ diye konuştu.

Grubun diğer amiral gemisi Vestel'in de Elektrolux ile evlilik görüşmelerinin sürdürüldüğünü belirten Zorlu bu konuda da şunları söyledi: ‘‘Amacımız hem ülkemize yüklü bir yabancı sermaye getirmek hem de beyazeşya da dünya pazarlarında çok gçlü bir konuma gelmek. TV'de dünyanın en büyükleri arasına girmeyi zaten başardık. Şimdi sıra beyazeşyada’’.

EV TEKSTİLİ PATLADI

Zorlu Holding Tekstil Grubu Koordinatörü Vedat Aydın, 11 Eylül saldırısının ardından ABD ve Avrupa'da ev tekstili parcamalarında ciddi bir tırmanış olduğunu bildirdi. Aydın, ‘‘Heimtextil'de görüştüğümüz müşteriler çok ilginç şeyler söylüyor. Avrupa'da toplam harcamalar içinde yüzde 18'i bulan seyahat-tatil harcamaları hızla gerilemiş. 100 milyar dolarlık bir pazar olan Avrupa ev tekstili pazarı ise atağ ageçmiş. Çünkü insanlar seyahat yerine evlerinde kalmaya özen göstermeye başlamış. Bu yüzden de yaşadıkları mekanları sürekli yenilemeye güzelleştirmeye başlamışlar. İşlerimiz hızla açılıyor’’ dedi.


Zorlu, İran'da fabrika kuruyor


ZORLU Holding Tekstil Grubu komşu ülkelerdeki pazar gücünü de artırmaya devam ediyor. Tekstilde tam bir bölgesel güç olmayı amaçlayan Zorlu bu amaçla İran'ın Tebriz kentinde bir fabrika kurma kararı aldı. İranlı ortak ile yakında yatırımına başlanacak fabrikada, Türkiye pazarındaki Taç markası TAJ adıyla üretilecek ve İran pazarına çıkacak.


Kraliçe'nin de markasını aldı


DÖRT yıl önce Fransız Bel-Air markasını ve tesislerini satın alan ve bu sayede başta Fransa olmak üzere Avrupa'da pzar payını artıran Zorlu Tekstil Grubu, bu yıl da İngiliz Kraliyet Ailesi'nin 1711 yılından beri isim-marka hakkı olan Royal Ascot'un lisansını aldı. Zorlu Holding Tekstil Grubu Koordinatörü Vedat Aydın tekstildeki marka politikası konusunda şunları söyledi:

‘‘Oturmuş, bilinen markaları almak önemli avantaj sağlıyor. Sıfırdan marka oluşturmaktan daha cazip. Çarfaş ve perte için Royal Ascot'u kullanacağız. Bel-Air de çok güçlübir marka olarak bünyemizde. Kendi markalarımızı da hızla geliştiriyoruz. Bundan böyle Pakistan, Hindistan ve Çin üçgeni ile rekabet yanlış. Çünkü her zaman daha ucuz yapan bulunur. Bu yüzden kaliteli, markalaşmış, farklılaşmış ürünlere önem veriyoruz’’.


Mehmet Zorlu iki tahta tezgahla yola çıkmıştı

Zorlu Holding'in kuruluşu 1950'li yıllara dayanıyor. Baba Mehmet Zorlu Denizli Babadağ'da 2 adet tahta dokuma tezgahı ile yola çıktı ve 1953'te Zorlu Mensucat'ı kurdu. Şrket zaman içinde Türkiye, Fransa, almanya, Güney Afrika ve ABD'de kurulan 14 büyük tekstil fabrikası ile dünyanın en büyük tekstil gruplarından birine dönüştü. Grup tekstildeki entegre yapısı ile dünyanın üçüncü, Avrupa'nın ise birinci en büyük üretim grubu haline geldi.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!